Hdd klinkt als kettingzaag tijdens virusscan

Pagina: 1
Acties:

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23-01 16:11
Tijdens een volledige virusscan vanavond viel het op dat één van mijn hdd's wel erg veel lawaai maakte.
Nu lijkt het me normaal als een harde schijf gevuld is met heel veel kleinere bestanden (+250.000 amiga gerelateerde bestanden) dat deze wat meer herrie maakt tijdens een virusscan.

Maar het geluid zelf klonk nogal vreemd, het was net een kettingzaag.

Ik heb het even opgenomen, je moet wel het geluid iets harder zetten om het duidelijk te horen.

Mijn vraag is: is dit normaal, of kan de hdd aan het overlijden zijn?
(hdd betreft een 4 jaar oude pricewatch: Samsung Spinpoint F1 DT HD642JJ, 640GB schijf).

YouTube: 20150318 033845 1 (geluid beste hoorbaar vanaf 0:24)

Ongeveer 2 maand geleden heb ik nog een volledige oppervlakte scan gedaan van zowel de D als de E drive.

[ Voor 9% gewijzigd door Snowwie op 18-03-2015 04:40 . Reden: Correctie hdd type/merk ]

Mijn YouTube Channel

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Nu online

Umbrah

The Incredible MapMan

Wat zegt de SMART readout je?

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23-01 16:11
SMART:

Afbeeldingslocatie: http://i59.tinypic.com/sec842.png

Mijn YouTube Channel

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10:32
(jarig!)
Heb je dit geluid eerder gehad? Klinkt voor mij als resonantie op je kast en dat kan per kast verschillen. Het klinkt een beetje hol. Je hebt zeker een stalen kast? Maar als je denkt dat het motortje kapot is, zou je een snelheidsmeting kunnen doen en kijken wat ie aangeeft, maar ik denk het niet, anders deed ie het waarschijnlijk niet eens.