Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

dell inspiron 15r se oververhit

Pagina: 1
Acties:

• Justin Greener
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 18-07-2020
Dag allemaal,

Sinds een paar weken merk ik dat mijn laptop erg warm wordt en de fans hard staan te blazen zonder dat ik hem zwaar belast (word, excel).
Het betreft een deel inspiron 15r se met:
intel core i7 3632QM
8Gb DDR3 geheugen
AMD Radeon HD7730M
Voor mijn studie gebruik ik hem met office, matlab en diverse 3d cadprogrammas. Ik game er af en toe op maar ik stel geen hoge eisen aan graphics.

Vanochtend even HWmonitor gedowload en die liet deze temperaturen zien
http://s8.postimg.org/5zajsshud/temperaturen.png
Die temperaturen zijn natuurlijk erg hoog, 75 t/m 95 graden kan niet goed zijn, en het valt ook op dat de GPU op 99% draait.
Weet iemand wat ik zou kunnen proberen om dit op te lossen?

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 19:38

br00ky

Moderator Harde Waren
In plaats van alleen de naam je product heb ik er ook maar je probleem in verwerkt...

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Nu online

Thomg

Aww yiss

GPU 99% betekent zeer waarschijnlijk een miner ;)
Je kan dit erg makkelijk controleren door de internet tijdelijk af te sluiten, dan krijgt de miner geen werk meer.

Ik kan trouwens geen postimg zien wegens filter, dus ik neem je op je woord.

[ Voor 23% gewijzigd door Thomg op 18-03-2015 14:15 ]

• Justin Greener
En een miner is iemand die mijn GPU gebruikt voor zijn eigen doeleinden (zoals bitcoins minen)?
Ik heb mn internet een uitgezet, en mn laptop even de kans gegeven af te koelen maar dat haalt nog niks uit. Hij zweeft nog steeds rond de 80 graden.

• Justin Greener
Ik heb nog even verder gezocht en ik bedacht me dat ik een laptop met schakelbare beeldkwaliteit heb. Dit houdt in dat die een twee gpu's heeft. afhankelijk van de applicatie draait de sterke of de zwakke. Dit werkte eerst niet en daarom heb k een custom driver geinstalleerd. Omdat dit een mogelijke oorzaak van het probleem is het ik de nieuwste amd driver geinstalleerd. Dit werkte, temperatuur van rond de 40 graden.

1 week later werd hij toch weer heel warm, momenteel zie ik een max van 90 graden voor mijn cpu.
De gpu utilization staat op 0%, dus ik begin te twijfelen of het aan de gpu licht.

Heeft iemand enig idee waar het aan kan liggen?