boot loopt vast op displayport

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remanus
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 06:30
hoi,

Ik heb een vreemd probleem waar ik maar niet uit kom.

Als ik monitor aansluit via displayport(mee geleverde kabel van Dell) dan loop mij pc vast op het moment waar je de bios in zou kunnen. Hij reboot dan automatisch en start dan Windows 8.1 op.

Nu doet hij dit niet als ik een Hdmi kabel gebruik met exact dezelfde setup. Dan start hij wel gewoon door naar Windows.

Mijn videokaart is een MSI GTX 980 gaming, monitor Dell U2515H verder is mijn volledige setup te vinden in mijn inventaris lijst.

Ik vind op het web wel mensen met black screens als ze Windows starten maar niet echt op de bios start.

Ik heb de videokaart bios al geupdate en ook mijn moederbord zijn bios. Kaart er uit gehad, cmos reset echt al van alles geprobeerd.

Mocht iemand het probleem herkennen of misschien een oplossing dan hoor ik het graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• durotan
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22-07 19:58
heb je al geprobeerd om de laatste driver van de videokaart te installeren?

mogelijk kan dat het probleem verhelpen?
instellingen goed staan in de bios?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remanus
Ik zie net dat er vandaag weer een nieuwe driver is, dus die maar weer proberen.

De bios instellingen het handmatig goed gezet, en bios default. En ook optemized default. Maakte geen enkel verschi. Alleen de displayport en hdmi wissel maakt verschil.

Ook heb ik nu soms een bios loop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTLCrazy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:14

TTLCrazy

Listen to Frankie

Wat gebeurt er als je de display port kabel aansluit op het moment dat de pc is gestart met een hdmi kabel erin ? Krijg je dan beeld ?

just imagine: war breaks out and nobody turns up... SPECS - Ajaxied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remanus
Ik krijg altijd beeld. Alleen de bios start niet door. Met hdmi en display port kabel beide er in loopt hij ook vast in de bios.

Het is totaal random dat het gebeurt, maar vaker wel dan niet. Soms start hij in eens door, koud of warm maakt geen verschil. Maar meestal loopt hij een paar keer vast, en start dan willekeurig een keer door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTLCrazy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:14

TTLCrazy

Listen to Frankie

Hmm, ik zou een andere voeding proberen om dat uit te sluiten. En anders misschien een compatibiliteits probleem tussen de grafische kaart en het moederbord ? of gewoon het moederbord en/of grafische kaart stuk.

[ Voor 14% gewijzigd door TTLCrazy op 18-03-2015 11:05 ]

just imagine: war breaks out and nobody turns up... SPECS - Ajaxied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remanus
Ik snap jou beredenering maar het vreemde blijft dat met hdmi start het gewoon door. En ook als hij door start met display port haalt hij gewoon de juiste scores in games en benchmarks.

Ik krijg over 3 weken mijn 290x terug en zal dan wel eens verder zoeken. Ik kom er zo toch niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_yaw
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2022
Hi Remanus,
ben je nog verder gekomen met dit probleem?

Ik heb een enigzins vergelijkbaar probleem met mijn u2515h & displayport. De monitor doet het goed via HDMI op een asus xps laptop en via DP op een macbook pro. Maar op mijn Fujitsu m470-2 (win7, quadro fx4800) hangt de boot op "initializing video" (phoenix bios code 4a). Als de monitor niet aangesloten is, boot de machine wel, en na booten aansluiten levert wel beeld op. Vanuit sleep opstarten lukt wel en geeft beeld.

Iemand enig idee?
Pagina: 1