Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayJay
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17-06-2024
Ik gebruik de mcp 655 met ek top in de volgende setup

2x 1366 cpu (heatkiller 3.0)
1x 360 rad top
2x gtx 780 ek block
2x mips mobo block
1x 240 rad (down)
1x ek reservoir

Ik krijg mijn lucht er niet goed uit ben gister en eergister uren bezig geweest.

Is mijn pomp niet sterk genoeg of niet goed? zou er nog 1 bij moeten of is deze dood?

flow is zo goed als 0(heb een flow indicator in mijn bayreservoir), het loopt allemaal maar heel langzaam en zoals ik al vermeld had krijg ik mijn lucht er ook niet goed uit :(.

alvast bedankt voor de moeite !

[ Voor 5% gewijzigd door JayJay op 18-03-2015 09:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PAPPLE
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 10-12-2024
Foto-tje van je loop?
Het duurt altijd even voordat alle lucht uit je loop is. Ikzelf draai al jaren een MCP655 en 1 ding is mij erg duidelijk; die dingen zijn powerfull als een *&(%%^#^%$#*. Daar komt wel bij dat jouw loop erg uitgebreid is (ik draai icm. 1 CPU-block, 1 240 rad, 1 240 X-flow, een 120 rad, 1 GPU block en een res), maar als ik het systeem doorspoel (van de ene naar de andere emmer, een slang naar de toevoer van de pomp, 1 slang aan het eind van de loop naar andere emmer.), dan heb ik nog zoveel druk over dat t water bijna opschuimd in de emmer.

De MCP355 heeft wel meer druk dan een MCP655, maar ik denk dat t afhangt van de lucht in je loop.

Kun je je pomp variëren in snelheid? Probeer dan eens een paar keer langzaam langs alle settings te draaien. Door de sneldheidswisseling wil lucht nog wel eens beter meestromen.
Ook het kantelen van je pc kan helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayJay
PAPPLE schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 09:31:
Foto-tje van je loop?
Het duurt altijd even voordat alle lucht uit je loop is. Ikzelf draai al jaren een MCP655 en 1 ding is mij erg duidelijk; die dingen zijn powerfull als een *&(%%^#^%$#*. Daar komt wel bij dat jouw loop erg uitgebreid is (ik draai icm. 1 CPU-block, 1 240 rad, 1 240 X-flow, een 120 rad, 1 GPU block en een res), maar als ik het systeem doorspoel (van de ene naar de andere emmer, een slang naar de toevoer van de pomp, 1 slang aan het eind van de loop naar andere emmer.), dan heb ik nog zoveel druk over dat t water bijna opschuimd in de emmer.

De MCP355 heeft wel meer druk dan een MCP655, maar ik denk dat t afhangt van de lucht in je loop.

Kun je je pomp variëren in snelheid? Probeer dan eens een paar keer langzaam langs alle settings te draaien. Door de sneldheidswisseling wil lucht nog wel eens beter meestromen.
Ook het kantelen van je pc kan helpen.
bedankt voor je reactie , pomp snelheid heb ik al geprobeerd , kantelen , meerdere plekken ontluchten etc etc. Ik heb al meerdere loops gebouwd maar dit is wel de grootste , ik ben wel een beetje radeloos ik heb dit zo nog nooit meegemaakt en inmiddels heeft alles al 40X onder de vloeitof gezeten :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PAPPLE
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 10-12-2024
Das klote...
pomp al los getest? Even kijken of je ermee kunt douchen... Moet kunnen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deem
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-09 10:50

Deem

Ontcijfer mij!

Copy/paste op dezelfde vraag uit ander topic:
Je systeem:
Je koelt dus 2 keer een CPU + 2 keer een GPU + wat mobo spul. Dat alles met 2 rads. Dan moeten je fans redelijk hard werken om die warmte weg te krijgen. Of deze set-up gaat werken is echt afhankelijk van hoe goed je de airflow hebt ingericht. Gezien de onderdelen, kan dit best wel eens een uitdaging worden voor je.

Je pomp:
Die mcp655 is gewoon een D5. Is de pomp regelbaar? Zet hem dan op stand 5. Die pomp moet dat wel trekken. Een D5 krijg je onder goede omstandigheden gewoon niet stuk, of hij moet droog hebben gelopen.

Ter vergelijking: De flow die deze pomp in mijn loop genereert is absurd (stand 5), waardoor ik anticycloon maatregelen heb moeten nemen in mijn reservoir. Ander trekt mijn pomp de lucht aan de bovenkant van reservoir de loop in, en de lucht die uit mijn loop kwam werd direct weer in mijn loop gezogen. Dus aan de specificaties van deze pomp ligt het niet.

Die lucht:
De lucht eruit krijgen doe ik altijd door de pomp te laten draaien, de kast in alle richtingen te laten kantelen en de kast te schudden, terwijl de pomp draait. Maar hoe dan ook de lucht in je systeem lijkt me niet de reden van de slechte flow.

Mogelijke problemen:
Klinkt eerder als een vernauwing/verstopping gezien de lucht ook niet in het reservoir terecht komt of dat er lucht in de pomp zit waardoor die droog draait. Als er lucht in zit zal hij wel draaien, maar niet pompen. Die situatie wil je ten alle tijden voorkomen, gezien de pomp dan onbelast draait en niet gekoeld word, en dan zeer snel stuk zal gaan.

Trok de pomp wel snel het water uit het reservoir bij het vullen?

Om te kijken of het je pomp is, zou je je reservoir en pomp moet uitnemen, en even een simpele testloop kunnen maken buiten je kast om te kijken of de pomp het water uit het reservoir haalt en weer terug pompt.

Ik weet het, waterkoeling is veel werk als je eraan moet knutselen, met het uitzoeken van dit soort dingen kan zo een heel weekendje kosten.

"May our framerates be high and our temperatures low."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayJay
ik vermoed gewoon dat hij kapot is , hij draait wel maar zuigt gewoon niet goed het water aan , hij gaat ook terug naar de vorige eigenaar , heb de alphacool vpp 655 besteld , ik hoop dat het voldoende is kwa omloop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je het blok wel eens open gehad? Kan zijn dat er een verkeerde of dicht geslipte jetplate je water laat afremmen.
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/BlhMCdNWTJEv7jD3t8mJXpuF/full.jpg
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/pCjKgkESCVBDy5WHJ8S8QRRN/full.jpg

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 23-03-2015 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayJay
Verwijderd schreef op maandag 23 maart 2015 @ 14:21:
Heb je het blok wel eens open gehad? Kan zijn dat er een verkeerde of dicht geslipte jetplate je water laat afremmen.
[afbeelding]
[afbeelding]
Ik heb gekeken en ik kon regelrecht op de plaat kijken en heb het doorgeblazen.

bedankt voor je input !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deem

Deem

Ontcijfer mij!

Heb je de pomp en reservoir al eens uitgebouwd en buiten de kast getest? Want dan pas kan je daar echt over oordelen. Dat de pomp geen water trekt, kan eerder wijzen dat er toch een verstopping in je loop zit. Die D5 pomp is echt de simpelste pomp in zijn soort (centrifugaalpomp) en kan niet echt stuk zijn, behalve als er iets mis is met de motor en niet draait.
Mocht er een verstopping of vernauwing zijn, dan gaat een nieuwe pomp je niet helpen. Het is daarom belangrijk om de oorzaak van je probleem 100% vast te stellen, ipv overhaaste conclusies te trekken.

[ Voor 21% gewijzigd door Deem op 23-03-2015 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayJay
Als ik mijn loop doorblaas is er niks aan de hand , ik neem aan dat er dan geen blokkade inzit , ik heb de gpu blokken en cpu blokken nagekeken , de rads niet maar die lopen gewoon leeg enige wat een optie zou zijn is het mips blok alhoewel ik die ook doorgeblazen heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwillemske
  • Registratie: November 2014
  • Niet online
Misschien kun je (zoals eerder is aangegeven) een fotootje van je loop laten zien, misschien zit daar iets niet goed, wie weet...

Lord-The-Gamer (L-T-G)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayJay
Bij deze een paint fotootje Afbeeldingslocatie: http://i58.tinypic.com/23wuyq9.jpg

[ Voor 60% gewijzigd door JayJay op 24-03-2015 10:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deem

Deem

Ontcijfer mij!

Op wat voor een hoogte bevind zich de pomp ten opzichte van het reservoir? Het reservoir moet 'hoger' dan de pomp hangen zodat het water door de zwaartekracht de ingang van de pomp kan bereiken. De ingang is over het algemeen in het midden van de pomp gepositioneerd, terwijl de uitgang vaan aan de de zijkant zit.

Als je de pomp en reservoir uitneemt, en je sluit ze direct op elkaar aan, wordt er dan wel goed gepompt?

Een echte foto van de loop zal ons nog meer helpen. Mogelijk dat je een foto daarvan kan maken?

[ Voor 29% gewijzigd door Deem op 24-03-2015 12:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayJay
Deem schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 12:11:
Op wat voor een hoogte bevind zich de pomp ten opzichte van het reservoir? Het reservoir moet 'hoger' dan de pomp hangen zodat het water door de zwaartekracht de ingang van de pomp kan bereiken. De ingang is over het algemeen in het midden van de pomp gepositioneerd, terwijl de uitgang vaan aan de de zijkant zit.

Als je de pomp en reservoir uitneemt, en je sluit ze direct op elkaar aan, wordt er dan wel goed gepompt?

Een echte foto van de loop zal ons nog meer helpen. Mogelijk dat je een foto daarvan kan maken?
de pomp zit op gelijke hoogte als het reservoir , (op dit moment pomploos)

de pomp zat hiervoor onder het reservoir zonder resultaat.

ook zal de pomp(vpp655) zodra deze binnen is (vanavond) achter het reservoir worden geplaatst.

(reservoir zit in een bay en heb eigenlijk geen plaats voor een pomp ergens onderin (zonder rare knikken in mijn loop)

foto gaat nog volgen na dat de vpp655 is ingebouwd (gezien hij nu al weer voor de 40 keer uit elkaar ligt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deem

Deem

Ontcijfer mij!

Dan wacht ik de foto af. Ik ben zeer benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayJay
ik heb er een 2e pomp bijgeplaatst , nu loopt alles wel soepel heb ik het idee (na uren ontluchten) , volgende probleem : videokaart 1 wordt gezien , videokaart 2 wordt niet herkend , begin goed ziek te worden van deze build ;w

[ Voor 6% gewijzigd door JayJay op 27-03-2015 10:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deem

Deem

Ontcijfer mij!

Jeetje, twee lijkt me overkill. Waar blijft die foto? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elmo_b
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 29-01 11:17
Draai hier met 2 x gpu 280 1 x cpu 8350 1 x chip koeler op een dubbele 360 en een enkele 240. Dan staat de 655 op standje 3 en daar heeft ie echt geen problemen mee. In bf 4 wordt er niks warmer dan 45 graden. Dus geen problemen met flow.
Voor die tweede gpu zit er niks anders op als uitbouwen en dan luchtkoeling er weer op en testen in andere pc ( of je moet toevallig nog een watergekoeld systeem hebben)
Ik heb nog wel een dc4 pomp liggen als je wil testen. Werkt 100% zeker. Ik heb hem alleen vervangen omdat ie zo een takkeherrie maakt. Standaard 4 serie 😕
Pagina: 1