Mijn PS4 maakt een heel raar geluid. Iemand die hiermee bekend is en mij kan helpen?
Klinkt als problemen met het optische station. Kan het apparaat nog wel spellen van optische media lezen?
1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 13 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro
Ja, ik speel op dit moment FIFA. In de wedstrijd komen er soms haperingen maar niet zo erg dat het storend is.TommieW schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 22:30:
Klinkt als problemen met het optische station. Kan het apparaat nog wel spellen van optische media lezen?
Dan gok ik het er op dat de lens van het station vuil is. Was er overigens niet een probleem waarbij de blu-ray lezer de lezer van de DVD/CD sloopte?
1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 13 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro
Geen flauw idee. Weet jij of ik dit probleem zelf kan verhelpen of op moet sturen naar Sony? En valt dit onder de fabrieksgarantie dan, want ik heb zelf niks bijzonders met de PS4 gedaan.TommieW schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 23:28:
Dan gok ik het er op dat de lens van het station vuil is. Was er overigens niet een probleem waarbij de blu-ray lezer de lezer van de DVD/CD sloopte?
Haperingen in FIFA kan niks te maken hebben met je drive, omdat alle games op de HDD worden geïnstalleerd en afgespeeld. Tijdens het spelen draait de disc dus niet eens 
Dit valt gewoon onder fabrieksgarantie. De vraag is echter of jij je PS4 nu al kwijt wil, gezien je er nu nog geen last van hebt.
Dit valt gewoon onder fabrieksgarantie. De vraag is echter of jij je PS4 nu al kwijt wil, gezien je er nu nog geen last van hebt.
koop geen eBay/Marktplaats 'digitale' games | games sharen/kopen uit andere Store
Zo raar is dat niet, is gewoon het opspinnen van de disc die in je console zit. Doet die van mij ook bij het opstarten en het starten van een game. Haal de disc eruit en start een gedownloadde game, dan zal het niet gebeuren 
Indien het zich echt non-stop voordoet zou hij onder garantie vallen en kan je dus een nieuwe eisen.
Indien het zich echt non-stop voordoet zou hij onder garantie vallen en kan je dus een nieuwe eisen.
☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW
Hangt er van af hoe lang ik 'm dan kwijt ben, wat is de gemiddelde duur daarvan? Vind het wel héél storend, dat geluid.ASNNetworks schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 00:07:
Haperingen in FIFA kan niks te maken hebben met je drive, omdat alle games op de HDD worden geïnstalleerd en afgespeeld. Tijdens het spelen draait de disc dus niet eens
Nou, het is echt een heel hard vervelend geluid. Ik speel FIFA nu 2 uur en al 2 uur lang dat kutgeluid.Richh schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 00:11:
Zo raar is dat niet, is gewoon het opspinnen van de disc die in je console zit. Doet die van mij ook bij het opstarten en het starten van een game. Haal de disc eruit en start een gedownloadde game, dan zal het niet gebeuren
Je kan je post wijzigen in plaats van een dubbelpost te maken 
Tijdens het gamen herken ik dat geluid in ieder geval niet. Komt het alleen voor bij FIFA trouwens? En sinds wanneer heb je je PS4? Als hij net nieuw is kan je 'm direct omruilen voor een ander, anders moet je het reparatieproces in en dat zou even kunnen duren (geen idee hoe lang precies).
Tijdens het gamen herken ik dat geluid in ieder geval niet. Komt het alleen voor bij FIFA trouwens? En sinds wanneer heb je je PS4? Als hij net nieuw is kan je 'm direct omruilen voor een ander, anders moet je het reparatieproces in en dat zou even kunnen duren (geen idee hoe lang precies).
☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW
Sorry, ben nieuw op het forum en wist dat niet. ;-)Richh schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 00:15:
Je kan je post wijzigen in plaats van een dubbelpost te maken
Ik heb 'm nu 1,5 jaar. Eerder vandaag moest ik wel een hard reset van de schijf doen omdat FIFA -hetzelfde spel dus- aangaf dat er beschadigde data op zit. Weet niet of dat hiermee te maken kan hebben.
Dat geluid maakt die van mij ook, maar dan alleen maar 1 keer als ik net een disc erin heb gedaan..
Zo vaak achter elkaar is niet goed in ieder geval. Je zou ook eerst contact op kunnen nemen met Sony voor je de hele reparatieprocedure start. Dan weet je in ieder geval wat ze eraan kunnen doen en hoe lang je hem kwijt bent.
Ik zou sowieso niet niets doen, want nu heb je nog gewoon garantie en dit probleem zou in de toekomst natuurlijk ook erger kunnen worden.
Zo vaak achter elkaar is niet goed in ieder geval. Je zou ook eerst contact op kunnen nemen met Sony voor je de hele reparatieprocedure start. Dan weet je in ieder geval wat ze eraan kunnen doen en hoe lang je hem kwijt bent.
Ik zou sowieso niet niets doen, want nu heb je nog gewoon garantie en dit probleem zou in de toekomst natuurlijk ook erger kunnen worden.
Anoniem: 1028353
Ik heb dit probleem dus ook voor het eerst mee gemaakt van de week . Na dat ik CoD WW2 er uit en er in had gedaan deed hij t weer normaal. Ik heb mijn ps4 nu 2,5 jaar , dus pis net weer buiten de pot met de garantie. Wat raden jullie aan? Nieuwe ps4 halen of kijken of mediamarkt wat kan betekenen'?(daar heb ik m gekocht)
Greetz.
Greetz.
Fifa is de enige game die ik ken die niet de hele disk op HD installeerd. Als je al een spel digitaal koopt dan zou ik voor Fifa gaan en de rest op disk, dan gaat je bluray speler veel langer mee en heb je minder last van die geluiden.
Xeon e5-2695 V3, RX Vega 64, Rift | PS3 | PS4 Pro,PSVR
Pagina: 1