Beste Tweakers,
Ik heb gisteren FileZilla geïnstalleerd via SourceForge. Nu blijkt daar malware o.i.d. in te hebben gezeten. Na wat Googlen zie ik dat ik niet de enige ben. Ondanks dat ik overal op ‘decline’ gedrukt heb bij de vraag of ik extra troep wilde installeren, was m’n startpagina en search omgezet naar ‘Yahoo’. Niet een heel groot probleem, dat was zo gefixt.
Ik had echter al een bestand via FileZilla op m’n server gezet en binnen een paar minuten kon ik geen enkele site van die server benaderen (b.v. canonclassics.com), zowel www als ftp. De rest van internet doet het verder prima.
Zowel m’n iMac (waarop ik FileZilla heb geïnstalleerd) als op m’n MBAir en iPhone kan ik de sites niet opvragen, zowel WiFi als Lan. Via 4G of een siteproxy lukt het wel.
Yosemite staat er net een week op (beide Macs) en zijn gekoppeld met iCloud.
Wat heb ik al geprobeerd:
- Reboot(s)
- Browser cache geleegd
- DNS cache geflushed met “sudo discoveryutil mdnsflushcache”.
- Hosts file gecheckt.
- .htaccess file op server gechecked
Overige info:
Router is een Airport Extreme (7.6.1)
Ik hoop dat iemand een idee heeft wat het kan zijn.
Ik heb gisteren FileZilla geïnstalleerd via SourceForge. Nu blijkt daar malware o.i.d. in te hebben gezeten. Na wat Googlen zie ik dat ik niet de enige ben. Ondanks dat ik overal op ‘decline’ gedrukt heb bij de vraag of ik extra troep wilde installeren, was m’n startpagina en search omgezet naar ‘Yahoo’. Niet een heel groot probleem, dat was zo gefixt.
Ik had echter al een bestand via FileZilla op m’n server gezet en binnen een paar minuten kon ik geen enkele site van die server benaderen (b.v. canonclassics.com), zowel www als ftp. De rest van internet doet het verder prima.
Zowel m’n iMac (waarop ik FileZilla heb geïnstalleerd) als op m’n MBAir en iPhone kan ik de sites niet opvragen, zowel WiFi als Lan. Via 4G of een siteproxy lukt het wel.
Yosemite staat er net een week op (beide Macs) en zijn gekoppeld met iCloud.
Wat heb ik al geprobeerd:
- Reboot(s)
- Browser cache geleegd
- DNS cache geflushed met “sudo discoveryutil mdnsflushcache”.
- Hosts file gecheckt.
- .htaccess file op server gechecked
Overige info:
Router is een Airport Extreme (7.6.1)
Ik hoop dat iemand een idee heeft wat het kan zijn.
PSNid: Sixty4 | Canon Classics Review