Beste Allen,
Onlangs heb ik (voor een klant) een werkende site verhuist van een oude hosting-machine naar een nieuwe. Daar krijg ik met geen mogelijkheid de site meer aan de praat. Ook op andere lokale testservers blijf ik dezelfde errors krijgen. Ik heb zelf al zitten klooien, maar ik ben ook geen PHP expert. Ik hoop het wel (met hulp), op te kunnen lossen.
De code die mijn webbrowser weergeeft;
Wat daad werkelijk de eerste regels zijn in het desbetreffende PHP file.
Buiten dat er een hoop spelfouten in het CMS zijn gemaakt, werkte het altijd wel. Navraag bij de bouwer gaat helaas ook niet meer.
In het Apache error log komen geen meldingen langs.
PHP version oude host is PHP Version 5.3.2-1
op de nieuwe host is het: PHP Version 5.5.9-1
Is er iemand die mij wat tips en truuks kan geven waar ik zou kunnen kijken? Is eventueel het PHP versie verschil een probleem?
Ik hoop dat iemand er kaas van kan bakken
Gr. Axel
Onlangs heb ik (voor een klant) een werkende site verhuist van een oude hosting-machine naar een nieuwe. Daar krijg ik met geen mogelijkheid de site meer aan de praat. Ook op andere lokale testservers blijf ik dezelfde errors krijgen. Ik heb zelf al zitten klooien, maar ik ben ook geen PHP expert. Ik hoop het wel (met hulp), op te kunnen lossen.
De code die mijn webbrowser weergeeft;
code:
1
| isMobile()) { return 'mobiel'; } else { return 'desctop'; } } // mobiel direct naar mobile site if(!$_SESSION['mobile']) { if(get_platform() == 'mobiel') { if($_SERVER['REQUEST_URI'] == '/') { header('location: /m'); exit; } } } if(!$_SESSION['Y12']) ob_start(); switch($page) // laad templates { default: $tpl->settempl('main'); $tpl->setglobal(); break; } require_once(CMS.'includes/backendcall.php'); if(!$_SESSION['Y12']) $HTML = ob_get_clean(); //$HTML = str_replace(' ', '~', $HTML); //$HTML = str_replace('&', '&', $HTML); //$HTML = str_replace('~', ' ', $HTML); echo $HTML; ?> |
Wat daad werkelijk de eerste regels zijn in het desbetreffende PHP file.
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
| <? define('ESCAPEPAGE', 'home'); require_once('/config/config.php'); if($_REQUEST['mobile'] == 'true') { $_SESSION['mobile'] = true; } // mobile of desctop? function get_platform() { global $platform; //$platform = 'mobiel'; //return 'mobiel'; $detect = new Mobile_Detect(); if($detect->isMobile()) { return 'mobiel'; } else { return 'desctop'; } } // mobiel direct naar mobile site if(!$_SESSION['mobile']) { if(get_platform() == 'mobiel') { if($_SERVER['REQUEST_URI'] == '/') { header('location: /m'); exit; |
Buiten dat er een hoop spelfouten in het CMS zijn gemaakt, werkte het altijd wel. Navraag bij de bouwer gaat helaas ook niet meer.
In het Apache error log komen geen meldingen langs.
PHP version oude host is PHP Version 5.3.2-1
op de nieuwe host is het: PHP Version 5.5.9-1
Is er iemand die mij wat tips en truuks kan geven waar ik zou kunnen kijken? Is eventueel het PHP versie verschil een probleem?
Ik hoop dat iemand er kaas van kan bakken
Gr. Axel