Game PC à 650 euro

Pagina: 1
Acties:

• WillemPham
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 19-05-2025
Mijn eerste Game PC die ik zelf bouw. Graag rustig aan, ik weet er niet super veel vanaf. Hartelijk bedankt voor jullie advies.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gebruiken voor school, maar ook games op spelen en Skypen tegelijk. Games zoals BF 4, Borderlands Pre Sequel, FIFA 15.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Maximaal 650 euro. Inclusief verzendkosten.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ja, ik heb al een HDD van 640 GB van Western Digital. Ook heb ik een optische drive, van LG.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een goede processor die dit goed kan runnen, hetzelfde geldt voor de GPU. Ik twijfel nog over een SSD, ik weet niet precies wat ik er aan heb en of het wel waar voor mijn hard-verdiende geld is. Ik weet ook niet welke GPU het beste bij mijn build/budget past.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Niet echt, ik sta open voor alles.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Wel voeding met 80plus certificaat. Ook wil ik wel een ATX moederbord.Ook zou ik willen besparen als het mogelijk is, dus ik hoef geen AAA moederbord als het niet nodig is.

Ga je overklokken?
Nee, waarschijnlijk niet.

Ik zat een beetje aan deze build te denken, dit is trouwens mijn eerste keer, dus graag een beetje advies.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4460 Boxed€ 179,95€ 179,95
1ASRock B85 Pro4€ 71,50€ 71,50
1Sapphire R9 280 3GB GDDR5 OC DUAL-X with Boost€ 192,95€ 192,95
1WD Green WD6400AACS, 640GB€ 0,-€ 0,-
1Cooler Master N300 (KKN1, closed)€ 30,95€ 30,95
1Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU€ 58,95€ 58,95
1LG GH24NSB0 Zwart€ 0,-€ 0,-
1Cooler Master GM G550M€ 49,95€ 49,95
1Kingston SSDNow V300 120GB€ 52,95€ 52,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 637,20

Verwijderd

Je hebt een leuk opzetje gemaakt waarop het goed gamen zal zijn.
Wel een paar opmerkingen:
De ssd is aan de kleine kant en staat niet heel goed bekent. Dat doet de pricewatch: Crucial MX100 256GB wel. Is wel wat duurder maar dat gaan we hieronder grotendeels terugverdienen.
De voeding kan iets minder zwaar en dus goedkoper: pricewatch: Cooler Master GM G450M
Het moederbord kan ook wat goedkoper, pricewatch: Gigabyte GA-H81M-HD3 is een prima bordje met een lekker agressieve turbo.

• WillemPham
Okeeee thankss. Ik zou wel graag een ATX moederbord willen, dus liever niet die micro-ATX. Is 450 Watt wel genoeg, kan je uitleggen wat je nou precies aan een SSD hebt?
Alvast bedankt.

• MK_
  • Registratie: November 2013
  • Niet online

MK_

Sneller dan het licht :)

450 is zelfs genoeg voor een R9 290! Maar ik ben niet echt weg van de CM, matige bouwkwaliteit. Oplossing:
pricewatch: Antec VPF Series 450W

ATX bied niet echt veel voordeel t.o.v mATX, dus mATX kan prima. Het bordje dat je in je OP hebt staan heeft ook een kleiner broertje:
pricewatch: ASRock B85M Pro4
Exact hetzelde, 15 euro goedkoper.

SSD is het verschil tussen een snel en soepel systeem en een traag systeem. Je FPS worden er niet hoger van, maar als het andere voelt velen malen sneller aan.

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

• WillemPham
De CM heeft opzich wel goeie recensies, en hij is semi modulair. Als ik naar de toekomst kijk, en ook naar het bouwproces, wat is verstandiger, ATX of micro ATX.

Is een 120 GB SSD dan niet groot genoeg, als je toch een HDD erbij hebt? Wat zet je allemaal op een SSD?

• MK_
  • Niet online

MK_

Interne componenten zijn minder, zal ik het zo zeggen :)

Kan ook prima. Sowieso je OS, drivers, meestal browsers, temstverwerkers en veel gebruikte programma's. Wel een MX100 nemen, de Kingston heeft matige SandForce controllers

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

Verwijderd

[quote]MK1998NL schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 20:57:
450 is zelfs genoeg voor een R9 290! Maar ik ben niet echt weg van de CM, matige bouwkwaliteit. Oplossing:
pricewatch: Antec VPF Series 450W
Gezien de garantietermijn heeft CM meer vertrouwen in haar producten dan Antec. 5j vs 3j.

• MK_
  • Niet online

MK_

The Mask over de CM:
Nadeel van deze serie is mindere kwaliteit van de condensators waardoor de verwachte levensduur van deze serie korter is.
Over de Antec:
De Antec VPF serie heeft net als de Cooler Master GM serie DC-DC en heeft daarvoor vooral bij lage vermogens een vrij hoog rendement. De kwaliteit van deze voeding is echter wel een stuk beter als de Cooler Master GM serie.
:+

• WillemPham
Die SSD hoeft opzich niet supersnel, ik twijfel wel tussen de kingston en de crucial.
Kingston is wel een stuk goedkoper. En de reviews zijn redelijk goed.
Ook twijfel ik tussen die antec en de CM G

• flipkipse
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20-01 13:34

flipkipse

Google it

Zou je geen CPU koeler nemen? Voor een paar euro heb je al een goede CPU koeler. Dit verschilt zoveel in geluid en prestaties met de stock coolers dat het elke euro waard is!

De SSD zou ik gewoon van cruciale nemen als ik jou was. Dat is echt een verademing t.o.v Kingston (al is die ook al snel).

Geloof ons neem die antec. Oké ze geven minder garantie maar ik heb liever een voeding die het doet zonder garantie als een voeding die ik op moet sturen voor de garantie.

Certified Google Teacher.

• MK_
  • Niet online

MK_

WillemPham schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 21:17:
Die SSD hoeft opzich niet supersnel, ik twijfel wel tussen de kingston en de crucial.
Kingston is wel een stuk goedkoper. En de reviews zijn redelijk goed.
MK1998NL schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 21:04:
Kan ook prima. Sowieso je OS, drivers, meestal browsers, temstverwerkers en veel gebruikte programma's. Wel een MX100 nemen, de Kingston heeft matige SandForce controllers
Voila
Ook twijfel ik tussen die antec en de CM G
De Antec VPF serie heeft net als de Cooler Master GM serie DC-DC en heeft daarvoor vooral bij lage vermogens een vrij hoog rendement. De kwaliteit van deze voeding is echter wel een stuk beter als de Cooler Master GM serie.

• WillemPham
Hoe zit het met de GPU en de CPU? Zijn die qua prijs/kwaliteit goed?

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 01:58

br00ky

Moderator Harde Waren
Die CPU vind je zo wat elke fatsoenlijke gamebuild. Niks mis mee. Ook je 280 is prima gekozen. Niet al te luid, niet al te warm, niet al te duur (al kan dat laatste met tweede hands een stuk scherper).
Pagina: 1