Websites geblokkeerd door malware

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sixty4
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-11-2022
Beste Tweakers,

Ik heb gisteren FileZilla geïnstalleerd via SourceForge. Nu blijkt daar malware o.i.d. in te hebben gezeten. Na wat Googlen zie ik dat ik niet de enige ben. Ondanks dat ik overal op ‘decline’ gedrukt heb bij de vraag of ik extra troep wilde installeren, was m’n startpagina en search omgezet naar ‘Yahoo’. Niet een heel groot probleem, dat was zo gefixt.

Ik had echter al een bestand via FileZilla op m’n server gezet en binnen een paar minuten kon ik geen enkele site van die server benaderen (b.v. canonclassics.com), zowel www als ftp. De rest van internet doet het verder prima.
Zowel m’n iMac (waarop ik FileZilla heb geïnstalleerd) als op m’n MBAir en iPhone kan ik de sites niet opvragen, zowel WiFi als Lan. Via 4G of een siteproxy lukt het wel.

Yosemite staat er net een week op (beide Macs) en zijn gekoppeld met iCloud.

Wat heb ik al geprobeerd:
- Reboot(s)
- Browser cache geleegd
- DNS cache geflushed met “sudo discoveryutil mdnsflushcache”.
- Hosts file gecheckt.
- .htaccess file op server gechecked

Overige info:
Router is een Airport Extreme (7.6.1)

Ik hoop dat iemand een idee heeft wat het kan zijn.

PSNid: Sixty4 | Canon Classics Review

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OB1
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 09:48

OB1

Probeer eens het Bitdefender Adware Removal Tool te draaien: http://www.bitdefender.co.../adware-removal-tool.html
Succes! :)

AMD 2700x @ 4.15 GHz | Vega 56 (Vega 64 BIOS) | 32 GB DDR4 | MSI X470 Gaming Plus | Intel 600P 1TB | Corsair RM550X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sixty4
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-11-2022
Gek genoeg heeft het probleem zichzelf opgelost. Ik heb er echt aardig wat uren in zitten, maar nu werkt het opeens weer... erg vaag.

PSNid: Sixty4 | Canon Classics Review

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erulezz
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 07-10 21:03
Sowieso de tool draaien die al gegeven is of AdwareMedic. GateKeeper (wat bij sourceforge downloads zit) is echt vreselijk.

Het kan te maken hebben dat FileZilla nu standaard een beveiligde verbinding probeert op te zetten in plaats van plain ftp zoals vroeger. Dat probleem had ik een tijdje terug ook, er waren bepaalde poorten op mijn VPS dicht waardoor de firewall dacht dat het een ddos oid was want mijn IP was geblokkeerd nadat ik FileZilla had gebruikt. Heb je dit probleem ook als je plain ftp gebruikt?

In case of fire: Git commit, git push, leave building | AlpenCams

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Even een vraag tussendoor: klopt het dat zowel AdwareMedic als die Adware Removal Tool binnen een seconde concluderen dat er geen adware aanwezig is? Ik geloof de tools wel, maar vertrouw het resultaat niet helemaal. Als ik ergens op scan wil ik op z'n minst een voortgangsbalkje zien, ook al is het maar drie seconden. En bij voorkeur een opgewekt bliepje zodra de scan klaar is.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OB1
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 09:48

OB1

Ja dat klopt, omdat die zoeken naar bepaalde bestanden of mappen die altijd op dezelfde locatie sorden gehuisvest ;).

AMD 2700x @ 4.15 GHz | Vega 56 (Vega 64 BIOS) | 32 GB DDR4 | MSI X470 Gaming Plus | Intel 600P 1TB | Corsair RM550X

Pagina: 1