Speaker voor Denon Avr3313

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Absoze
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22-04-2021
Zoals aangegeven heb ik de Denon AVR 3313. Ik hierop de Kef IQ 5 aangesloten.
Ik ben niet echt tevreden over het geluid wanneer ik stereo muziek afspeel. Ik geprobeerd e.e.a. via audessy in te stellen maar ik mis gewoon de details in de muziek.
In de verschillende hifi zaken die ik heb bezocht geeft men aan dat dit in de surround versterker zit. Maar er moet toch wat winst te vinden zijn in de speakers.
Nu was de avr 3313 niet direct de duurste receiver maar zeker niet goedkoop.
Ik heb nu toch even wat speakers geluisterd waaronder de Dali zensor7, de paradigm monitor 7 en een Boston en alle speakers vind ik redelijk goed in de detail en misschien iets te mager in de bas. Natuurlijk op een stereo versterker.

Nu mijn vraag; passen de geluisterde speakers qua vermogen en aansturing op mijn Denon, en ja, welke van de genoemde speakers zijn dan een voor de hand liggende keuze. Zijn er nog ander speaker die jullie aanbevelen, ik zoek in een prijsklasse rond de 400-500 euro.

Grt

[ Voor 4% gewijzigd door Absoze op 17-03-2015 18:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat de dali's goed aansluiten bij je receiver. Heb de combinatie Denon Dali vaker gehoord en dit klinkt goed. Verder raad ik je aan eens naar de B&W 684S2 te gaan luisteren. hele mooie heldere speakers die wat mij betreft helderder van klank zijn dan de Zensor7. misschien dat de Zensor 7 alleen in het laag wat beter presteren.
Verder zou je je probleem misschien ook nog enigszins kunnen verhelpen door de speakers Bi-Amp aan te sluiten. Ze krijgen dan meer vermogen en zullen wat rustiger/helderder/uitgebalanceerder gaan klinken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 08:51

FeaR

In GoT we trust

Verwijderd schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 20:51:
...de speakers Bi-Amp aan te sluiten. Ze krijgen dan meer vermogen en zullen wat rustiger/helderder/uitgebalanceerder gaan klinken.
Meer vermogen is niet zo, het werkt niet op die manier. En mijn inziens zijn de verschillen die je hoort eerder placebo dan echt voordelen van passief Bi-ampen. Maar goed, daar is de ene helft van GoT het mee eens en de andere helft niet. Blijft een gevoelig puntje.

Ontopic:
Pak die AVR-3313 onder de arm en neem hem mee naar een HIFI-winkel zodat je kan horen wat speakers op jouw Denon doen. Niet dat het veel uit zal maken qua klank en tevens zal de akoestiek thuis anders zijn dan in de winkel, maar het is niet veel werk dan wel moeite. Maar dan kan je met zekerheid zeggen dat je de speakers aan kan sturen. Al zie ik eigenlijk geen problemen om een mid-range receiver als deze op instap-serie speakers aan te sluiten. In praktijk werkt 99% van de gemaakte combinaties toch wel. Speakers koop je namelijk niet op matchend vermogen of wat dan ook, speakers koop je op gehoor.

[ Voor 4% gewijzigd door FeaR op 17-03-2015 21:31 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Absoze schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 18:47:
Zoals aangegeven heb ik de Denon AVR 3313. Ik hierop de Kef IQ 5 aangesloten.
Ik ben niet echt tevreden over het geluid wanneer ik stereo muziek afspeel. Ik geprobeerd e.e.a. via audessy in te stellen maar ik mis gewoon de details in de muziek.
Ik heb op deze Denon receiver een stel grote Mission's gehad en dat klonk zowel in stereo als in 5.1 ronduit indrukwekkend.
Helaas moesten deze speakers vanwege de lokale WAF factor plaatsmaken voor een kwartet Boston 360's.

Ook deze Boston's klinken prima, maar ik had voor het doel liever de Mission gehouden. ;(
Wij hebben er oa in Groningen nog een leuk dagje luisteren aan besteed en ik denk dat jij dat beter ook kunt doen. ;)

Naast de Home Theatre hebben wij hier ook een oldskool stereo hoek met 'redelijke High End', zoals een stel manshoge elektrostaten en in direct vergelijk met de Denon/Mission's kreeg ik in ieder geval geen traantjes in de ogen van audioverdriet, zo goed moet het met jouw Denon dus ook kunnen klinken. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Absoze
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22-04-2021
Super al die reacties, dank voor het meedenken.
Ik heb gisteren inderdaad de Kef's via bi-amp aangesloten. Zo op het eerste gevoel iets beter maar blijft qua detail, belabberd. Lijkt me overigens een goed idee om mijn Denon mee te nemen naar een hifi zaak. Lelystad Groningen is te doen, Ik heb Missions nog nooit echt beluisterd.
Kortom veel advies waar ik wel wat mee kan. Ik laat jullie weten wat ht\et uiteindelijk wordt. Ik neem wel de tijd voor het beluisteren.

Grt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Absoze schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 10:01:
Ik heb gisteren inderdaad de Kef's via bi-amp aangesloten.
Die discussie is eerder gevoerd en het maakt imho totaal niets uit. ;)
Absoze schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 10:01:
Ik heb Missions nog nooit echt beluisterd.
Heb zelf nu 2 paar van dit model in de opslag staan klaar voor de verkoop, nieuw zijn zij helaas niet meer leverbaar voor zover ik weet.
(Mail maar als je interesse hebt.)

Af en toe vind je ze nog op Marktplaats, soms in nieuwstaat voor rond de €200/€250 het stel, geen geld voor deze kwaliteit.
Het zijn flinke jongens met een grote en neutrale klank. ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 18-03-2015 13:12 ]

Pagina: 1