Toon posts:

Telefoon bij abbonement, wie verstrekt deze?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Als ik mijn abbonement bij een plaatselijke particuliere telecom zaak verleng en ik krijg er een iPhone 6 bij.
Wordt deze iPhone 6 dan door de particuliere zaak geleverd. Of krijgt de zaak ze van de provider voor bij de abonnementen.
Als de particuliere zaak ze zelf verstrekt zal hier namelijk heel
Veel geld in gaan zitten.

Ik kan hier niets over vinden op internet, wie kan mij hier meer over vertellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GermanPivo
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 21:02
Worden geleverd door de provider. Telecom zaak verkoopt het spul alleen maar en verdient daar wat mee. ;)

[ Voor 15% gewijzigd door GermanPivo op 18-03-2015 08:15 ]

9040 Wp | Zendure 15,4 kWh | MHI SCM60/SCM40/SRC25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Oke, dat lag al in de lijn der verwachting.

Maar ik ken een jongen die handelt in mobiele telefoons, en die verkoopt ze ook aan de winkels die deze dan bij abbonementen verstrekken.
Hierdoor twijfelde ik want dan betaald de winkel ze namelijk wel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Inderdaad.. zo kan je soms tegen de (vreemde) situatie aanlopen dat een telefoon wel op voorraad is alleen niet voor de provider die jij hebt gekozen :X

Maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat er niet ook winkels zijn die ze zelf kopen..

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
Verwijderd schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 08:17:
Oke, dat lag al in de lijn der verwachting.

Maar ik ken een jongen die handelt in mobiele telefoons, en die verkoopt ze ook aan de winkels die deze dan bij abbonementen verstrekken.
Hierdoor twijfelde ik want dan betaald de winkel ze namelijk wel..
Dan verkoopt hij ze aan redelijk obscure winkels, want de normale gang van zaken is:

Apple -> KPN -> Winkel (als voorbeeld)
Apple -> Random persoon die toevallig handelt -> Winkel (dit is zeker niet de normale gang van zaken).

Bron; voor KPN gewerkt bij Smartcare :+

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Oke, duidelijk.
En de garantie kosten zullen dus ook vergoed worden door de provider?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
Op het moment dat je toestel (in dit geval een Iphone) defect is;

ga je naar de zaak waar je hem hebt gehaald. Deze gaat dan of naar de provider terug, of naar het reparatie centrum waar de zaak een deal mee heeft (en dan ook dus deal met de provider).

Bij Apple is dit 99% van de tijd, betaal reparatie kosten als het buiten je verzekering/garantie valt, en krijg een refurbished toestel terug.

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Pagina: 1