Quick Disk S-10 floppy naar pc

Pagina: 1
Acties:

• LietSpee
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 31-01-2022
Hallo allemaal,

Vroeger heeft mijn vader muziek gemaakt op zijn Roland synthesizer. Daar zat een apparaat, de PR-100, bij om de muziek op de slaan op diskettes. De diskettes die Roland hiervoor gebruikte zijn Quick Disk S-10 floppy's.

Na vele jaren blijkt de PR-100 (die ook gebruikt wordt om de floppy's af te spelen) niet meer te werken, waardoor de muziek nu niet meer afspeelbaar en overzetbaar is. Ik vroeg mij af of iemand een idee heeft hoe de muziek die op de floppy's staat naar een PC overgezet kan worden.

Alvast veel dank!

• LietSpee
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 31-01-2022
Inmiddels ben ik erachter gekomen dat het gaat om 2.8-inch diskettes. Weet iemand een goede aanpak om dat over te kunnen zetten?

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22-01 19:44

BaRF

bijna kerst

Het is maar de vraag of er nog bruikbare data op staat (blijven magnetische dingen) en of het een bestandsformaat is waar je wat mee kan (bv midi ofzo?) EN of het een file systeem is waar je wat mee kan :P

Ik denk dat het nog het simpels is om te kijken of je niet iemand kan vinden met een oud Roland apparaat...

edit: OF je roland laten fixen! :D Vraag het eens aan Sebastius, die kan alles :+ En vermoedelijk (Roland kennende) is het enkel een probleempje met de voeding.

[ Voor 20% gewijzigd door BaRF op 25-03-2015 09:34 ]

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

• thunder7
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07:27

thunder7

houten vaas/schaal nodig?

hout-nerd - www.hetmooistehout.nl of www.houtenschalen.nl