Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vdb819
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 22-08 15:06
Pas heb ik een TL-WR1043ND v2 aangeschaft om als tweede router te gebruiken. Het internet komt binnen op een ziggo modem/router combo (cisco model) en dit stuur ik door naar de TP-Link router vanaf Lan-poort 1 naar de WAN poort van mijn TP-Link router.

De range van mijn Ziggo router is : 192.168.178.xxx
De range van mijn TP-Link router is : 192.168.0.xxx

Hierbij heb ik het stappenplan van Ziggo gevolgd. De TP-Link router werkte en ik kon met al mijn apparaten verbinden. Echter verloren al mijn apparaten verbinding met mijn TP-Link router na zo'n 15 minuten.

Dit probleem doet zich steeds weer voor. Een aantal minuten lang heb ik constant een goede verbinding tot ineens de router niet meer bereikbaar is, ook niet via de kabel.

Het lijkt er dus op dat de router zichzelf reset, maar ik kan niet achterhalen waarom. Heeft iemand misschien een idee wat dit zou kunnen veroorzaken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Al een hard reset van je TP-Link router geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vdb819
Zal dat vanavond even proberen. Dit probleem deed zich echter voor zonder ook maar iets te hebben veranderd in de settings na het aansluiten op de Ziggo router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masimo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:32
Modem staat niet in bridge-mode. De beste optie is dan eerst hard reset van de TP-Link en van voren af aan beginnen. En dan instellen zonder dat DMZ gedoe. In DMZ, zonder een uitstekende firewall stel je je complete netwerk open voor de rest van de wereld

Na de reset de TP-Link LAN op LAN aansluiten (dus niet de WAN poort gebruiken).
Inloggen op de TP-Link.
Vast IP-adres / subnet / DNS server(s) instellen (bijv. 192.168.178.2 / 255.255.255.0 / 192.168.178.1)
I.p.v. DNS server 192.168.178.1 mag je ook de Ziggo DNS servers invullen)
Mocht er ergens om Gateway gevraagd worden dan 192.168.178.1.
DHCP uitzetten op de TP-Link.
Klaar!

Op deze manier krijgen de apparaten in je netwerk IP adressen in de DHCP-range van de Ziggo modem toegewezen. De Cisco is een prima DHCP server (behalve met Pre-assigned DHCP)

Een tweede mogelijkheid is de TP-Link instellen in AccessPoint mode. Ik weet echter niet of deze router zo'n optie heeft.

[ Voor 10% gewijzigd door Masimo op 18-03-2015 20:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Masimo schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 20:02:
Modem staat niet in bridge-mode. De beste optie is dan eerst hard reset van de TP-Link en van voren af aan beginnen. En dan instellen zonder dat DMZ gedoe. In DMZ, zonder een uitstekende firewall stel je je complete netwerk open voor de rest van de wereld

Na de reset de TP-Link LAN op LAN aansluiten (dus niet de WAN poort gebruiken).
Inloggen op de TP-Link.
Vast IP-adres / subnet / DNS server(s) instellen (bijv. 192.168.178.2 / 255.255.255.0 / 192.168.178.1)
I.p.v. DNS server 192.168.178.1 mag je ook de Ziggo DNS servers invullen)
Mocht er ergens om Gateway gevraagd worden dan 192.168.178.1.
DHCP uitzetten op de TP-Link.
Klaar!

Een tweede mogelijkheid is de TP-Link instellen in AccessPoint mode. Ik weet echter niet of deze router zo'n optie heeft.
Elke router kan je als AP instellen, gewoon DHCP uit en laten afhandelen door de modem ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masimo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:32
Dat snap ik, maar er is verschil tussen alleen DHCP uit en een echte AP-mode.
Met alleen DHCP uit blijven alle instellingen van de router beschikbaar. Soms kan de router dan echter zelf geen verbinding met het Internet maken omdat ie zijn LAN poort gebruikt.
Als er een AP-mode is, vervallen meestal een hoop instellingsmogelijkheden en kan de router zelf wél verbinding met het Internet maken (voor bijv. firmware-updates).
Dat is tenminste bij mijn Netgear R7000 het geval. Bij deze router in AP-mode wordt de WAN-poort ook omgezet in een 5e LAN-poort.

[ Voor 7% gewijzigd door Masimo op 18-03-2015 20:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vdb819
Bedankt voor de reacties, echter heb ik DD-WRT op de router gezet en sindsdien geen problemen gehad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelrik1
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 26-05 11:37
Welke versie van DD-WRT gebruik je? Ben hard op zoek naar een stable versie voor de TP-Link tl-wr1043nd v2. Heb problemen met het opstellen van deze router als access point met de laatste officiële firmware van TP-Link geïnstalleerd.

[ Voor 9% gewijzigd door Jelrik1 op 09-04-2015 10:34 ]

Pagina: 1