Hostingpakket of VPS/Cloud Server?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartaz
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 08:51

Bartaz

Likes cookies!

Topicstarter
Hoi Tweakers,

Voor twee van mijn klanten ben ik op zoek naar een plek waar ik hun Wordpress websites kan hosten.
De huidige providers die zijzelf hebben gekozen toentertijd zijn One.com en GoDaddy. Extreem langzame shared hosts.
De websites zijn Wordpress installaties die vrij zwaar zijn. Zwaar omdat ze allebei gebruik maken van veel plugins, de bezoekersaantallen vallen mee.
Bij één van de Wordpress thema's die zij gebruiken wordt bijvoorbeeld een PHP memory limit aangeraden van 256mb-512mb terwijl Godaddy en One.com bv. 128mb en 64mb ondersteunen en dit niet op te waarderen is. Nu ben ik ook benieuwd of dit te maken heeft met RAM in een serveromgeving?

Neostrada raadde mij een managed Cloud Server aan. Ik ben benieuwd of er een soort vuistregel is over hoeveel websites er gehost kunnen worden op een dergelijke Cloud Server.
Het zou gaan om pakket 1 op de volgende pagina: https://www.neostrada.nl/cloud-servers.html
Daarnaast zijn er ook nog wat andere websites die toegevoegd kunnen worden aan de VPS wanneer dit een succes is.

Ik heb al veel opgezocht, maar kom voornamelijk uit bij Strato, Versio, Rackspace, CloudVPS. Ik zie door de bomen het bos niet meer en de prijsverschillen zijn ook best groot.

Of misschien is het wel gewoon verstandig om losse SSD pakketten te gaan nemen bij providers?

Al met al ben ik erg benieuwd naar jullie mening en hoop ik dat jullie mij hierbij kunnen helpen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een Wordpress site kan gemakkelijk op een shared webhosting pakketje gehost worden, mits de hoster goede hardware heeft.

En haal Strato en Versio maar uit je lijstje 8)7

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 17-03-2015 21:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:20

_Arthur

blub

En om nog een naampje in de strijd te gooien; https://www.transip.nl/vps/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Hoeveel traffic trekken je sites*? Voor 'normale' sites lijkt mij een managed VPS een beetje overpriced. Met een managed VPS neem je eigenlijk een stukje personeel in dienst die jouw server gaat beheren. Als je dat zelf kunt zou ik voor een normale VPS gaan. Mocht je dat niet willen zou ik eerder voor shared hosting gaan, zolang die aan jouw performance voldoet.

*Sorry, dat staat dus in je OP :)

[ Voor 6% gewijzigd door Room42 op 17-03-2015 22:27 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Leaseweb shared hosting gaat ook prima werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartaz

Bartaz

Likes cookies!

Topicstarter
Bedankt voor jullie heldere antwoorden!
Als ik uiteindelijk steeds meer pakketten op een VPS wil zetten, is dat niet goedkoper dan bijv 8 losse pakketjes afnemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Nu online

Quad

Doof

Uiteraard, binnen een VPS omgeving kan je eigenlijk een hele eigen omgeving creëren.

Ikzelf gooi Argeweb erin als hosting provider, met name de support bij Argeweb is bovengemiddeld, de kennis is erg hoog en de kwaliteit en stabiliteit is zeer goed!

Onze klanten stoppen wij ook bij Argeweb in de cloud met hosted exchange en webhosting.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn007
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:01
Een klant van mij draait een aantal sites, waaronder een Wordpress site bij Neostrada (reseller pakket). Dat gaat eigenlijk best oké. Zelf draai ik een aantal Wordpress websites op een Digital Ocean 512MB droplet (AMS1). Als ik de twee vergelijk, wat natuurlijk niet helemaal eerlijk is omdat de sites niet het zelfde zijn, dan moet ik zeggen dat ik het bij Digital Ocean allemaal toch soepeler draait.

Het nadeel is wel dat je bij een VPS zoals Digital Ocean wel alles zelf moet regelen. Maar dat kun je aardig oplossen door gebruik te maken van ServerPilot voor de provisioning (LAMP/LEMP) van je servers plus admin/controlpanel en daarnaast Google Apps of Zoho voor e-mail.

Bij Versio kun je geen Wordpress website draaien, veel te traag! Zelfs hun speciale Wordpress hosting is daar niet voor geschikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:20

_Arthur

blub

Let er wel op dat met een VPS jij zelf al het update werk aan het OS en de software dient te verzorgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gewoon een simpel webhosting pakket bij een betrouwbare hosting aanbieder waarop je meerdere domeinnamen kan zetten.

Een VPS is een beetje overkill als je het mij vraagt voor een paar Wordpress websites.

Verder moet je bij een VPS ook alles zelf onderhouden zoals al eerder is aangegeven. En daar zit je volgensmij ook niet op te wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartaz

Bartaz

Likes cookies!

Topicstarter
schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 07:53:
Gewoon een simpel webhosting pakket bij een betrouwbare hosting aanbieder waarop je meerdere domeinnamen kan zetten.

Een VPS is een beetje overkill als je het mij vraagt voor een paar Wordpress websites.

Verder moet je bij een VPS ook alles zelf onderhouden zoals al eerder is aangegeven. En daar zit je volgensmij ook niet op te wachten.
Vandaar dat ik voor een managed versie aan het kijken ben.
8 losse shared hosting pakketten lopen hoog op in de kosten in tegenstelling tot een VPS lijkt me :)

Toch bedankt voor al jullie duidelijke antwoorden. Ik ga er eens over denken.
Quad schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 00:03:
Uiteraard, binnen een VPS omgeving kan je eigenlijk een hele eigen omgeving creëren.

Ikzelf gooi Argeweb erin als hosting provider, met name de support bij Argeweb is bovengemiddeld, de kennis is erg hoog en de kwaliteit en stabiliteit is zeer goed!

Onze klanten stoppen wij ook bij Argeweb in de cloud met hosted exchange en webhosting.
Deze neem ik ook mee. Prijzen zien er goed uit.

[ Voor 26% gewijzigd door Kees op 13-03-2018 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bartaz schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 12:13:
[...]

Vandaar dat ik voor een managed versie aan het kijken ben.
8 losse shared hosting pakketten lopen hoog op in de kosten in tegenstelling tot een VPS lijkt me :)

Toch bedankt voor al jullie duidelijke antwoorden. Ik ga er eens over denken.

[...]

Deze neem ik ook mee. Prijzen zien er goed uit.
8 losse hosting pakketten?

Op 1 webhosting pakket kan je gewoon 8 domeinnamen kwijt als je wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dag Bartaz,

Als je meerdere websites wilt hosten, kan ik je zeker een VPS aanraden. Als je echt een performance geek bent, probeer zeker eens NGINX en PHP5-FPM uit. Zit enige leercurve aan, maar als je het door hebt heb je knalharde performance.

Om meerdere sites te managen in een gebruiksvriendelijke omgeving:
Cpanel (betalend)
ISPConfig 5 (gebruik ik momenteel)
(hier een thread over enkele aanbevelingen van hostingspanel)

Er zijn wel wat dingen die je in je hoofd moet houden:

Beveiliging:

Een Firewall:
-UFW
SSH beperken:
-Andere poort
-Certificaat
Extra bescherming:
- Rootkithunter
- fail2ban (kan problemen geven en false positives geven tot veel ergenis als gevolg)

Staat hier goed uitgelegd: link

Nog een interessante thread op tweakers.

Voor wordpress zou ik WP Super Cache gebruiken, dit om net nog snellere performance te bekomen.

Hoe dat ik het zie:

2 grote spelers op de markt: Linode en DigitalOcean.
Waarom deze 2?: betrouwbaarheid en SSD hosting.
Heb ze alletwee geprobeerd, ben van alletwee heel tevreden.
Toch heb ik het gevoel dat Digitalocean net iets beter is. Deze heeft momenteel ook servers in Amsterdam staan, en Linode momenteel Ierland (dichtstbijzijnde).

[ Voor 1% gewijzigd door RobIII op 07-04-2015 17:43 . Reden: Ref. codes zijn ONGEWENST ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartaz

Bartaz

Likes cookies!

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 04 april 2015 @ 20:38:
Dag Bartaz,

Als je meerdere websites wilt hosten, kan ik je zeker een VPS aanraden. Als je echt een performance geek bent, probeer zeker eens NGINX en PHP5-FPM uit. Zit enige leercurve aan, maar als je het door hebt heb je knalharde performance.

Om meerdere sites te managen in een gebruiksvriendelijke omgeving:
Cpanel (betalend)
ISPConfig 5 (gebruik ik momenteel)
(hier een thread over enkele aanbevelingen van hostingspanel)

Er zijn wel wat dingen die je in je hoofd moet houden:

Beveiliging:

Een Firewall:
-UFW
SSH beperken:
-Andere poort
-Certificaat
Extra bescherming:
- Rootkithunter
- fail2ban (kan problemen geven en false positives geven tot veel ergenis als gevolg)

Staat hier goed uitgelegd: link

Nog een interessante thread op tweakers.

Voor wordpress zou ik WP Super Cache gebruiken, dit om net nog snellere performance te bekomen.

Hoe dat ik het zie:

2 grote spelers op de markt: Linode en DigitalOcean.
Waarom deze 2?: betrouwbaarheid en SSD hosting.
Heb ze alletwee geprobeerd, ben van alletwee heel tevreden.
Toch heb ik het gevoel dat Digitalocean net iets beter is. Deze heeft momenteel ook servers in Amsterdam staan, en Linode momenteel Ierland (dichtstbijzijnde).
Thanks Lampstoelkast. Ik ga hier induiken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

johnkeates schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 22:29:
Leaseweb shared hosting gaat ook prima werken.
Ik ben toevallig net begonnrn met het reviewen van de private servers en cloud servers van Leaseweb, samen met nog 4 Tweakers. Hou de komende maanden onze reviews maar in de gaten. Zoek maar op Leaseweb Review Panel. Ik ben erg druk, maar misschien kan ik "ergens de komende maanden" wel even tijd maken om jouw case mee te nemen in de review.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Knip. spam.

[ Voor 94% gewijzigd door F_J_K op 14-04-2015 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*knip*. Spam.

[ Voor 88% gewijzigd door rens-br op 07-07-2017 11:12 ]

Pagina: 1