Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChillPascal
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 15:08

ChillPascal

In the end...

Topicstarter
Goedenavond mede-tweakers,

Ik ben van plan om op korte termijn een twee monitor naast mijn 1200p Dell U2412M aan te schaffen.
Hiervoor had ik de Dell U2515 in gedachte, prachtig scherm met een perfecte resolutie voor 25". Het nieuwe scherm zal vooral dienen als monitor voor CAD-applicaties, 1440p gaming en regelmatig films/series op 1080p.

Nu zit ik er alleen een beetje mee hoe een 1080p videobestand upscaled naar 1440p. Omdat 1440 geen veelvoud van 1080 zal dit nooit 1:1 gaan.

Zou iemand mij kunnen vertellen hoe dit in z'n werk gaat en of ik mij hier erg aan zal gaan storen?

Alvast bedankt!

Groeten,
Pascal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Je hebt nog steeds een 16:9 verhouding. dus het zal gewoon geupscaled worden. Een beetje videoplayer heeft netjes subpixelrendering. Het is natuurlijk niet zo scherp als een 1:1 weergave, maar er zijn maar weinig mensen die het echt kunnen zien.
Hetzelfde als je nu een 720P opschaalt naar een 1080P resolutie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gijs
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 30-04 21:47
Zoals TERW_DAN zegt zal het gewoon netjes scalen en kun je gewoon van je series genieten. In VLC kun je zelfs mocht je willen kiezen voor het afspelen in originele resolutie als ik me niet vergis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChillPascal
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 15:08

ChillPascal

In the end...

Topicstarter
TERW_DAN schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 19:09:
Je hebt nog steeds een 16:9 verhouding. dus het zal gewoon geupscaled worden. Een beetje videoplayer heeft netjes subpixelrendering. Het is natuurlijk niet zo scherp als een 1:1 weergave, maar er zijn maar weinig mensen die het echt kunnen zien.
Kijk, naar zoiets was ik opzoek
Hetzelfde als je nu een 720P opschaalt naar een 1080P resolutie.
En dit onderbouwd het alleen maar. Wel erg stom dat ik daar niet aan gedacht heb. Dit kan ik natuurlijk zelf proberen op een 1080p scherm ;)

Bedankt voor jullie reacties. De U2515 gaat 'm worden!