Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Trage verbinding ondanks hoge internetsnelheid

Pagina: 1
Acties:

• Bananendoos
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 16-11 12:14
Hallo allemaal,
Ik zit al een tijdje met een probleem en dat is dat op ons internet/WiFi netwerk de verbinding gewoon slecht is. Als ik alleen thuis ben en boven op mijn PS3 zit en even wat wil opzoeken op mijn chromebook wordt een van de 2 helemaal gek en loopt of vast of te haperen. Als ik beneden zit is het redelijk te doen, maar boven is een groot drama. Ook als ik op de computer beneden zit heeft hij er weinig zin in, het uploaden en de link krijgen van deze foto duurder +/- 3 minuten...

Tevens hebben wij ook een probleem als de computer niet gebruikt word hij in een keer het proces 'iexplorer' opstart en een random reclame voor bijvoorbeeld Specsavers afspeelt. Heeft iemand anders hier toevallig ook last van of weet iemand wat het is? Dat zou erg op prijs gesteld zijn!

Groeten,

Bananendoos/Alex

Afbeeldingslocatie: http://i58.tinypic.com/25styzq.jpg
Hierbij ook een speedtest die laat zien dat onze verbinding goed is, Nationaal een A -> 92% en wereldwijd een A+ -> 98%, lijkt mij toch erg goed...

Hey, Hey jij daar, dit is mijn signature :) #UnitedWeAre

• Mar.tin
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 28-11 18:50
[verwijderd]

[ Voor 92% gewijzigd door Mar.tin op 28-07-2022 12:48 ]

• Bananendoos
We hebben er 4 overheen gegooid, kaspersky staat er standaard op en kon niks vinden, toen opgezocht voor een goede. En JRT erop gezet en laten scannen, hielp voor 2 dagen.. toen hitman pro erop gegooid, hielp ook niks. Uiteindelijk terug naar de bekende micrsoft security en die vond ook al niks, is het zo'n goed virus xD

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17:54

lier

MikroTik nerd

Los van de problemen met je pc (want die heb je :)) zou je eens met de instellingen van je wireless netwertk kunnen spelen.

Zou je voor de volledigheid ook de hardware kunnen benoemen? En kan je eens inzage geven in het aantal draadloze netwerken?

Eerst het probleem, dan de oplossing

• Bananendoos
Die zal ik vanmiddag geven, denk niet dat docenten het op prijs stellem als ik dat in de les doe :+

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 18:46

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

• ShadowAS1
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 27-11 12:16

ShadowAS1

IT Security Nerd

Ik snap de referentie naar n adware/virus, maar van wat ik hoor is hier ook sprake van interferentie..
@TS:
Wat zijn de specs van je netwerk? 1 router/AP of meerdere APs?
Heb je alleen 2,4Ghz of ooko 5Ghz en ondersteunen al je apparaten dit?

Wat is normaalgesproken de haalbare snelheid op je WiFi netwerk?

PA-ACE / RHCE / SCE // Any post or advice is provided as is, and comes with no warranty at all.

• Bananendoos
lier schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 09:48:
Los van de problemen met je pc (want die heb je :)) zou je eens met de instellingen van je wireless netwertk kunnen spelen.

Zou je voor de volledigheid ook de hardware kunnen benoemen? En kan je eens inzage geven in het aantal draadloze netwerken?
Hardware: Wij hebben deze router, was toen goedkoop bij de scheer en foppen en leek wel een goede :)
Bedoel je daarmee de hoeveelheid apparaten die met de WiFi verbonden zijn? Dat verschilt namelijk per moment, op zijn maximale zijn het er 7 draadloos verbonden en 1 vast.
Ja dat is zeker een goede, de dingen die eronder staan horen bij ons ook, Thanks! :)
ShadowAS1 schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 11:14:
Ik snap de referentie naar n adware/virus, maar van wat ik hoor is hier ook sprake van interferentie..
@TS:
Wat zijn de specs van je netwerk? 1 router/AP of meerdere APs?
Heb je alleen 2,4Ghz of ooko 5Ghz en ondersteunen al je apparaten dit?

Wat is normaalgesproken de haalbare snelheid op je WiFi netwerk?
Interferentie? Wat is dat :$
Een AP zijn die stengels toch? Dan 3 namelijk.
Pff hoeveel Ghz? Denk 2,4Ghz maar heb echt geen idee, hoe kan ik dit opzoeken?
Even een speedtestje op mijn chromebook gedraaid en daar kwam dit uit;
Afbeeldingslocatie: http://i60.tinypic.com/24xdshf.jpg

Niks mis mij lijkt mij?

Zoals jullie misschien wel doorhebben heb ik wel een klein beetje verstand van een netwerk maar dat komt neer op 1/2% van jullie kennis, sorry als ik sommige dingen verkeerd begrepen heb.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:04

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Interferentie:
Ga eens in een collegezaal/bedrijfscantine zitten. Laat een kennis/collega aan andere kant van zaal zitten. Probeer een gesprek te voeren. Interferentie is het gebabbel van alle andere mensen waardoor je elkaar zo goed als niet kunt verstaan.

WiFi is net zoals een goed gesprek gebaseerd op zenden en ontvangen, en dat doe je op een beperkt aantal kanalen. Ieder kanaal is zo'n collegezaal/bedrijfscantine. Als die vol zit en iedereen is aan het kwekken moet je een andere zaal (kanaal) opzoeken. Zijn ze allemaal vol, dan moet je naar een ander gebouw (WiFi-equivalent: van 2.4GHz-band naar 5GHz-band, helaas geen optie met jouw verouderde router) of erkennen dat het zo niet gaat en een kabeltje trekken.

Maar...

Als je last had van forse interferentie haalde je niet dit soort hoge snelheden in speedtests. Daar zit jouw probleem niet. Waar dan wel? Heb je gekeken naar DNS? Probeer eens een andere DNS server (bijv die van Google, 8.8.8.8 is een erg makkelijk te onthouden adres). Maakt dat wat uit?

Oslik blyat! Oslik!

• Pi0tr
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 17:44
Ik zou beginnen met die ene PC op te schonen/af te koppelen van het netwerk. Random Specsavers reclames horen niet te verschijnen. Laat één virusscanner op de PC staan en gooi de rest eraf. Installeer daarnaast Malwarebytes en laat die de PC schoonmaken.

Als er daarna nog steeds problemen zijn zou ik pas verder gaan kijken naar andere oplossingen zoals extra access points. Het zou namelijk goed kunnen dat het virus op die ene PC het hele netwerk dichttrekt en jij daardoor allemaal vage problemen krijgt.

• Bananendoos
Pi0tr schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 16:51:
Ik zou beginnen met die ene PC op te schonen/af te koppelen van het netwerk. Random Specsavers reclames horen niet te verschijnen. Laat één virusscanner op de PC staan en gooi de rest eraf. Installeer daarnaast Malwarebytes en laat die de PC schoonmaken.

Als er daarna nog steeds problemen zijn zou ik pas verder gaan kijken naar andere oplossingen zoals extra access points. Het zou namelijk goed kunnen dat het virus op die ene PC het hele netwerk dichttrekt en jij daardoor allemaal vage problemen krijgt.
Eerst even dit testje gedaan, 43 malware deraf gegooid dus dat is al mooi.
Verder vandaag+gister niet echt problemen gehad nog, 1x dat het internet er op mn telefoon uitviel voor +/- 30 seconden maar dat ligt waarschijnlijk aan de telefoon :+

Ik heb het ook geprobeerd met dat DNS, had het ingevoerd en toen ik het wilde controleren was het weer weg, zal het wel fout gedaan hebben maar wil het eerst even proberen zonder te klooien in het netwerk :)

Pagina: 1