Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Outdoor accespoint advies

Pagina: 1
Acties:

• Shamalamadindon
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 30-03-2024
Dames en heren, ik heb wat advies nodig.

Ik heb een klant die wil een outdoor accespoint. Hij is van plan overal wifi camera's op te gaan hangen en zijn router haalt de achtertuin niet.

Het plan is om een accespoint (met PoE) op te hangen in het midden van het perceel. Nu heb ik hem de Engenius ENS202EXT geadviseerd maar hij is eigenwijs en wil een nog krachtigere.

Helaas mis ik wat praktische ervaring op dit prijspunt dus bij deze de vraag wat jullie adviseren.

TL;DR
PoE powered outdoor accespoint met range van +/- 50m in alle richtingen die wat duurder is maar niet gelijk naar de 300-400 euro schiet.

Wanneer heb je het laatst je wachtwoord verandert? Er word op T.net de laatste tijd regelmatig misbruikt gemaakt van accounts met gelekte wachtwoorden om andere gebruikers op te lichten. Verander je wachtwoord, geef oplichters geen kans!

• allure
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 21:51

allure

Titaan fase 2/3

Je zou eens naar materiaal van Mikrotik kunnen kijken? Die halen 50m zeker weten...

• Balance
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 22:16
Kijk eens naar een Unifi AP AC Outdoor (Pricewatch) of de Aruba 270 Series. Beide krachtige 802.11a/b/g/n/ac dual-band 3x3 MIMO acces points, beide ondersteunen PoE.

Oh wacht, het moest niet richting de €500 :P.

Waar werken die draadloze camera's op? 2,4GHz, 5GHz of beide? En ondersteunen ze 802.11ac?

• Shamalamadindon
Er moet ook een oude laptop (+/- 4 jaar) op werken dus ga in principe gewoon uit van 2.4Ghz en b/g/n ondersteuning.

Wanneer heb je het laatst je wachtwoord verandert? Er word op T.net de laatste tijd regelmatig misbruikt gemaakt van accounts met gelekte wachtwoorden om andere gebruikers op te lichten. Verander je wachtwoord, geef oplichters geen kans!

• NL_Scratch
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23:28
Xclaim outdoor accespoint. Van de makers van Ruckus wireless! Heb zelf goede ervaringen met de indoor variant.

Eventueel de engenius enh220ext

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Leo1010 schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 12:17:
Dames en heren, ik heb wat advies nodig.

Ik heb een klant die wil een outdoor accespoint. Hij is van plan overal wifi camera's op te gaan hangen en zijn router haalt de achtertuin niet.

Het plan is om een accespoint (met PoE) op te hangen in het midden van het perceel. Nu heb ik hem de Engenius ENS202EXT geadviseerd maar hij is eigenwijs en wil een nog krachtigere.

Helaas mis ik wat praktische ervaring op dit prijspunt dus bij deze de vraag wat jullie adviseren.

TL;DR
PoE powered outdoor accespoint met range van +/- 50m in alle richtingen die wat duurder is maar niet gelijk naar de 300-400 euro schiet.
Correctie:
TLDR
Eigenwijze klant weet het zelf allemaal beter en wil voor een duppie op de eerst rij staan.

• Pi0tr
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 17:44
Een krachtiger access point is leuk maar aangezien wifi nog steeds tweeweg communicatie is heeft een krachtiger access point pas zin als de tegenpartij ook sterker gaat wegzenden. Daarnaast, ik denk dat ieder huis/tuin/keuken access point wel 50m in de openlucht haalt.

Wil je toch sterker wegzenden zou je de Ubiquiti UniFi Outdoor+ kunnen proberen (2.4 GHz only, wel b/g/n ondersteuning). Deze levert meer zendvermogen t.o.v. de EnGenius (630mW t.o.v. 400 mW). Deze is wel ongeveer €50,- duurder dan de EnGenius.

• Beneveerg
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 30-11 09:31
Ik zou eens kijken naar de oplossingen van Xirrus. Zij hebben mooie producten voor binnen en buiten.

Het leven is te kort om te testen

Verwijderd

Als je een kabel kan krijgen bij het AP waarom dan niet gewoon een kabel naar alle camera's?

Verwijderd

En welke snelheid "verwacht" of "wil" je op die 50 meter. 1 Mbps? 2 Mbps? meer?

"range" zegt helemaal niets. Je kan ook op 300 meter gaan zitten, met bv. 1 Mbps, maar "het werkt".. Verwacht niet dat je 300 Mbps op 50 meter afstand haalt. Ja, op 1 meter van de AP wel ja.... Maar de snelheid neem kwadratisch af met de snelheid.

Nou met bepaalde technieken kan men dat wat "temperen", maar ik kom toch terug op de eerste vraag: Wat WIL je hebben op de rand van die 50 meter. En hoe betrouwbaar moet het zijn?

Als je deze vragen eerst antwoordt, daarna kan je de apparatuur kiezen.

• Shamalamadindon
Verwijderd schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 18:37:
Als je een kabel kan krijgen bij het AP waarom dan niet gewoon een kabel naar alle camera's?
Omdat er een stuk of 10 komen en hij een hekel heeft aan kabels. :+
Deveon schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 15:22:
Correctie:
TLDR
Eigenwijze klant weet het zelf allemaal beter en wil voor een duppie op de eerst rij staan.
Klopt, maar komt er op neer dat hij de Engenius te goedkoop vind :P (is een particulier trouwens)
Pi0tr schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 16:41:
Wil je toch sterker wegzenden zou je de Ubiquiti UniFi Outdoor+ kunnen proberen (2.4 GHz only, wel b/g/n ondersteuning). Deze levert meer zendvermogen t.o.v. de EnGenius (630mW t.o.v. 400 mW). Deze is wel ongeveer €50,- duurder dan de EnGenius.
Kijk dat komt perfect uit. Ik heb inderdaad iets nodig wat gewoon net wat duurder is.

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23:55

Umbrah

The Incredible MapMan

Wat is het doel van de camera's? Als beveiliging het idee is, blijf dan wég van draadloos!!! Een simpele babyfoon kan het signaal al wegdrukken. Je beveiliging is draadloos zo goed als niks waard. Als het gaat om het in het gaten houden van een of ander project zonder beviligingsachtergrond is het misschien wél voldoende, maar bedenk je wel dat je de snelheid van het AP moet delen door 20 op het moment dat je 10 devices aansluit (delen door aantal devices, delen door 2 vanwege half-duplex).

• boyette
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 23:16
de ens202ext is gewoon een top AP voor 100 euro
beter krijg je niet voor die prijs.

de laagste stand is <1km dus dan weet je het wel.

[ Voor 18% gewijzigd door boyette op 19-03-2015 05:21 ]

• Shamalamadindon
Umbrah schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 04:57:
Wat is het doel van de camera's? Als beveiliging het idee is,
Doel is inderdaad beveiliging. Voor zover je dat in een boeren dorp nodig hebt.
Umbrah schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 04:57:
Je beveiliging is draadloos zo goed als niks waard.
Ik ga er van uit dat het bedrijf waar hij de camera's door laat plaatsen dit al geadviseerd heeft.

• Craven
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 23:46
Leo1010 schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 03:42:
Klopt, maar komt er op neer dat hij de Engenius te goedkoop vind :P (is een particulier trouwens)
Dat is geen probleem hoor, dan reken je toch gewoon wat meer marge en zeg je dat dit de variant is met meer zendvermogen...

• NL_Scratch
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23:28
Wat je wellicht wel wilt hebben is een dual band accespoint. Zowel 2,4 als 5 GHz. Als je dan camera's hebt op 5GHz dan heb je Minder last van al dat drukke verkeer op de 2,4.

Houd echter goed rekening dat 5GHz bij lange na niet zo goed door bomen, bosjes en muren kan stralen. Voor zichlijnen is het perfect!

Kijk dus ook is naar de xclaim outdoor ap
Pagina: 1