Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Gerucht: Windows 10 wordt een abonnementsdienst

Pagina: 1
Acties:

• Enai
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 05-10 21:05
"Wellicht dat Windows 10 in een later stadium een abonnementsdienst wordt"
nieuws: Microsoft hint op abonnementenmodel voor Windows 10

Stop nu eens met dit gerucht... Microsoft heeft dit nooit gezegd. Enkele sites zijn hiermee voor de pinnen gekomen na de conferentie door de quote over "services" verkeerd te interpreteren en toen heeft Microsoft expliciet het tegendeel gezegd, maar het idee trekt natuurlijk meer lezers aan dan de ontkenning ervan. Want wie wil er nu geen deel uitmaken van een Microsoft bashing circlejerk?

Het kost €0 om van Win7 of Win8 te UPGRADEN naar Win10 in het eerste jaar. Microsoft heeft er baat bij om iedereen naar Win10 te migreren, en niet om de gebruiker verslaafd te maken alvorens een maandelijkse kostprijs te heffen maar om universal apps en de appstore een kans op slagen te geven.

Geloof niet altijd alles wat andere techsites publiceren. Er zijn enkele bekende nieuwssites voor consumentenelectronica die een pro-Apple- en anti-Microsoft-bias hebben. (Je weet wel, die met een voorpagina vol Apple Watch-artikels niet zo lang geleden, en die elke nieuwe laptop vergelijken met een MacBook)

:(

• flipkipse
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 08-11 02:27

flipkipse

Google it

Dit zijn de grond beginselen van tweakers...
nieuws: M$ verkoopt aandelen in RealNetworks
nieuws: M$ in court
etc...

[ Voor 20% gewijzigd door flipkipse op 18-03-2015 09:24 ]

Certified Google Teacher.

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

flipkipse schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 09:22:
Dit zijn de grond beginselen van tweakers...
Dat zijn super-oude berichten uit de tijd dat er een soort collectieve afkeer van windows bestond onder de tweakers-bezoekers... het is niet erg zinvol daar naar te verwijzen als relevant voor het huidige nieuws.

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Dat is het inderdaad niet. Maar de TS heeft wel een punt.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik bij de presentatie van Windows 10 exact hetzelfde dacht, "na een jaar mogen we gaan dokken!".

Ik ben toen door Matthijs Hoekstra van Microsoft terecht gewezen dat dat niet zo is. Upgraden is het eerste jaar gratis en blijft daarna gratis. Alleen als je zo suf ben om niet binnen dat jaar de upgrade te doen zal je moeten betalen. In welke vorm dat gaat gebeuren is nog niet duidelijk.

Door als Tweakers dit keer op keer op deze manier te blijven presenteren alsof iedereen na een jaar zal moeten betalen, zetten we ons wel een beetje voor schut. Niet alleen Mathijs Hoekstra, maar ook andere bronnen vanuit Microsoft hebben dit immers gemeld.

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

• arnoudwokke
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 19-11 11:05

arnoudwokke

Redacteur
Dank voor je opmerking, ik heb de referentie naar het gerucht eruit gehaald.

Weet je wat het jammere is? Je draagt een goed punt aan - Microsoft heeft dit anderhalve maand na publicatie van het gerucht ontkend - maar je verpakt het in een enigszins agressieve post. Dit soort opmerkingen
maar het idee trekt natuurlijk meer lezers aan dan de ontkenning ervan. Want wie wil er nu geen deel uitmaken van een Microsoft bashing circlejerk?
oogt vreemd en maakt je post juist minder geloofwaardig. Het is dat ik naar aanleiding van je post op zoek ging naar de ontkenning, want je gaf geen link om je punt te ondersteunen en je post wekte door de toonzetting irritatie op. Wat ik bedoel is: je haalt je eigen, volstrekt relevante en goede, punt onderuit door het zo op te schrijven.

De reden dat ik de abonnementsdienst weer noemde is simpeler dan jij denkt: de ontkenning kwam in een interview naar aanleiding van Microsofts grote Windows 10-evenement in januari. Rond die tijd hebben we een stuk of vijf nieuwsberichten gepost over het evenement met allerlei nieuws (gratis update eerste jaar, details over W10 voor telefoons, iets met Xbox, vr etc). Het is me simpelweg ontgaan dat Microsoft dit ergens ook nog had gezegd in een interview (en niet on stage).

Eerlijk gezegd wijt ik het bestaan van het nieuwsbericht niet aan onze goedgelovigheid: ik heb dat interview zelf geluisterd in december en geverifieerd dat Kevin Turner zei wat hij zei en ook in welke context hij dat precies had gedaan. Als hij op dat moment niet hintte op een abonnementsmodel voor Windows, dan doet hij er goed aan om goed uit te kijken wat hij zegt, want hier viel echt geen andere conclusie aan te verbinden dan die in het artikel staat.

Ik waardeer je feedback, maar ik zou het nog meer waarderen als je niet altijd uitgaat van het slechte en het houdt bij de constatering dat je een fout hebt opgespoord in een bericht. Als wij fouten maken, dan gebeurt dat omdat we mensen zijn, enthousiast over technologie maar niet perfect. Zonder opmerkingen over 'circlejerks' komt je punt veel beter en helderder over en je zult zien dat je daardoor minder moeite zal hebben om mensen - in de redactie van Tweakers of daarbuiten - te overtuigen van dat je een goed punt maakt.

[ Voor 5% gewijzigd door arnoudwokke op 18-03-2015 10:08 ]

• flipkipse
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 08-11 02:27

flipkipse

Google it

ACM schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 09:31:
[...]

Dat zijn super-oude berichten uit de tijd dat er een soort collectieve afkeer van windows bestond onder de tweakers-bezoekers... het is niet erg zinvol daar naar te verwijzen als relevant voor het huidige nieuws.
ik zei toch ook dat het de grondbeginselen zijn. Doordat microsoft in het verleden smerige spelletjes heeft gespeeld, zijn er altijd tweakers die achterdochtig blijven.

Vertrouwen moet je opbouwen en krijg je niet zomaar. Dus ik vind het meer als zinvol dat je altijd een slag om de arm neemt.

Certified Google Teacher.

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

flipkipse schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 10:21:
ik zei toch ook dat het de grondbeginselen zijn. Doordat microsoft in het verleden smerige spelletjes heeft gespeeld, zijn er altijd tweakers die achterdochtig blijven.
Ah, je bedoelde het andersom dan ik het interpreteerde :)

• Enai
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 05-10 21:05
arnoudwokke schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 10:05:
Weet je wat het jammere is? Je draagt een goed punt aan - Microsoft heeft dit anderhalve maand na publicatie van het gerucht ontkend - maar je verpakt het in een enigszins agressieve post. Dit soort opmerkingen
[...]
oogt vreemd en maakt je post juist minder geloofwaardig.
Ik had het over die andere sites ("Enkele sites zijn hiermee voor de pinnen gekomen na de conferentie"). Dan bedoel ik Amerikaanse sites als The Verge met een duidelijke pro-Apple-bias. Sorry als ik een verkeerde indruk wekte. :(

[ Voor 3% gewijzigd door Enai op 18-03-2015 14:06 ]

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:10
Over: nieuws: Gebruikers met illegale versie Windows krijgen gratis update naar legale Windows

Overal waar ik dit nieuws tegenkom, gaat het expliciet alleen over China, reuters bijvoorbeeld: http://www.reuters.com/ar...ina-idUSKBN0ME06A20150318

[ Voor 44% gewijzigd door Ramon op 18-03-2015 14:29 ]

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• arnoudwokke
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 19-11 11:05

arnoudwokke

Redacteur
China is veruit de grootste markt van illegale Windows-gebruikers en daarom richt MS de stap hierop, maar afaik is dit een wereldwijde stap.

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:34

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

PaT schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 10:04:

Ik ben toen door Matthijs Hoekstra van Microsoft terecht gewezen dat dat niet zo is. Upgraden is het eerste jaar gratis en blijft daarna gratis. Alleen als je zo suf ben om niet binnen dat jaar de upgrade te doen zal je moeten betalen. In welke vorm dat gaat gebeuren is nog niet duidelijk.
Dit snap ik niet helemaal denk ik. Upgraden is het eerste jaar gratis, daarna ook, maar als je niet binnen een jaar upgrade moet je betalen.
Betalen != gratis toch?

Signatures zijn voor boomers.

Verwijderd

Maasluip schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 15:16:
Dit snap ik niet helemaal denk ik. Upgraden is het eerste jaar gratis, daarna ook, maar als je niet binnen een jaar upgrade moet je betalen.
Betalen != gratis toch?
- Het eerste jaar is upgraden gratis, je krijgt Windows 10 dus gratis.
- Na die upgrade en na dat jaar blijft Windows voor die mensen gratis, dat wil zeggen, er zit geen abonnement aan vast.
- Iedereen die na dat jaar de upgrade doet moet voor die upgrade betalen, dus dan krijg je Windows 10 dus niet meer gratis.
- Voor zover ik begrijp zit ook daar geen abonnement aan vast.

Is dat duidelijker?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 18-03-2015 16:06 ]

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:34

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Ja, nu begrijp ik het.

Signatures zijn voor boomers.

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Mooi, want zo bedoelde ik het inderdaad :)

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:08
Volgens mij wil Microsoft in de toekomst de Windows OS kosten zo laag mogelijk houden voor iedereen, om zo een zo groot mogelijk marktaandeel te voorzien van het Windows OS. Het verdienmodel is juist gebaseerd op de Store, deze moet groeien en hier moeten de verdiensten vandaan komen. Daarom is het heel belangrijk dat ze zo snel mogelijk van Windows 7 af zijn (die heeft geen Store), dat is denk ik de hoofdreden van de 'gratis' upgrade.

Ze kunnen echt niet de hoofdprijs of een dure abonnementsdienst gaan vragen, als ze marktaandeel willen vergroten of consolideren. De concurrentie biedt gratis en goedkope OS'en aan.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

• Relief2009
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 31-10 11:45
Voorstel voor update. Tom Warren (The Verge) heeft een bevestiging van MS dat Windows 10 gratis zal zijn voor iedereen over de hele wereld. Dus niet alleen illegale versies in China.

http://www.theverge.com/2...free-for-software-pirates

""Anyone with a qualified device can upgrade to Windows 10, including those with pirated copies of Windows," says a Microsoft spokesperson in a statement to The Verge. "We believe customers over time will realize the value of properly licensing Windows and we will make it easy for them to move to legitimate copies."

Via Twitter een bevestiging van Tom: https://twitter.com/tomwarren/status/578199685279719424
Pagina: 1