Webshop wil bestelling niet annuleren

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nano2009
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 12-10 22:13
Beste mede tweakers,

Hopelijk kunnen jullie mij helpen met onderstaand probleem.

Vanochtend heb ik op adidas.nl gepersonaliseerde hardloop schoenen besteld in de maat die ik normaliter altijd draag.

Nu heb ik, nadat ik de bestelling had geplaatst, een aantal reviews gelezen (waaronder op adidas.nl) en hierin werd gemeld dat de schoenen een halve tot een hele maat kleiner uitvallen.

Na dit gelezen te hebben heb ik direct naar de helpdesk van adidas gebeld (een +- 2 uur na het plaatsen van de bestelling) en mijn probleem uitgelegd. Nu gaven ze aan dat de bestelling niet aangepast of geannuleerd kan worden.

Omdat het om zeer dure schoenen gaat vind ik dit een zeer kwalijke zaak. Graag zou ik daarom willen weten in hoeverre ik de bestelling alsnog kan annuleren. Wel staat er in de voorwaarden op adidas.nl dat je gepersonaliseerde producten niet kunt annuleren of terugsturen.

Alvast hartelijk dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lasharor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 10:20

lasharor

7 december 2004

Als je een bevestiging hebt ontvangen lijkt het mij dat je bij een dergelijk gepersonaliseerd item gewoon gebonden bent aan die koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06-10 21:50

Dennahz

Life feels like hell should.

Heb je van te voren moeten betalen? Het lijkt mij niet dat de schoenen na 2u al in productie zijn, dus het is gewoon een kwestie van "niet willen" :) En je wilt de bestelling gewoon aanpassen qua maat, toch?

En daarbij heb je als consument altijd het recht om van de koop af te zien binnen een x aantal tijd. 2u valt daar sowieso binnen ;)

[ Voor 11% gewijzigd door Dennahz op 17-03-2015 18:31 ]

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvilWhiteDragon
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08-10 20:44
Dennahz schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 18:30:
Heb je van te voren moeten betalen? Het lijkt mij niet dat de schoenen na 2u al in productie zijn, dus het is gewoon een kwestie van "niet willen" :) En je wilt de bestelling gewoon aanpassen qua maat, toch?

En daarbij heb je als consument altijd het recht om van de koop af te zien binnen een x aantal tijd. 2u valt daar sowieso binnen ;)
Niet als het een gepersonaliseerd product is.

LinkedIn
BlackIntel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz

Dennahz

EvilWhiteDragon schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 18:31:
[...]

Niet als het een gepersonaliseerd product is.
Als je na 2u de bestelling niet meer kan aanpassen/annuleren is het natuurlijk bullshit.

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weebl
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-10 11:54

weebl

YARR!

Nee.

Spullen die speciaal voor jou op maat zijn gemaakt vallen niet onder de WKOA.
Dennahz schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 18:33:
[...]

Als je na 2u de bestelling niet meer kan aanpassen/annuleren is het natuurlijk bullshit.
Al na 2 seconden na het plaatsen van de order is deze bindend, gewoon pech dus...

[ Voor 21% gewijzigd door weebl op 17-03-2015 18:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrFoce
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 04-10 00:19

Dat zijn nogal aannames en foute informatie. Zoals hierboven al gezegd wordt, geldt de 'wet koop op afstand' niet voor gepersonaliseerde producten.

Verder heb jij totall geen idee hoe Adidas werkt en het zou zomaar kunnen dat de order in een queue zit bij de fabriek (automatisch ingeschoten via SOAP of andere methode) en dat ze dat niet eenvoudig kunnen wijzigen.
|:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartezzzb
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 12-10 08:49
Speciaal op maat gemaakte producten vallen onder de uitzondering van de Wet koop of afstand.

Daarnaast heeft het tijdstip van annuleren er niks mee te maken. Het kan best zijn dat er na twee uur al iemand met jouw bestelling bezig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScrooLoose
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

ScrooLoose

A muddle of nervous words...

Als hij kleiner uitvalt (dus kleinere maat) dan de gebruikelijke (standaard ?) maat dan heb je toch gewoon een product gekregen die je niet besteld hebt ?
Daar kun je het misschien op gooien, anders zit je er wel aan vast.

Smiling as the shit comes down...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartezzzb
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 12-10 08:49
ScrooLoose schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 18:36:
Als hij kleiner uitvalt (dus kleinere maat) dan de gebruikelijke (standaard ?) maat dan heb je toch gewoon een product gekregen die je niet besteld hebt ?
Daar kun je het misschien op gooien, anders zit je er wel aan vast.
Nee. Er staat gewoon een maattabel met aanwijzingen om je voet op te meten bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz

Dennahz

mrFoce schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 18:34:
[...]

Dat zijn nogal aannames en foute informatie. Zoals hierboven al gezegd wordt, geldt de 'wet koop op afstand' niet voor gepersonaliseerde producten.

Verder heb jij totall geen idee hoe Adidas werkt en het zou zomaar kunnen dat de order in een queue zit bij de fabriek (automatisch ingeschoten via SOAP of andere methode) en dat ze dat niet eenvoudig kunnen wijzigen.
|:(
Hm, blijkbaar heb ik het dan fout. Ging er vanuit dat een koop een koop was.
De kans is imho zeer klein dat er na 2u al gewerkt wordt aan de order, maar goed, ze zullen wel standaard procedures hebben.

Niet echt een voorbeeldje van goeie service.

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lasharor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 10:20

lasharor

7 december 2004

Dennahz schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 18:39:
[...]

Hm, blijkbaar heb ik het dan fout. Ging er vanuit dat een koop een koop was.
De kans is imho zeer klein dat er na 2u al gewerkt wordt aan de order, maar goed, ze zullen wel standaard procedures hebben.

Niet echt een voorbeeldje van goeie service.
Tja, wanneer mag je dan wel verwachten dat men werkt aan je product. Bij een firma zo groot als Adidas kan je toch wel verwachten dat het een en ander -zeer- snel verloopt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nano2009
Hm dat is dan mooi zuur. Ik hoopte dat ik wettelijk nog een poot had om op te staan maar als ik het zo lees is dat ook niet het geval. Persoonlijk vind ik het vanuit adidas wel een behoorlijke middelvinger naar de klant (Naar mijzelf dus in dit geval).

De levertijd bedraagt overigens 4 tot 6 weken dus het lijkt me niet dat ze de komende dagen al aan mijn schoenen beginnen.

Overigens staan er geen cm maten bij de door mij bestelde schoenen (Energy boost Mi).

[ Voor 14% gewijzigd door Nano2009 op 17-03-2015 18:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Het probleem met "maatwerk" is niet dat het niet geannuleerd kán worden maar dat 't in verband met vergaande automatisering van de systemen vaak niet duidelijk is wáár die order zich exact bevind in het productie proces. Vaak is alleen de verzending nog maar te cancelen doordat het (in het geval van bijv. schoenen en kleding) al best zo kan zijn dat de snijmachines al aan het werk gezet zijn, direct nadat de betaling door de klant geaccordeerd is.

Ook maatwerkproducten worden door de klanten "in huis" verwacht aan een gelijke levertermijn van "standaard" confectie.

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weebl

weebl

YARR!

Nano2009 schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 18:45:
Hm dat is dan mooi zuur. Ik hoopte dat ik wettelijk nog een poot had om op te staan maar als ik het zo lees is dat ook niet het geval. Persoonlijk vind ik het vanuit adidas wel een behoorlijke middelvinger naar de klant (Naar mijzelf dus in dit geval).

De levertijd bedraagt overigens 4 tot 6 weken dus het lijkt me niet dat ze de komende dagen al aan mijn schoenen beginnen.

Overigens staan er geen cm maten bij de door mij bestelde schoenen (Energy boost Mi).
Draai het eens om. Wat jij nu wil doen is een behoorlijke 'middelvinger' naar de winkel: "Het interesseert me geen reet of je er al aan begonnen bent, ik hoef het niet meer dus ik wil m'n geld terug"...

Je hebt geen inzicht in de processen van Adidas, dus voor hetzelfde geld zijn ze er inderdaad al aan begonnen, maar kunnen ze pas over 4 weken verscheept worden.

Als het een standaard-product was hadden ze het weer kunnen verkopen, nu niet. Het ondernemersrisico bij dergelijke producten wordt (imho terecht) doorgespeeld naar de klant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nano2009
weebl schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 18:53:
[...]

Draai het eens om. Wat jij nu wil doen is een behoorlijke 'middelvinger' naar de winkel: "Het interesseert me geen reet of je er al aan begonnen bent, ik hoef het niet meer dus ik wil m'n geld terug"...

Je hebt geen inzicht in de processen van Adidas, dus voor hetzelfde geld zijn ze er inderdaad al aan begonnen, maar kunnen ze pas over 4 weken verscheept worden.

Als het een standaard-product was hadden ze het weer kunnen verkopen, nu niet. Het ondernemersrisico bij dergelijke producten wordt (imho terecht) doorgespeeld naar de klant.
Ik snap je punt helemaal maar het kleiner vallen dan de, door adidas, aangegeven maat is iets waar ik als klant zijnde geen rekening mee hoef te houden lijkt mij. Ik ga er tenslotte vanuit dat de maattabel klopt. Dit blijkt volgens de reviews op de Adidas website en op reviews van derde partijen niet het geval te zijn.

Mijn vraag is in ieder geval beantwoord en ik zal moeten afwachten of de schoenen toch passen :)

Overigens wil ik iedereen hier hartelijk bedanken voor de reacties. Dit word zeer zeker gewaardeerd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10:40

vhal

ಠ_ಠ

weebl schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 18:53:
[...]

Zal wel zo zijn maar een BTO-schoen wijzigen binnen twee uur lijkt mij zelfs voor de meest ingewikkelde productielijn geen onoverkomelijk iets. Beetje star is het wel, beetje dezelfde middelvinger naar een klant toe. Hou dan een deadline aan van x-uur.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weebl

weebl

YARR!

Nano2009 schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 18:59:
[...]

Ik snap je punt helemaal maar het kleiner vallen dan de, door adidas, aangegeven maat is iets waar ik als klant zijnde geen rekening mee hoef te houden lijkt mij. Ik ga er tenslotte vanuit dat de maattabel klopt. Dit blijkt volgens de reviews op de Adidas website en op reviews van derde partijen niet het geval te zijn.

Mijn vraag is in ieder geval beantwoord en ik zal moeten afwachten of de schoenen toch passen :)

Overigens wil ik iedereen hier hartelijk bedanken voor de reacties. Dit word zeer zeker gewaardeerd!
Dat is een hele andere discussie.
Als dat inderdaad het geval is, is dat wellicht een nieuw topic waard ;)
vhal schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 19:00:
[...]

Zal wel zo zijn maar een BTO-schoen wijzigen binnen twee uur lijkt mij zelfs voor de meest ingewikkelde productielijn geen onoverkomelijk iets. Beetje star is het wel, beetje dezelfde middelvinger naar een klant toe. Hou dan een deadline aan van x-uur.
En verplaats je nu eens in de schoenmaker in het dorp die meteen na het plaatsen van je order aan de slag is gegaan. De wet houdt geen rekening met het feit of een bedrijf een grote multinational is of een eenmanszaak.

Ik ben het met je eens dat een zekere flexibiliteit een stuk klantvriendelijker zou zijn, maar dat zou dan slechts een extra service zijn. Wettelijk gezien heeft Adidas gewoon gelijk :)

[ Voor 33% gewijzigd door weebl op 17-03-2015 19:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harrytasker
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Misschien gewoon ff afwachten? Misschien passen ze wel perfect bij jou! Schoenen kan je het beste gewoon in een winkel passen, aangezien er veel verschil in voeten en maten zitten. Ik bedoel te zeggen een maat 10 valt bij de ene persoon ruim uit, bij de ander te klein, daarnaast is er in merken onderling ook nog veel verschil.
Ik zou gewoon afwachten, passen ze niet kan je het nog altijd proberen over een andere boeg te gooien...

[ Voor 0% gewijzigd door harrytasker op 17-03-2015 19:14 . Reden: Typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

harrytasker schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 19:05:
MIsschien gewoon ff afwachten? Misschien passen ze wel perfect bij jou! Schoenen kan je het beste gewoon in een winkel passen, aangezien er veel vershil in voeten en maten zitten. Ik bedoel te zeggen een maat 10 valt bij de ene persoon ruim uit, bij de ander te klein, daarnaast is er in merken onderling ook nog veel verschil.
Ik zou gewoon afwachten, passen ze niet kan je het nog altijd proberen over een andere boeg te gooien...
Iets met "Schoenmaker blijf bij je leest" :P

Ik rijd motor (circuit) en heb daar laarzen voor nodig waarbij meestal "Italiaanse" maten gebruikt worden.... Je wil niet weten hoeveel verschillende maten "42" er zijn :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10:17

DukeBox

loves wheat smoothies

Misschien had je meer op coulance kunnen rekenen als je aan had gegeven de order aan te willen passen i.v.m. de afwijkende maat i.p.v. annuleren.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nano2009
DukeBox schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 19:37:
Misschien had je meer op coulance kunnen rekenen als je aan had gegeven de order aan te willen passen i.v.m. de afwijkende maat i.p.v. annuleren.
Dit had ik ook gedaan maar dit was volgens de helpdesk simpelweg niet mogelijk. Er kon niets aangepast of geannuleerd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10:17

DukeBox

loves wheat smoothies

Heb zelf 4,5 jaar bij asics gewerkt, kan me opzich voorstellen dat een order direct 'in productie' gaat. Zeker als dat in een land gebeurd waar een andere tijdzone is en nu niet bereikbaar.
Ik kan mij alleen niet voorstellen dat ze zelf aangeven dat de maten niet 100% matchen en daar niet in mee willen denken bij een oplossing. Mocht het echt een probleem worden zou ik zeker eens vragen wat de mogelijkheden bij de concurrent zijn.

Hoezo eigenlijk de keuze voor Adidas ? Die staan niet in de top 10 qua hardloop schoenen, mogelijk bij aangepaste schoenen is dat anders maar over het algemeen heb je alleen new balance en asics.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Waarom zou dit maatwerk zijn? Als ik het zo lees is het gewoon via de website besteld, en ik neem aan dat de maat gewoon in een drop-down-menuutje te selecteren is? Dat lijkt mij niet onder maatwerk vallen zoals beschreven onder de WKOA. Dus hoe is dit precies "gepersonaliseerd"?

Een t-shirt van een willekeurige standaard-winkel is ook niet 'op maat' omdat je het in XS, S, M, L of XL kan kopen en je je maat selecteert, dus ik ben benieuwd waarom dit dan wel onder maatwerk zou vallen.

disclaimer: ik weet niets over hardloopschoenen, laat staan over ze online bestellen. :+ Als je echt de complete vorm van je voet opstuurt, bij wijze van spreken, is het natuurlijk wel persoonlijk.

[ Voor 17% gewijzigd door bwerg op 17-03-2015 20:44 ]

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

bwerg schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 20:39:
Waarom zou dit maatwerk zijn? Als ik het zo lees is het gewoon via de website besteld, en ik neem aan dat de maat gewoon in een drop-down-menuutje te selecteren is? Dat lijkt mij niet onder maatwerk vallen zoals beschreven onder de WKOA. Dus hoe is dit precies "gepersonaliseerd"?

Een t-shirt van een willekeurige standaard-winkel is ook niet 'op maat' omdat je het in XS, S, M, L of XL kan kopen en je je maat selecteert, dus ik ben benieuwd waarom dit dan wel onder maatwerk zou vallen.
Misschien dat er de mogelijkheid is om zélf kleurcombinaties te maken? Zelfs daar wijk je al mee van de "standaard" af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tinzarian
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Nano2009 schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 18:26:
Wel staat er in de voorwaarden op adidas.nl dat je gepersonaliseerde producten niet kunt annuleren of terugsturen.
Wat is daar onduidelijk aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Precies, er wordt niet zelden maatwerk geclaimd als dat absoluut niet het geval is. Zo is bijvoorbeeld een geassembleerde PC geen maatwerk, ondanks dat die voor jou specifiek in elkaar gezet wordt.
Je kunt in je voorwaarden stellen wat je wilt, als dat niet strookt met de wet is het geen fluit waard.
wimmel_1 schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 20:43:
Misschien dat er de mogelijkheid is om zélf kleurcombinaties te maken? Zelfs daar wijk je al mee van de "standaard" af.
Misschien is dat meer voor een rechter, maar ik zie daar wel een parallel met die computer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

Een computer is echter weer te dissasembleren naar de losse componenten. Dat zie ik met een schoen toch niet zo snel gebeuren. Die vergelijking gaat dus niet op.

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

annuleren of terugsturen is iets anders dan de order aanpassen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geekeep
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11-10 16:19
Kwestie van dikke pech. De wet geeft duidelijk aan dat er een uitzondering geldt voor maatwerk. Als jij dan (blijkbaar dure) gepersonaliseerde schoenen koopt en daarná pas reviews en ervaringen gaat checken, lijkt het me een gevalletje eigen schuld.
Dat er twijfel bestaat of de bestelling daadwerkelijk al in productie is, is een andere discussie. Adidas volgt in deze gewoon de wet en haar voorwaarden. Of wil je dat bedrijven zich daar alleen aan houden in het voordeel van de consument?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09:44
Als personaliseren neerkomt op maat 'X' met kleur veter 'Y', dan kan je je afvragen of dat daadwerkelijk personaliseren is. Als de schoen daadwerkelijk een eigen specificatie van kleuren heeft lijkt het mij inderdaad een gepersonaliseerd produkt.

Maar nog steeds: als je maat 'X' besteld en je krijgt maat 'Y', dan voldoet het produkt niet aan wat je besteld en zou je de koop kunnen ontbinden (of waarschijnlijk eerst proberen het juiste produkt te krijgen). Onhandig is daarbij dat kledingmaten volgens mij niet zo goed gestandaardiseerd of controleerbaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
Wat ik me altijd afvraag in dit soort gevallen.. waarom kom je er achteraf! pas achter dat de maten anders uitvallen? Dit valt toch onder eerst onderzoeken voordat je iets koopt?

Natuurlijk is het zuur, maar hier alleen maar adidas de schuld van geven is natuurlijk niet helemaal kloppend.

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Personalisering houd in dit geval in dat je voor vrijwel elk onderdeel van de schoen uit een aantal kleuren kan kiezen. Het eindproduct is dus zeker maatwerk te noemen en niet als generiek product te verkopen. Zeker als je ook nog eens je naam op de schoen kan laten zetten, dan is het helemaal niet makkelijk te verkopen aan andere klanten.

Dit is echt een kwestie van pech en eigen schuld. De reviews op de eigen website lezen is toch wel het minste wat je kan doen aan onderzoek aangezien het algemeen bekend is dat schoenmaten geen exacte standaard zijn.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chime
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 06-10 16:27
TS zal moeten wachten tot het product geleverd is vrees ik.

Daarna - mocht blijken dat de maat niet goed uitkomt - kan hij het over een andere boeg gooien => niet conform product. Aangezien de schoenen blijkbaar niet goed gemaakt zijn geweest ahv de opgegeven maten.
Let er wel mee op: zij kunnen dan ook nog gaan stellen dat je fout hebt opgemeten.
=> Eigenlijk een reden om bij opmetingen dat door iemand van de zaak/fabrikant te laten doen, vermijd je een mogelijk discussiepunt.

Maar bon - waarom je op maat gemaakte schoenen online gaat bestellen verbaast me ook wel een beetje. Zelfs als de maattabel klopt dan nog kan het zijn dat het spul niet perfect past.
Om gewoon wat rond te huppelen, niet echt een probleem.
Wil je gaan sporten ... dan is het gewoon nefast en loop je een stevige kans op blessures.
Als Adidas nu natuurlijk een merk is dat goed zit aan je voet - dan is het weer een ander verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ITsEZ
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 10:00

ITsEZ

parttime all-rounder

Dit ziet er wel iets anders uit dan keuze uit een paar kleurtjes aangezien je letterlijk alles kan veranderen. Ik zou gokken dat ze deze schoenen niet 13 in een dozijn hebben staan, daarom kan je je dus niet beroepen op de wet koop op afstand.

Des al niet te min slechte service van Adidas dat ze 2 uur na bestelling niet even iets kunnen veranderen/annuleren.

What you see is always what you get.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tinzarian
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 01:53:

Je kunt in je voorwaarden stellen wat je wilt, als dat niet strookt met de wet is het geen fluit waard.
Dat is zeker waar, maar ook de wet is er heel duidelijk over dat maatwerk niet onder de wkoa valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tinzarian schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 15:38:
Dat is zeker waar, maar ook de wet is er heel duidelijk over dat maatwerk niet onder de wkoa valt.
Tegelijk claimen bedrijven dus heel vaak maatwerk terwijl het dat eigenlijk niet is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macciez
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 05-09 20:31
Als er een tabel bij staat waar precies de maten in staan zoals je die zou moeten krijgen, dan heb je toch een goed argument als de schoenen daadwerkelijk kleiner zijn. Gewoon opmeten en bewijzen dat ze niet zo groot zijn als in de tabel, kan me voorstellen dat Adidas dan best de juiste maat wil opsturen.

Do what you love, do it often

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie-Verkeerd
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online

Koffie-Verkeerd

Kiss my rusty sheriff's badge

http://www.naamvanfabrikantsportschoenen.nl/personaliseren

Zoals men daar zegt:
Geef je eigen draai aan een bestaand ontwerp of ontwerp 'm zelf van zool tot veters. Klaar voor de start? Customize!

Als je een kijkje op de site neemt, wordt het je helemaal duidelijk. :-)

@ TS: kijk ook even naar art. 2.4.2 en 2.7. en 2.15 van de Algemene Voorwaarden.

[ Voor 0% gewijzigd door Koffie-Verkeerd op 18-03-2015 15:59 . Reden: aanvulling van artikelnummers ]

Never, under any circumstances, take a sleeping pill and a laxative on the same night.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiteDog
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-10 15:25

WhiteDog

met zwarte hond

Het gaat hier over dure schoenen, 4 tot 6 weken levertijd en nota bene een multinational die al bijna 100 jaar met schoenen bezig is. Ze zouden zich al moeten schamen dat ze er nog niet eens in slagen om duidelijke maten en afmetingen te vermelden bij een dergelijk product. Een maatwijzer had hier gewoon een onderdeel van het bestelproces moeten zijn.

No way dat ze hier al aan bezig zijn en dat dit niet meer kan aangepast worden.

Hebben ze geen webcare afdeling ofzo? Een tweet in de zin van "Hey #adidas, why impossible to change size minutes after placing order while delivery takes 6 wks? #disappointed" kan altijd effect hebben :)
Tsurany schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 08:28:
Dit is echt een kwestie van pech en eigen schuld. De reviews op de eigen website lezen is toch wel het minste wat je kan doen aan onderzoek aangezien het algemeen bekend is dat schoenmaten geen exacte standaard zijn.
Reviews op een website lezen? Wie zegt dat deze info correct is? Wat als je de eerste bent die dit bestelt? Dan zijn er geen reviews... 8)7

Het gaat om kledij. Adidas moet gewoon bij elke model van elke maat de exacte afmetingen neerzetten.

[ Voor 30% gewijzigd door WhiteDog op 18-03-2015 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
ScrooLoose schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 18:36:
^^ Dat. Adidas heeft al jaren dezelfde maten, ik zou zo blind mijn maat bestellen, en als die niet past doen ze toch iets fout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickbn
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19-08 18:38

Nickbn

Betrokken

Bij maatwerk is het niet meer dan logisch dat je de bestelling niet meer kan annuleren. Ik verkoop zelf ook producten online waarvan 50% op maatwerk is (brillen op sterkte). Als een klant een bestelling plaatst met glazen op sterkte dan kan deze order niet geannuleerd worden. De klant geeft aan de verkoopvoorwaarden gelezen te hebben bij de bestelling, waarin dit netjes vermeld staat. In jouw situatie is dit niet veel anders en dus staat de verkoper volledig in haar recht om jou in die zin niet tegemoet te komen.

Het is ook niet zo slim om bij (wat je zelf noemt) een dure aanschaf jezelf pas NA de aankoop te informeren (in dit geval reviews te lezen). Meeste mensen informeren zich bij een wat duurdere aankoop VOOR ze het product aanschaffen. De "schuld" in deze ligt dan ook (afgaande op de informatie in je post) bij jou.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiteDog
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-10 15:25

WhiteDog

met zwarte hond

Nickbn schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 16:39:
Bij maatwerk is het niet meer dan logisch dat je de bestelling niet meer kan annuleren. Ik verkoop zelf ook producten online waarvan 50% op maatwerk is (brillen op sterkte). Als een klant een bestelling plaatst met glazen op sterkte dan kan deze order niet geannuleerd worden.
Dus als ik een bril bij jou bestel en je 5 minuten later bel dat ik een foute afmeting opgegeven heb krijg ik een middenvinger?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Nickbn schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 16:39:
... Meeste mensen informeren zich bij een wat duurdere aankoop VOOR ze het product aanschaffen. De "schuld" in deze ligt dan ook (afgaande op de informatie in je post) bij jou.
Als blijkt dat de maattabel die wordt gegeven niet klopt (wat in dit geval dus wellicht zo is), lijkt me dat anders te liggen. Als ik bij jou een bril bestel en je dioptrieen vallen 0,5 lager uit dan ik in je tabel bestel, is het product in ieder geval niet-conform. Ook al had ik dat wellicht kunnen weten als ik op diverse vage sites wat commentaren had gelezen. Verder zou je bijvoorbeeld het montuur kunnen retourneren, zeker als glazen en montuur separaat in rekening worden gebracht.

TS, gewoon kijken of de schoenen passen, zo niet, vraag of ze dan passende, 'op maat', willen maken

[ Voor 18% gewijzigd door begintmeta op 18-03-2015 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickbn
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19-08 18:38

Nickbn

Betrokken

WhiteDog schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 16:43:
[...]
Dus als ik een bril bij jou bestel en je 5 minuten later bel dat ik een foute afmeting opgegeven heb krijg ik een middenvinger?
In principe zou ik volledig in mijn recht staan om dat te doen. Maar ik zit niet te wachten op boze klanten als dit voorkomen had kunnen worden.

Daarom kan je ons altijd tweeten / mailen / bellen of via facebook een berichtje sturen en meestal komt het dan wel goed en komen we je tegemoet.

Maar als de glazen al geslepen zijn dan wordt het een ander verhaal. Ik ben bereid klanten zo ver als dat ik kan tegemoet te komen omdat niemand zit te wachten op ruzie maar als je als klant niet de voorwaarden leest voordat je de koop aangaat dan is het niet mijn verantwoordelijkheid problemen die daaruit ontstaan op te lossen.
Als blijkt dat de maattabel die wordt gegeven niet klopt, lijkt me dat anders te liggen. Als ik bij jou een bril bestel en je dioptrieen vallen 0,5 lager uit dan ik bestel, is het product in ieder geval niet-conform. Ook al had ik dat wellicht kunnen weten als ik op diverse vage sites wat commentaren had gelezen.
In de situatie zoals jij deze schetst zou ik met jou (voor zover dat kan) gaan kijken bij wie de fout ligt en als deze echt bij ons ligt - Prima, dan geven we dat toe en dan helpen we je verder. Maar de situatie die de topicstarter beschrijft is er niet een van misinformatie veroorzaakt door de verkoper, maar door voortschrijdend inzicht van de koper.

[ Voor 28% gewijzigd door Nickbn op 18-03-2015 16:51 . Reden: topicreacties te snel - begintmeta ingevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Nickbn schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 16:49:
...Maar de situatie die de topicstarter beschrijft is er niet een van misinformatie veroorzaakt door de verkoper, maar door voortschrijdend inzicht van de koper.
Als de maattabel te ruim uit zou vallen, is dat toch vooral een foutje in de informatievoorziening door de verkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aap
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 10-10 16:12

aap

Maten zijn zowat in ieder land anders. Zoals eerder gezegd is een 42 in Italie al anders dan een 42 hier, ondanks dat dat allebei dezelfde Europese maten heten te zijn. Tussen merken zitten ook nog verschillen. Ik heb schoenen van 43 t/m 45 afhankelijk van merk.

Het lijkt me daarom moeilijk voor de TS om beroep te doen op "de verkeerde maat". Er is geen eenduidige standaard voor die maat, dus je kunt ook niet claimen dat hij niet klopt.

Maar het kan voor de TS ook nog best wel eens meevallen: misschien dat de klagers allemaal juist uit Italië komen en de maten voor Nederlanders prima zijn?
Hopelijk heeft de TS wel "gewone" Adidas schoenen in een winkel gepast. Ik mag hopen dat Adidas wel zo slim is dat de gepersonaliseerde schoenen dezelfde maten hebben als hun massaproducten.

Overigens zouden zowel Adidas als de TS zich er van bewust zijn dat maten overal anders zijn. Adidas zou zijn klanten daar goe dover moeten informeren en in het bestelproces daarin moeten begeleiden. De TS had natuurlijk voordat hij ging bestellen zich eens kunnen afvragen of Adidas met dezelfde maten rekent als wat hij veronderstelde.

[ Voor 9% gewijzigd door aap op 18-03-2015 17:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou het aanzien en als ze inderdaad niet passen non-conformiteit claimen, ervan uitgaande dat ze dus inderdaad afwijkende maten hanteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katerin
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 12-10 20:23
Wacht gewoon minstens tot ze er zijn.. Nu wil je ze aanpassen op reviews en passen ze misschien alsnog niet straks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ze kleiner uitvallen dan besteld, dan is het non conform, en moeten ze het alsnog oplossen. Linkom of rechtsom zullen ze conform de maat moeten leveren die is besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefox154
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09-10 19:13
Katerin schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 12:42:
Wacht gewoon minstens tot ze er zijn.. Nu wil je ze aanpassen op reviews en passen ze misschien alsnog niet straks.
Dit en niets anders... Omdat iemand ander schrijf dat ze niet bij hem niet goed passen wil jij weet ik wat gaan doen. Terwijl dat voor jou helemaal niet zo hoeft te zijn. Paniek om niets zeker bij een product zoals schoenen wat toch echt redelijk specifiek is voor je voeten. ALs ze afwijken moet je dan reclameren en nu heb je gewoon de correcte bestelling geplaatst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henri86
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 12-10 23:13
thefox154 schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 15:44:
[...]

Dit en niets anders... Omdat iemand ander schrijf dat ze niet bij hem niet goed passen wil jij weet ik wat gaan doen. Terwijl dat voor jou helemaal niet zo hoeft te zijn. Paniek om niets zeker bij een product zoals schoenen wat toch echt redelijk specifiek is voor je voeten. ALs ze afwijken moet je dan reclameren en nu heb je gewoon de correcte bestelling geplaatst.
Idd, en volgende keer even nadenken voor je iets koopt ;) Ga het model schoen even in een winkel o.i.d. passen voordat je een customised versie koopt. Lijkt mij zo vanzelfsprekend als iets. Want zelfs als de lengtemaat van de schoen perfect voor je is, kan de neus wat te smal toelopen voor je voet o.i.d. Er zit zoveel verschil in schoenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-10 13:59

BaRF

bijna kerst

aap schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 17:25:
Maten zijn zowat in ieder land anders. Zoals eerder gezegd is een 42 in Italie al anders dan een 42 hier, ondanks dat dat allebei dezelfde Europese maten heten te zijn. Tussen merken zitten ook nog verschillen. Ik heb schoenen van 43 t/m 45 afhankelijk van merk.
Nogal, ik heb een paar schoenen mt 45 die redelijk ruim zitten, en daarnaast een setje 46 die vrij krap om de voetjes zitten :P

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

Pagina: 1