Acties:
  • 0 Henk 'm!

• indeblauwezon
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11-11-2024
Heb gister mijn online bestelling van een HP Stream 14 bij Dixons binnen gekregen.

Ik vind de laptop toch wel erg traag.
Zou ik nog in aanmerking komen om mijn geld terug te krijgen? Ik kan 'm resetten naar fabrieksinstellingen.

Nu schijnt je een "Minimized Image Recovery" te kunnen doen via het HP system recovery programma, maar daar staat geen "Minimized Image Recovery" helaas. Blijkbaar geldt dit niet voor alle modellen.

Welk advies geven jullie mij?

Windows 7 er opzetten zal vast ook geen uitkomst bieden en ik weet niet of alles dan nog wel goed zal functioneren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satom
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 18:19

Satom

Verzamel ervaringen

Als ik mij niet vergist heb je toch 14 dagen de tijd om iets terug te doen (wet koop op afstand)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• storeman
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 11:48
Wat kun je verwachten van een laptopje van 280 euro? De performance zal net zo goed zijn als een low-end mobiele telefoon, gezien de prijs.

Wij hebben een aantal stream 11. Het zijn inderdaad geen snelheidsmonsters, maar dat hadden we ook niet verwacht.

Ik zou overleggen met Dixons. Aangezien je hem hebt gestart, kon het wel eens een moeilijke zaak worden. Koop op afstand is het product voorzichtig uitpakken en bekijken. Proberen valt hier niet onder.

"Chaos kan niet uit de hand lopen"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• indeblauwezon
Dat laatste was ik al bang voor.

Tja, m'n Macbook uit 2006, zo'n dikke, is een stuk sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• commjoenie2011
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 07-09 19:43
Je mag hem...denk ik... terugbrengen als hij niet voldoet aan je eisen. Zou ik ook wel doen. Gegeven de hardware-specs ga je daar geen "flinke" snelheid uit krijgen. Wil je toch meer snelheid? Start met zoeken in de range van 500 euro+... Of zoek een tweedehands refurbished machine als je dat aandurft.

[ Voor 8% gewijzigd door commjoenie2011 op 18-03-2015 09:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
storeman schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 09:04:
Wat kun je verwachten van een laptopje van 280 euro? De performance zal net zo goed zijn als een low-end mobiele telefoon, gezien de prijs.

Wij hebben een aantal stream 11. Het zijn inderdaad geen snelheidsmonsters, maar dat hadden we ook niet verwacht.

Ik zou overleggen met Dixons. Aangezien je hem hebt gestart, kon het wel eens een moeilijke zaak worden. Koop op afstand is het product voorzichtig uitpakken en bekijken. Proberen valt hier niet onder.
Flauwekul, starten mag prima, aangezien dit een basiskenmerk betreft van het product.

https://ictrecht.nl/ictre...-bij-een-koop-op-afstand/

[ Voor 6% gewijzigd door Breezers op 18-03-2015 09:12 ]

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inderdaad, proberen is geen probleem. Zolang alle stickers er nog op zitten en je alles netjes hebt bewaard kan je hem zo terug sturen. Even een reset naar fabrieksinstellingen en klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08-09 17:04

Barrycade

Through the...

Wel binnen de gestelde termijnen doen.
Dus op tijd aangeven dat je gebruik wil maken van je retourrecht onder de koop of afstand voorwaarden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• indeblauwezon
Dank voor de reacties :)

Zonder al die geïnstalleerde HP meuk hoef ik ook niet een stuk beter presterende laptop te verwachten?

Ik wil er alleen een beetje op internetten(video streamen) en Word en Excel gebruiken.
Mochten jullie nog tips hebben voor een andere laptop, dan hoor ik het graag. Liefst 13 of 14 inch. Wil er best wat geld bij leggen dan de 280 euro die ik nu heb uitgegeven.

Chromebook zal vast niet veel sneller zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Barrycade schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 09:13:
Wel binnen de gestelde termijnen doen.
Dus op tijd aangeven dat je gebruik wil maken van je retourrecht onder de koop of afstand voorwaarden.
indeblauwezon schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 08:55:
Heb gister mijn online bestelling van een HP Stream 14 bij Dixons binnen gekregen.
:?

Ik heb trouwens een Stream 11 en die voldoet prima voor wat jij noemt. Alle drivers en dergelijke de laatste versies van geïnstalleerd?

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 18-03-2015 09:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

indeblauwezon schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 09:19:
Dank voor de reacties :)

Zonder al die geïnstalleerde HP meuk hoef ik ook niet een stuk beter presterende laptop te verwachten?

Ik wil er alleen een beetje op internetten(video streamen) en Word en Excel gebruiken.
Mochten jullie nog tips hebben voor een andere laptop, dan hoor ik het graag. Liefst 13 of 14 inch. Wil er best wat geld bij leggen dan de 280 euro die ik nu heb uitgegeven.

Chromebook zal vast niet veel sneller zijn?
Chromebook zal zeker wel een stuk sneller zijn, de vraag is echter of je de mindere functionaliteit kan accepteren. Als ik jouw gebruik zo lees zou dat echter geen probleem moeten zijn en zou een chromebook (in dit budget) denk ik de beste optie zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• indeblauwezon
Verwijderd schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 09:19:
[...]

[...]

:?

Ik heb trouwens een Stream 11 en die voldoet prima voor wat jij noemt. Alle drivers en dergelijke de laatste versies van geïnstalleerd?
Nee dat niet. Windows update is nu iets van 1.3gb aan updates aan het downloaden en installeren. Misschien dat dat nog verschil maakt?

Thanks guys!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Houd er rekening mee dat je weinig schijfruimte overhoud. Na al die updates even de boel laten opruimen scheelt een hoop.

Al die HP meuk kan je trouwens gewoon verwijderen. Allicht zal dat iets schelen in snelheid.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 18-03-2015 10:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• indeblauwezon
Oke, dank :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• indeblauwezon
Laptop reageert intussen een stuk sneller. Echter is de WIFI echt dramatisch. Valt steeds uit. Dan klik op weer verbinding maken. Bezoek nu.nl en dan laat ie amper een paar afbeeldingen en valt ie weer uit.

Hmzzz. Dat zou toch niet moeten kunnen?

Oke, blijkbaar moet ik dichtbij de modem zitten. Hmzz, dan is de wifi adapter gewoon niet zo sterk.

[ Voor 17% gewijzigd door indeblauwezon op 18-03-2015 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat bij mij werkte was bij de instellingen van de adapter de optie 20/40mhz of 20mhz standaard op 20mhz zetten.

Een en ander is ook afhankelijk van je situatie thuis uiteraard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asikkema
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 13-06 11:30
Ik zou zeggen: tijd voor wat anders... Gewoon terugsturen en een ander apparaat bestellen.
indeblauwezon schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 13:36:
Laptop reageert intussen een stuk sneller. Echter is de WIFI echt dramatisch. Valt steeds uit. Dan klik op weer verbinding maken. Bezoek nu.nl en dan laat ie amper een paar afbeeldingen en valt ie weer uit.

Hmzzz. Dat zou toch niet moeten kunnen?

Oke, blijkbaar moet ik dichtbij de modem zitten. Hmzz, dan is de wifi adapter gewoon niet zo sterk.
Pagina: 1