Laatste 30-40% van laptop accu loopt snel leeg

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Bij mijn Vaio S13 heb ik eigenlijk altijd al gehad dat de laatste 30 a 40% van de accu best snel leegloopt. Zo gaat in een paar minuten de accu van 20% naar 10%. Heeft dit te maken met dat Windows de accu niet goed uitleest of is de accu gaar? De Vaio app geeft gewoon aan dat de accu conditie nog 'goed' is. Ook gebruik ik altijd de batterijspaar functie als ik op stroom werk, hetgeen inhoudt dat de laptop niet verder oplaadt dan 50%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veng7
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 19-11-2023
Vreemd. Nieuw voor mij. Waarom zou hij in de spaarfunctie maar tot 50% laden? Hij behoort m.i. altijd tot 100% te laden. Of in het uiterste geval de accu los te maken van de laadinrichting.
Maar ik weet ook niet alles ;)
De accutest lijkt me ook eenvoudig: Volledig opladen en kijken hoe lang je er mee kunt werken. Dat vergelijk je met de specificaties.

Weet veel niet, daarom slechts garantie tot op de stoep ;-) Vraag je niet af of je opslagmedium defect kan raken, maar vraag je af wanneer dat zal gebeuren! En dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 17:51
Kijk even met een tool (zoals batterycare*) wat het slijtage niveau is. Laat hem ook éénmaal ontladen totdat Windows naar sluimerstand gaat, en weer volledig opladen, het liefst wanneer de laptop uit is ivm warmte.

*let op met spam in de installer, kies bij voorkeur de portable versie