Hey allemaal,
Nou heb ik vorige week een nieuwe MX100 512GB aangeschaft. Ik heb eerst met Acronis True Image de oude HDD gecloned om vervolgens de nieuwe SSD als primaire partitie te gebruiken, maar na teleurstellende prestaties toch maar een volledige format gedaan en Windows 8.1 opnieuw geïnstalleerd.
Toen weer getest, en weer dezelfde resultaten. Heb vervolgens de laatste bios geïnstalleerd, en nog steeds hetzelfde probleem.
Hier is een screenshot van de resultaten,

Zoals te zien zijn vooral de resultaten voor 4k en 4k qd32 belabberd
.
4k read hoort 34MB/s te zijn en write 156MB/s
4k QD32 moet rond de 346MB/s en 360MB/s zijn.
Mijn desktop specs zijn:
CPU: FX-8350 (4.5GHZ)
Motherboard: GA-990FXA-UD3 rev 4.0
GPU(s): 4x Gigabyte 280x
RAM: 8 gig
Heb ook getest met CrystalDiskInfo, daar staat dat de SSD 100% in orde is.
AHCI staat aan, geen powersaving functies en voor de rest loopt alles als een tierelier. Desktop wordt vaak gebruikt voor (redelijk) zware database operaties en vooral daarom is het belangrijk dat de SSD volledig volgens specificaties presteert.
Iemand enig idee wat hier aan de hand is?
Alvast bedankt!
Nou heb ik vorige week een nieuwe MX100 512GB aangeschaft. Ik heb eerst met Acronis True Image de oude HDD gecloned om vervolgens de nieuwe SSD als primaire partitie te gebruiken, maar na teleurstellende prestaties toch maar een volledige format gedaan en Windows 8.1 opnieuw geïnstalleerd.
Toen weer getest, en weer dezelfde resultaten. Heb vervolgens de laatste bios geïnstalleerd, en nog steeds hetzelfde probleem.
Hier is een screenshot van de resultaten,

Zoals te zien zijn vooral de resultaten voor 4k en 4k qd32 belabberd
4k read hoort 34MB/s te zijn en write 156MB/s
4k QD32 moet rond de 346MB/s en 360MB/s zijn.
Mijn desktop specs zijn:
CPU: FX-8350 (4.5GHZ)
Motherboard: GA-990FXA-UD3 rev 4.0
GPU(s): 4x Gigabyte 280x
RAM: 8 gig
Heb ook getest met CrystalDiskInfo, daar staat dat de SSD 100% in orde is.
AHCI staat aan, geen powersaving functies en voor de rest loopt alles als een tierelier. Desktop wordt vaak gebruikt voor (redelijk) zware database operaties en vooral daarom is het belangrijk dat de SSD volledig volgens specificaties presteert.
Iemand enig idee wat hier aan de hand is?