Goedkope "Gaming" desktop

Pagina: 1
Acties:

• Michvdp
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 25-10-2023
Dag iedereen, ik ben nieuw hier op tweakers en ik wil een goedkope desktop kopen om wat lichte games op te spelen. ik ga hem wel niet zelf bouwen omdat ik maar 14 ben en totaal geen ervaring heb op dat vlak.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil hem gebruiken om games zoals Minecraft (gemod), Civilization, Fifa 15 en Total War te spelen, te browse en youtube/netflix te bekijken.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik heb een vrij strikt budget en wil liefst niet over de 500-550 euro gaan (inclusief monitor).

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb al een muis/toetsenbord maar geen monitor.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik zat te denken aan:
-Intel pentium/ I3
-Degelijke GPU
-8GB ram (gemodde Minecraft gebruikt gemakkelijk 5GB)
-1080p scherm van 21-24 inch groot

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee, niet echt.
Ik heb wel een promotie van Aldi gezien: http://aldi.medion.com/md8325/be_nl/?refPage=medion#. Zou dit volstaan om low-end games te spelen en kan ik later de RAM/CPU upgraden?

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Zou deze medion-pc een goede aankoop zijn of zou ik wachten en verder zoeken naar een betere pc?

Alvast bedankt, Michaël

• DanielWillems
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 06-06-2024
Hoi Michaël!

Wat vind je van deze build? Hiermee kun je zeker Minecraft redelijk goed spelen en Civ zou ook geen probleem moeten zijn. Ik moest een beetje compromiseren op de case maar je hebt toch nog een best goede case er in zitten. Voor zijn prijs vol met goede features. Ik zou toch gwn voor deze build gaan want bij die medion is 't toch een beetje twijfelen. Meestal kun je niet goed componenten upgraden dus dat is een slechte keuze. Kwa beeldscherm heb ik een beeldscherm gekozen die een vriend van me heeft en die heeft er hele goede ervaringen mee gehad. De G3258 kan je lekker overclocken, ook met de stock koeler en heb er ff een z97 bordje bij gedaan want dan heb je geen gedoe met de bios te kloten enz. De GPU is toch een van de beste Bang for the Bug kaarten van dit moment en hij doet het voor zijn geld echt heel goed. Beter dan die GTX750 in de Medion pc. Er zit geen SSD in want dat kreeg ik niet in het budget gepropt. Ik zal kijken of ik ergens kan "cheap outen" zodat er wel ene in past. Dus overall toch een best goede build net over jou budget. Hij is het wel waard om die 30 euro extra te sparen. Dit is een build voor iemand die net in de gaming komt of iemand op een laag budget maar dit kan je wel een gaming pc noemen.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Pentium G3258 Boxed€ 66,95€ 66,95
1Gigabyte GA-Z97P-D3€ 77,95€ 77,95
1Sapphire R7 260X 2GB GDDR5€ 137,-€ 137,-
1WD Blue WD10EZEX, 1TB€ 54,95€ 54,95
1Cooler Master N300 (KKN1, closed)€ 30,95€ 30,95
1BenQ DL2215 Zwart€ 98,74€ 98,74
1Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU€ 58,95€ 58,95
1Seasonic S12II-Bronze 520W€ 56,95€ 56,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 582,44

• Michvdp
Hoi,
Dit lijkt me wel een goede build, maar ik heb absoluut geen ervaring in het bouwen van een pc en heb het lef niet om er aan te beginnen en vrees dat ouders ook niet direct gaan meewerken :/ . Zou het ook mogelijk kunnen zijn om deze ergens te laten bouwen en op een paar dingen wat te besparen om zo binnen mijn budget te blijven? Want ik heb toch liefst een prebuild.

• MK_
  • Registratie: November 2013
  • Niet online

MK_

Sneller dan het licht :)

Z97. Leuk, maar een G3258 kan je ook prima overclocken op een H81-bordje:
pricewatch: ASRock H81M-HDS
Voila, weer 30 euro bespaard.

Een pricewatch: Club 3D Radeon R9 270 '14 Series kost niet veel meer, vele malen sneller. Al is kijken naar een tweedehandsje interessanter in my opinion.

Scherm, waarom een TN-paneel :r Een scherm met veel betere kleuren, contrast, zwartwaardes en dergelijke:
pricewatch: BenQ VW2245Z Zwart

Voeding kan goedkoper:
pricewatch: be quiet! System Power 7 400W

Gooi de HDD eruit, dan past een SSD met gemak:
pricewatch: Crucial MX100 256GB

@TS: eventueel gewoon een tweaker vragen in de buurt om de PC voor je te bouwen?

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

• DanielWillems
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 06-06-2024
Michvdp schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 19:58:
Hoi,
Dit lijkt me wel een goede build, maar ik heb absoluut geen ervaring in het bouwen van een pc en heb het lef niet om er aan te beginnen en vrees dat ouders ook niet direct gaan meewerken :/ . Zou het ook mogelijk kunnen zijn om deze ergens te laten bouwen en op een paar dingen wat te besparen om zo binnen mijn budget te blijven? Want ik heb toch liefst een prebuild.
Je kan hem natuurlijk bijvoorbeeld bij een winkel laten bouwen maar je kan ook een vriend vragen die ervaring heeft om hem te bouwen of je te helpen (zodat je ervaring krijgt) of een aardige tweaker in de buurt die het ook gratis doet omdat ze het leuk vinden om te doen (zijn er zeker). Je kan natuurlijk ook doen wat MK zegt. Dat H81 bordje zal ik er in doen. Alleen de hdd zou ik er uit halen want 256GB wordt al snel krap. De voeding van MK kan je ook natuurlijk doen, heb je nog steeds genoeg aan.

• Michvdp
Ik heb nog wel een neef die zijn eigen pc ook heeft gebouwd en anders kan ik ook nog even binnenspringen in de tones achter de hoek (woon in Herentals). Maar alvast bedankt voor het advies!

• Michvdp
Ik heb van igamed.be dit voorstel gekregen voor 475 euro (tweedehands), maar heb totaal geen idee of CPU/GPU goed genoeg zijn:
Intel Quadcore Q9550
8GB ddr3
120gb SSD ( Windows 7 )
1TB harddisk ( Data )
AMD HD6950 - 2gb ddr5 ( Hdmi, Dvi, DisplayPort )
DVDrw, Cardreader
Sharkoon VG4-W ( Windowed ) case
550W voeding
Windows 7 licentie
Is dit een goede deal en is http://www.igamed.be bij jullie bekend?
Alvast bedankt, Michaël

• pwillemske
  • Registratie: November 2014
  • Niet online
Whahaha!
Hoe durven ze er zo'n prijs voor te vragen??
Een intel q series?? Die gaan niet meer mee, (veel) te langzaam...en die videokaart is volgens mij geschikt voor 720p gaming, niks mis mee, maar het is geen krachtpatser...voor dat geld kun je een beter systeem samenstellen! Zoiets als MK voorstelde is al een goed begin.

Lord-The-Gamer (L-T-G)

• Michvdp
Heb juist even de CPU en GPU van igamed en dat van hierboven vergeleken:
http://cpuboss.com/cpus/I...vs-Intel-Core2-Quad-Q9550
De intel pentium is toch een stuk beter.
http://gpuboss.com/gpus/S...R7-260X-vs-Radeon-HD-6950
Hier zie ik geen grote verschillen.

• Madrox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-01 21:05

Madrox

Oh, Pharaoh!

475 is idd veels te veel met zo'n cpu. De Videokaart valt nog mee maar het houd niet over. Dit zou niet veel meer dan 250 mogen kosten.

die medion heeft maar 4GB werkgeheugen, ook gewoon een Pentium en slechts een GTX750. Niet echt bijzonder dus.

[ Voor 29% gewijzigd door Madrox op 28-03-2015 10:37 ]

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!

Pagina: 1