Wanneer heb je het laatst je wachtwoord verandert? Er word op T.net de laatste tijd regelmatig misbruikt gemaakt van accounts met gelekte wachtwoorden om andere gebruikers op te lichten. Verander je wachtwoord, geef oplichters geen kans!
Oh wacht, het moest niet richting de €500
Waar werken die draadloze camera's op? 2,4GHz, 5GHz of beide? En ondersteunen ze 802.11ac?
Wanneer heb je het laatst je wachtwoord verandert? Er word op T.net de laatste tijd regelmatig misbruikt gemaakt van accounts met gelekte wachtwoorden om andere gebruikers op te lichten. Verander je wachtwoord, geef oplichters geen kans!
Eventueel de engenius enh220ext
Correctie:Leo1010 schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 12:17:
Dames en heren, ik heb wat advies nodig.
Ik heb een klant die wil een outdoor accespoint. Hij is van plan overal wifi camera's op te gaan hangen en zijn router haalt de achtertuin niet.
Het plan is om een accespoint (met PoE) op te hangen in het midden van het perceel. Nu heb ik hem de Engenius ENS202EXT geadviseerd maar hij is eigenwijs en wil een nog krachtigere.
Helaas mis ik wat praktische ervaring op dit prijspunt dus bij deze de vraag wat jullie adviseren.
TL;DR
PoE powered outdoor accespoint met range van +/- 50m in alle richtingen die wat duurder is maar niet gelijk naar de 300-400 euro schiet.
TLDR
Eigenwijze klant weet het zelf allemaal beter en wil voor een duppie op de eerst rij staan.
Wil je toch sterker wegzenden zou je de Ubiquiti UniFi Outdoor+ kunnen proberen (2.4 GHz only, wel b/g/n ondersteuning). Deze levert meer zendvermogen t.o.v. de EnGenius (630mW t.o.v. 400 mW). Deze is wel ongeveer €50,- duurder dan de EnGenius.
Het leven is te kort om te testen
Verwijderd
Verwijderd
"range" zegt helemaal niets. Je kan ook op 300 meter gaan zitten, met bv. 1 Mbps, maar "het werkt".. Verwacht niet dat je 300 Mbps op 50 meter afstand haalt. Ja, op 1 meter van de AP wel ja.... Maar de snelheid neem kwadratisch af met de snelheid.
Nou met bepaalde technieken kan men dat wat "temperen", maar ik kom toch terug op de eerste vraag: Wat WIL je hebben op de rand van die 50 meter. En hoe betrouwbaar moet het zijn?
Als je deze vragen eerst antwoordt, daarna kan je de apparatuur kiezen.
Omdat er een stuk of 10 komen en hij een hekel heeft aan kabels.Verwijderd schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 18:37:
Als je een kabel kan krijgen bij het AP waarom dan niet gewoon een kabel naar alle camera's?
Klopt, maar komt er op neer dat hij de Engenius te goedkoop vindDeveon schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 15:22:
Correctie:
TLDR
Eigenwijze klant weet het zelf allemaal beter en wil voor een duppie op de eerst rij staan.
Kijk dat komt perfect uit. Ik heb inderdaad iets nodig wat gewoon net wat duurder is.Pi0tr schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 16:41:
Wil je toch sterker wegzenden zou je de Ubiquiti UniFi Outdoor+ kunnen proberen (2.4 GHz only, wel b/g/n ondersteuning). Deze levert meer zendvermogen t.o.v. de EnGenius (630mW t.o.v. 400 mW). Deze is wel ongeveer €50,- duurder dan de EnGenius.
beter krijg je niet voor die prijs.
de laagste stand is <1km dus dan weet je het wel.
[ Voor 18% gewijzigd door boyette op 19-03-2015 05:21 ]
Doel is inderdaad beveiliging. Voor zover je dat in een boeren dorp nodig hebt.Umbrah schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 04:57:
Wat is het doel van de camera's? Als beveiliging het idee is,
Ik ga er van uit dat het bedrijf waar hij de camera's door laat plaatsen dit al geadviseerd heeft.Umbrah schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 04:57:
Je beveiliging is draadloos zo goed als niks waard.
Dat is geen probleem hoor, dan reken je toch gewoon wat meer marge en zeg je dat dit de variant is met meer zendvermogen...Leo1010 schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 03:42:
Klopt, maar komt er op neer dat hij de Engenius te goedkoop vind(is een particulier trouwens)
Houd echter goed rekening dat 5GHz bij lange na niet zo goed door bomen, bosjes en muren kan stralen. Voor zichlijnen is het perfect!
Kijk dus ook is naar de xclaim outdoor ap