1 HDMI out naar TV/Beamer

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ilias1991
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 18:45
Ik zoek een?
Kastje dat signaal kan weergeven op 2 apparaten tegelijk (tv/beamer)

Wat is je budget?
Tot 50 euro max

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Ik heb een Marantz NR1402 waarop ik mijn TV en beamer op wil aansluiten. Nu is de situatie zo dat ik de kabel moet omprikken elke keer als ik een ander apparaat gebruik vanwege de 1 HDMI out op de receiver. Wil daar nu een kastje tussen steken zodat het signaal of op beide apparaten tegelijk kan weergeven of automatisch kan switchen.

Wat heb je zelf al gevonden?

Ik dacht aan zoiets of denk ik dan te simpel?
https://www.conrad.nl/nl/...CFVDHtAodhlsAtA&WT.srch=1

Welke vragen heb je hier nog over?
Aangezien ik ook game op de tv/beamer, kan dit de input lag beinvloeden en of de kwaliteit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kijk eens naar een Marmitek HDMI-Splitter. Dit is vergelijkbaar met de oplossing die je hebt gezien alleen dan van wat hogere kwaliteit. Kies dus voor een Splitter van enige kwaliteit (dit zie je terug in je beeldkwaliteit). Ik durf niet te zeggen of een splitter voor vertraging/lag zorgt. Lag lijkt me sterk maar er is een mogelijkheid dat er vertraging optreed. (probeer het gewoon eens uit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02:57

FeaR

In GoT we trust

Het kan werken, ik heb positieve en negatieve verhalen gehoord over dat soort simpele splitters. Je kan er 15 euro op wagen, maar ik heb zelf altijd meer de neiging om een switch te kopen. Die heb je ook voor rond de 50 euro. Je kijkt toch niet tegelijk op de TV en beamer naar hetzelfde signaal lijkt me waardoor je moet splitsen en switchen dus ook kan. Nadeel is wel dat je moet kiezen tussen de ene of de andere input. Hoe een wat duurdere switch werkt in de praktijk durf ik niet te zeggen.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cass Casey
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 00:34
Ik heb deze gehad: http://www.elektronica-online.nl/?content=10484
Werkte prima, maar ben ondertussen toch overgestapt op een receiver met 2x HDMI out. Waarom? Geld teveel I guess...

The sausage is a meat-based vegetable substitute for cucumber.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ilias1991
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 18:45
@Fritsvl,

Ik zal eens een kijkje nemen, bedankt!

@Fear,

Ik wil niet blind gaan kopen en kijken of het werkt, misschien dat leden hier ervaring hebben met soort gelijke kabels/apparaten.

Ik kijk idd niet op beide tegelijk het is of op op de beamer/tv.

Bedankt voor je input!

@H_H,

Wat was jouw ervaring?

Had je last van kwaliteit verlies of input lag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cass Casey
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 00:34
Nee, werkte prima. Digitaal signaal, dus kwaliteitsverlies is er sowieso niet. Input lag heb ik niet gemerkt. Zit ook geen enkele vorm van processing in, dus zou niet weten waar de lag vandaan moet komen.

Ik weet alweer waarom ik gekozen heb voor een receiver met twee HDMI-outs: het nieuwe model kon ook 3D processen. Mijn projecter is 3D. TV (nóg) niet...

The sausage is a meat-based vegetable substitute for cucumber.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-10 02:57
Ik gebruik zelf deze: pricewatch unsorted: Aten 2-Port HDMI Splitter | VS182

Ik doe niet aan fancy dingen als ethernet-over-hdmi, 4K of 3D, gewoon Ziggo + Raspberry Pi + PS/3 -> Receiver -> splitter -> TV + Beamer :) Wil je wel fancy zaken dan moet je op gaan letten welke versie van de HDMI-standaard de splitter 'spreekt'.

Iets wat overweg kan met HDCP is mogelijk wel handig, maar op http://tweakers.net/pricewatch/zoeken/?keyword=hdmi+splitter staan voldoende mogelijkheden :)

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schaduw
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

schaduw

schaduw

Je keuze van de Conrad, kun je ook voor €5 + een beetje geduld uit China halen
http://www.banggood.com/1...s-Converter-p-969871.html Verder zoeken op deze site levert andere interessante resultaten op.

Disclaimer: Zelf heb ik hier geen ervaring mee.

[ Voor 46% gewijzigd door schaduw op 18-03-2015 11:23 ]

Pagina: 1