Is de upgrade het waard?

Pagina: 1
Acties:

• quorky
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 21-05-2025
Kort door de bocht zoek ik een vervanger/upgrade voor mijn oude grafische kaart. Ik wil bijvoorbeeld Elderscrolls online kunnen spelen en Autocad goed kunnen draaien.

Ik zoek een?
Ik heb een aantal jaar geleden mijn pc laten bouwen maar nu is mijn grafische kaart totally outdated, de oude GTS 250, nu wil ik deze graag vervangen maar ik kan nergens vinden waar ik rekening mee moet houden. Ik verwacht geen wonderen maar nu loopt mijn pc steeds vast als de grafische kaart enigszins belast wordt. Opties?

Wat is je budget?
Ik heb er geen prijs op gezet, ik wilde eerst een hele nieuwe pc bouwen dus er is budget maar wil eigenlijk liever upgraden.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik ben een fan van de components van ASUS en daar heb ik altijd goed mee gewerkt. Maar indien er andere merken zijn die volgens jullie de kenners beter zijn laat ik me graag adviseren.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Dit heb ik kunnen vinden:
CPU: Intel(R) Core(TM) 2 Quad CPU Q9550 @ 2.83GHz (socket 775 LGA)
RAM: DDR2 4GB
type systeem: 64-bit Windows 8.1
Grafische kaart:Nvidea GTS 250
Moederbord: ASUSTeK P5KPL-AM EPU
Chipset: Intel P35/G33/G31

In advance, thanks for helping.

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 23-02 20:50

Thomg

Aww yiss

Nog je voeding nodig, maar de rest van je pc spreekt al boekdelen, hier moet je niet aan timmeren.

• quorky
Ik heb even gekeken en het is een stock voeding van 350w(top 400w)

• Thomg

Thomg

Aww yiss

quorky schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 12:20:
Ik heb even gekeken en het is een stock voeding van 350w(top 400w)
Verkopen of weggeven, dit is een verloren zaak ;w

• quorky
En wat is verkoop nog waard? Reeël gezien natuurlijk..

[i]"Huilt stil bij het horen dat zijn pc een verloren zaak is"[i/]

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 20-02 12:21
Ik heb exact die CPU nog liggen. Ik heb een upgrade gedaan naar een i5 4670 (non-K) en het is een wereld van verschil qua gaming. Je Q9550 doet het uiteraard prima, maar bij een leuke GPU upgrade ga je merken dat de CPU al gauw een bottleneck vormt met modernere games.

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

• Bad Brains
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 00:57

Bad Brains

<(0.o)>

quorky schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 12:24:

[i]"Huilt stil bij het horen dat zijn pc een verloren zaak is"[i/]
Het is (kan worden) een prima HTPC hoor, speelt alles,

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

• quorky
Gamebuster schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 12:27:
Ik heb exact die CPU nog liggen. Ik heb een upgrade gedaan naar een i5 4670 (non-K) en het is een wereld van verschil qua gaming. Je Q9550 doet het uiteraard prima, maar bij een leuke GPU upgrade ga je merken dat de CPU al gauw een bottleneck vormt met modernere games.
Ik begrijp dat die bottleneck ontstaat aangezien je maar 1 ding upgrade. Maar welke videokaart zou ik erin kunnen zetten(compatible) waardoor ik dit beestje nog even kan behouden. Tot ik weet wat ik in het volledig nieuwe systeem ga zetten.

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 08:55

br00ky

Moderator Harde Waren
quorky schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 12:24:
Wat is mijn hardware/pc waard?
Een interessante vraag als je iets wil verkopen natuurlijk! Zoals op het hele forum gaan we uit van eigen inzet. Taxatietopics vallen onder deze eigen inzet en zijn dus niet toegestaan op het forum. Om toch een idee te krijgen wat je hardware/pc/laptop nog waard is kan je de Howto: prijsbepaling (oude) hardware doornemen. Andere bronnen die waardevolle informatie kunnen opleveren zijn onze eigen V&A, Marktplaats, e-bay en andere verkoopkanalen.
bron

• quorky

• Thomg

Thomg

Aww yiss

quorky schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 12:44:
[...]

Ik begrijp dat die bottleneck ontstaat aangezien je maar 1 ding upgrade. Maar welke videokaart zou ik erin kunnen zetten(compatible) waardoor ik dit beestje nog even kan behouden. Tot ik weet wat ik in het volledig nieuwe systeem ga zetten.
Als soort van pleister kan je er iets van een 7850 2e hands in stoppen, die is echt immens sneller en echt niet duur ( 70€ ), maar ik vertrouw je voeding niet.

Zit er een PCI-E stekker op?

Een SSD is trouwens altijd een leuke upgrade en relatief tijdloos.

Verwijderd

Of een R9 270 http://tweakers.net/categ...KRZYk5SlbRSubGFmZKsbW1tQA Deze gaat zeker samen met de voeding omdat ie dezelfde tdp heeft als een GTS 250.

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 08:55

br00ky

Moderator Harde Waren
Het werkelijke verbruik van een 270 is zelfs een flinke dot minder. Als TS zichzelf echter een lol doet schaft hij/zij meteen een nieuwe voeding aan (mits slecht). Die kan makkelijk mee naar een compleet nieuwe build.

[ Voor 3% gewijzigd door br00ky op 18-03-2015 14:18 ]

• Thomg

Thomg

Aww yiss

Verwijderd schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 13:12:
Of een R9 270 http://tweakers.net/categ...KRZYk5SlbRSubGFmZKsbW1tQA Deze gaat zeker samen met de voeding omdat ie dezelfde tdp heeft als een GTS 250.
Lastig te verkopen als een 7850 voor de helft weggaat.
https://tweakers.net/cate...lbRSmYGFiZKOiDKVCm2trYWAA

Verwijderd

Thomg schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 12:21:
[...]

Verkopen of weggeven, dit is een verloren zaak ;w
Waarom post je zoveel onzin? Hij noemt zijn voeding twee maal niet, maar bij de tweede maal weet je wel welke het is? Als zijn voeding een high-end 350W voeding zou zijn welke 400W piek kan leveren dan kan die gewoon een high-end game PC aan met bijvoorbeeld een GTX 970 Strix en Core i7. Maar hij noemt zijn voeding helemaal niet, dus hoe kun je zo'n domme uitspraak doen?

• Thomg

Thomg

Aww yiss

Verwijderd schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 14:16:
[...]

Waarom post je zoveel onzin? Hij noemt zijn voeding twee maal niet, maar bij de tweede maal weet je wel welke het is? Als zijn voeding een high-end 350W voeding zou zijn welke 400W piek kan leveren dan kan die gewoon een high-end game PC aan met bijvoorbeeld een GTX 970 Strix en Core i7. Maar hij noemt zijn voeding helemaal niet, dus hoe kun je zo'n domme uitspraak doen?
Lekker agressief.

Ik wilde even zien of er een goede kwaliteitsvoeding in zat die hij mee kon nemen met een nieuwe build, maar aan de toon te zien ( + ouderdom en niet wetende wat er in zit ) is het zeker geen verkeerde aanname dat vervanging een goed idee is.

• Rrob
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23-02 14:48
quorky schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 12:44:
[...]
Je moederbord heeft een pcie16 slot dus alle moderne kaarten kunnen op je moederbord, je voeding is wel wat aan de lage kant voor een high end grafische kaart.

Aangezien het financieel het handigst is om een nieuwe gpu te kopen die je mee kunt nemen naar je nieuwe systeem moet je je eerst even afvragen wat je met je nieuwe systeem wilt doen (met name op game gebied). Dan ga ik er wel van uit dat je binnen 1-2 jaar je hele systeem vernieuwd, anders kan je nu beter een 2e hands kaartje halen

edit> oh en als je wilt weten wat voor voeding je hebt, even de kast openmaken en kijken wat er op staat:)

[ Voor 6% gewijzigd door Rrob op 18-03-2015 14:34 ]

• quorky
Rrob schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 14:33:
[...]

Je moederbord heeft een pcie16 slot dus alle moderne kaarten kunnen op je moederbord, je voeding is wel wat aan de lage kant voor een high end grafische kaart.

Aangezien het financieel het handigst is om een nieuwe gpu te kopen die je mee kunt nemen naar je nieuwe systeem moet je je eerst even afvragen wat je met je nieuwe systeem wilt doen (met name op game gebied). Dan ga ik er wel van uit dat je binnen 1-2 jaar je hele systeem vernieuwd, anders kan je nu beter een 2e hands kaartje halen

edit> oh en als je wilt weten wat voor voeding je hebt, even de kast openmaken en kijken wat er op staat:)
Ok, dus qua aansluiting hoef ik nergens op te letten, puur of de voeding het aankan en anders een sterkere voeding erbij zetten. Ik neem aan dat deze allemaal hetzelfde zijn qua aansluiting en dat ik daar alleen op wattage hoef te letten?

En ja, ik wil binnen een jaar nog een nieuwe bouwen, maar dan hou ik inderdaad rekening met wat ik nu koop.

[ Voor 5% gewijzigd door quorky op 18-03-2015 14:59 ]

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 09:20
dus welke voeding? merk en type.. niet alleen het aantal watt.

• Rrob
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23-02 14:48
quorky schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 14:58:
[...]

Ok, dus qua aansluiting hoef ik nergens op te letten, puur of de voeding het aankan en anders een sterkere voeding erbij zetten. Ik neem aan dat deze allemaal hetzelfde zijn qua aansluiting en dat ik daar alleen op wattage hoef te letten?
wel op de voeding aansluitingen (6pin 8pin) maar daar zijn ook verloopjes voor

• Thomg

Thomg

Aww yiss

Verloopjes is wel meer een last resort, vermijden als het kan ( zonder dat je portemonnee het echt zwaar te verdoen krijgt natuurlijk ).

• quorky
Ik heb eens rondgekeken op de site en ben uitgekomen op een Corsair VS450 voeding met een Asus GT640-2GD3. Kan dit? Dan ben ik ongeveer 110 euro kwijt en kan ik geloof ik nog een tijdje door.

• Thomg

Thomg

Aww yiss

quorky schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 19:26:
Ik heb eens rondgekeken op de site en ben uitgekomen op een Corsair VS450 voeding met een Asus GT640-2GD3. Kan dit? Dan ben ik ongeveer 110 euro kwijt en kan ik geloof ik nog een tijdje door.
Allebei erg mager en je kan veel meer waar krijgen voor je geld.

• quorky
Thomg schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 19:38:
[...]

Allebei erg mager en je kan veel meer waar krijgen voor je geld.
Geef me eens een voorbeeld want ik heb er zoals je dus ziet, weinig verstand van. Ik wil gewoon dat het weer werkt. :)

• Thomg

Thomg

Aww yiss

• quorky
Dat ziet er veelbelovend uit. Dat is de kaart wat je hierboven eerder beschreef. En de voeding dan?

• Thomg

Thomg

Aww yiss

• quorky
Maar punt 1, deze videokaart is 3x zo duur als die wat ik had gevonden.
en punt 2, deze voeding is evenveel wattage als die ik nu heb.

Het is maar een tijdelijke oplossing en de voeding wil ik eventueel meenemen.
En qua kast wil ik straks gaan naar een Aerocool DS 200 Orange(voor de toekomstige voeding dan he)

• Thomg

Thomg

Aww yiss

V&A aangeboden: Sapphire Radeon HD 7850 2GB GDDR5

Voedingen kan je nooit en te nimmer 1 op 1 vergelijken tenzij je kan garanderen dat alles van vergelijkbare kwaliteit is.

Waarom zou je in godsnaam zoveel geld tegen een kast aansmijten als je zo'n pc hebt? Gare prioriteiten.

Als je per sé meer vermogen wilt...
pricewatch: XFX Pro 450W v2
Je betaalt er wel voor.

[ Voor 25% gewijzigd door Thomg op 20-03-2015 19:55 ]

• quorky
Thomg schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 19:54:
V&A aangeboden: Sapphire Radeon HD 7850 2GB GDDR5

Voedingen kan je nooit en te nimmer 1 op 1 vergelijken tenzij je kan garanderen dat alles van vergelijkbare kwaliteit is.

Waarom zou je in godsnaam zoveel geld tegen een kast aansmijten als je zo'n pc hebt? Gare prioriteiten.

Als je per sé meer vermogen wilt...
pricewatch: XFX Pro 450W v2
Je betaalt er wel voor.
Neeee, dat is de kast die ik wil gebruiken als ik straks een compleet nieuwe pc ga laten bouwen. Ik heb nu een of andere lelijke standaard kast.

Ahhh ok, ik dacht dat er qua voeding alleen gekeken werd naar wattage.

• Thomg

Thomg

Aww yiss

quorky schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 19:58:
[...]

Neeee, dat is de kast die ik wil gebruiken als ik straks een compleet nieuwe pc ga laten bouwen. Ik heb nu een of andere lelijke standaard kast.

Ahhh ok, ik dacht dat er qua voeding alleen gekeken werd naar wattage.
Je weet dat je voor veel minder al een kwalitatief leuke kast kan krijgen? Iets van €30,-

En ja, dat horen we vaker.
"Halp, ik heb een nieuwe videokaart gekocht en mijn pc valt steeds uit onder het gamen en ik weet zeker dat mijn voeding goed genoeg is!"
En dan zie je iets als dit.
pricewatch: MS-Tech MS-N650-VAL

Doe maar niet :o

Oja, nog even als voetnoot, je kan ook de voeding later kopen en de power limit van de 7850 flink omlaag halen ( iets van 80% ), nog steeds aanzienlijk meer performance tot je een degelijke voeding hebt ;)

[ Voor 15% gewijzigd door Thomg op 20-03-2015 20:08 ]

• quorky
Thomg schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 20:01:
[...]

Je weet dat je voor veel minder al een kwalitatief leuke kast kan krijgen? Iets van €30,-

En ja, dat horen we vaker.
"Halp, ik heb een nieuwe videokaart gekocht en mijn pc valt steeds uit onder het gamen en ik weet zeker dat mijn voeding goed genoeg is!"
En dan zie je iets als dit.
pricewatch: MS-Tech MS-N650-VAL

Doe maar niet :o

Oja, nog even als voetnoot, je kan ook de voeding later kopen en de power limit van de 7850 flink omlaag halen ( iets van 80% ), nog steeds aanzienlijk meer performance tot je een degelijke voeding hebt ;)
Ok, dus met die 7850 is mijn huidige voeding nog even prima en kan ik beter doorsparen voor een goed totaalpakket straks?

Ik heb trouwens eindelijk het model voeding gevonden wat ik nu heb.

pricewatch: AOpen Z400-08FC

• Thomg

Thomg

Aww yiss

quorky schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 20:21:
[...]

Ok, dus met die 7850 is mijn huidige voeding nog even prima en kan ik beter doorsparen voor een goed totaalpakket straks?

Ik heb trouwens eindelijk het model voeding gevonden wat ik nu heb.

pricewatch: AOpen Z400-08FC
Laat maar, met zo'n voeding kan je geen 7850 draaien ;w

• quorky
Thomg schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 20:23:
[...]

Was ik al bang voor :'(

Dan toch die wat je hierboven had beschreven waarschijnlijk

• Baloes
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 23-02 18:41
Als je een nieuwe pc gaat bouwen zou ik nu een goede voeding kopen zoals de pricewatch: Cooler Master V450 Semi-Modular.De tegenhanger van seasonic is momenteel niet goed verkrijgbaar en daardoor een stuk duurder. Daarbij zoals Thomg al zegt een 7850 of 7870 scoren.

Wanneer je dan je nieuwe pc gaat bouwen neem je die voeding gewoon mee en verkoop je de videokaart gewoon weer op V&A voor een vergelijkbaar bedrag als dat van aanschaf. Die kaartjes zijn vrij populair omdat ze nog een leuke upgrade kunnen zijn voor pc's met wat minder krachtige CPU's. Daardoor zullen ze niet zo heel hard in prijs gezakt zijn binnen 1 jaar.

Dit kaartje bijvoorbeeld : V&A aangeboden: Asus HD7870-DC2-2GD5
90 is wat aan de hoge kant dus ff pingelen.

Leuke van die 7870 (= r9 270) is dat ie je ook nog in staat stelt om nieuwe games te spelen op medium/high met behoorlijke FPS.

En anders idd een 7850 : V&A aangeboden: Sapphire Radeon HD 7850 2GB GDDR5

• sjettepetJR.
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 13-02 10:44
een hd7870 is inderdaad een goede optie, maar als je de kaart mee wil nemen naar een volgende build, kan je beter voor een hd 7950 gaan, deze gaan voor 2 tientjes meer, maar hebben stuk betere performance. de hd 7870 zal al snel te langzaam zijn voor games.

• Thomg

Thomg

Aww yiss

Jullie realiseren je dat hij van een GTS 250 komt en dat een 7850 al een wereld van verschil zal zijn?

Waarom raden we hem niet een 290 aan?

Ergens moet je de lijn trekken 8)7

[ Voor 28% gewijzigd door Thomg op 20-03-2015 22:50 ]

Verwijderd

Thomg schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 20:23:
[...]

Gebaseerd op?

• Baloes
Tsja waarom geen r9 290 :)

Natuurlijk snap ik dat die kaartjes een enorme verbetering zullen zijn.
Maar als je een 7870 kunt scoren voor 7 10tjes ipv een 7850...why not :)

Naar een 7950 durfde ik niet te gaan omdat ik het huidige model kast niet ken en de 7950's beduidend groter zijn en meer warmte genereren dan de 7850/7870. Eigenlijk niet eens omdat de CPU het niet aan zou kunnen.

De q9550 is namelijk zo slecht nog niet. Als zo'n processor in een goede kast met een goede voeding zit kun je hem met een goede koeler erop nog een overklok geven waardoor hij nog best pittige videokaarten kan hebben :

http://pclab.pl/art50000-25.html

Het is ff zoeken maar kijk maar eens naar het verschil tussen niet overklokt en overklokte fps. Dan zie je dat er nog best wat te halen valt uit die CPU :)

En hier een grappige test van iemand die eens wilde weten hoe een oude overklokte CPU presteert met een GTX 970 :

YouTube: q9550 gtx 970

Hoop ongevraagde info over de CPU maar is om te laten zien dat er nog best leven in zit :)

De voeding is al wel een oud model waarvoor het gewoon tijd is om hem te vervangen. Hij krijgt origineel 1 jaar garantie van de fabrikant http://global.aopen.com/products_detail.aspx?auno=2530 en is daar dus al ruim overheen.
Dat, tesamen met het feit dat de condensatoren die er in lijken te zitten (http://www.badcaps.net/forum/showthread.php?t=3402) nu ook wel over hun hoogtepunt heen zullen zijn, geeft aan dat vervangen niet onverstandig is nu. Zeker wanneer je daar gewoon budget voor hebt. De nieuwe voeding kun je gewoon meenemen naar je volgende systeem.

Verwijderd

Ik weet wel welke voeding het is, meermaals dat model en de AOpen Z350-08FC in mijn handen gehad. Maar dat was niet mijn punt. Mijn punt was dat Thomg continue dingen roept zonder te weten hoe het echt zit.

Het linkje naar badcaps.net geeft trouwens niks aan, daar staat niks interessants. En ik weet niet hoe oud de voeding is, die kan tegelijkertijd gekocht zijn met de Q9550, waardoor je hem nu beter wel kan vervangen. Of hij kan nog nieuw zijn, dit model wordt nog steeds geleverd namelijk. Als die nieuw is dan is er niet perse een reden om hem te vervangen.

• Baloes
Ik ging er van uit dat alle onderdelen er een aantal jaar geleden er in zijn gezet, vandaar.

We wachten maar even tot TS dat terugkoppelt dan :)

• sjettepetJR.
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 13-02 10:44
over de lengte van de 7950 heb je inderdaad wel gelijk, dan kan je dus beter gaan voor een tweedehands 670 of 760ti, de 760's gaan soms voor €100. dan heb je ook een lekker stille kaart en hoef je je geen zorgen te maken over de grootte van de kast.

lijkt mij inderdaad handig om even te wachten op de TS.

• quorky
Alle onderdelen zijn tegelijk gekocht en zijn van 2011-2012.

Voedingen vind ik ook niet echt het probleem qua prijs, bovenstaande voeding die v450 heeft een nette prijs en als ik hem mee kan nemen naar de volgende build, helemaal top!

En qua grote maakt het niet uit, er is meer dan genoeg plek in deze kast. Ik heb geen model nummer kunnen vinden maar ik heb ongeveer nog 10-15cm over in vergelijking met de huidge kaart.

Verwijderd

De V450SM is wel van mindere kwaliteit als de rest van de VSM serie, dus ik zou eerder gaan voor een andere. Antec True Power Classic, Seasonic S12G of G-series bijvoorbeeld.

• quorky
Oke people, ik heb de Asus HD7950-DC2T-3GD5-V2 gevonden in V&A, maar als ik online ga zoeken geven de meeste verkoopwebsites aan dat ik daarbij een 600watt voeding bij nodig heb? Insights?

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
quorky schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 10:11:
Oke people, ik heb de Asus HD7950-DC2T-3GD5-V2 gevonden in V&A, maar als ik online ga zoeken geven de meeste verkoopwebsites aan dat ik daarbij een 600watt voeding bij nodig heb? Insights?
Als je die kaart flink op zijn staart trapt verbruikt die 140 watt. De rest van je systeem misschien ook 150 watt (weet niet wat je hebt), kom je op pakweg 300 watt uit.

• loki504
quorky schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 10:11:
dat komt omdat er helaas genoeg ms-tech voedingen die zeggen 600 te leveren. maar in werkelijkheid 300/400 leveren. om dit te verhelpen geven ze een achterlijk hoog advies mee. zodat de goedkope dingen ook mee kunnen komen.

Verwijderd

Het draait bij voedingen om de kwaliteit en het vermogen op de 12V. Dus als iemand alleen X aantal watt als vereiste geeft dan klopt er sowieso niks van. Er zijn namelijk genoeg 600W voedingen te vinden die een minder zware PC aan kunnen als de kwaliteits voedingen van 450W die hier genoemd worden.

• quorky
Verwijderd schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 10:21:
Het draait bij voedingen om de kwaliteit en het vermogen op de 12V. Dus als iemand alleen X aantal watt als vereiste geeft dan klopt er sowieso niks van. Er zijn namelijk genoeg 600W voedingen te vinden die een minder zware PC aan kunnen als de kwaliteits voedingen van 450W die hier genoemd worden.
Dus die V450 wat je eerder genoemd hebt zou prima zijn bij deze videokaart?

• loki504
quorky schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 10:23:
[...]

Oops verkeerd begrepen. Dacht dat op de alemene 450watt voedingen ging.

[ Voor 15% gewijzigd door loki504 op 26-03-2015 10:45 ]

Verwijderd

quorky schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 10:23:
[...]

Nou ik zei dit:
Verwijderd schreef op zondag 22 maart 2015 @ 10:52:
De V450SM is wel van mindere kwaliteit als de rest van de VSM serie, dus ik zou eerder gaan voor een andere. Antec True Power Classic, Seasonic S12G of G-series bijvoorbeeld.
De kwaliteit van de condensators en fan is bij de V450SM van Cooler Master minder, dit zal de levensduur beperken.

Dus met de pricewatch: Antec TruePower Classic TP-450C, pricewatch: Seasonic S12G 450W of pricewatch: Seasonic G-series 450 watt heb je meer kwaliteit voor ongeveer hetzelfde geld.

• quorky
Verwijderd schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 10:28:
[...]

Nou ik zei dit:

[...]

De kwaliteit van de condensators en fan is bij de V450SM van Cooler Master minder, dit zal de levensduur beperken.

Dus met de pricewatch: Antec TruePower Classic TP-450C, pricewatch: Seasonic S12G 450W of pricewatch: Seasonic G-series 450 watt heb je meer kwaliteit voor ongeveer hetzelfde geld.
Ahhh, oké, verkeerd geïnterpreteerd, duidelijk zo :)
Pagina: 1