Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shoot_me507
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 19-08 13:35
Hey allemaal,

Nou heb ik vorige week een nieuwe MX100 512GB aangeschaft. Ik heb eerst met Acronis True Image de oude HDD gecloned om vervolgens de nieuwe SSD als primaire partitie te gebruiken, maar na teleurstellende prestaties toch maar een volledige format gedaan en Windows 8.1 opnieuw geïnstalleerd.

Toen weer getest, en weer dezelfde resultaten. Heb vervolgens de laatste bios geïnstalleerd, en nog steeds hetzelfde probleem.

Hier is een screenshot van de resultaten,
Afbeeldingslocatie: http://oi61.tinypic.com/e128nd.jpg

Zoals te zien zijn vooral de resultaten voor 4k en 4k qd32 belabberd ;( .

4k read hoort 34MB/s te zijn en write 156MB/s
4k QD32 moet rond de 346MB/s en 360MB/s zijn.

Mijn desktop specs zijn:

CPU: FX-8350 (4.5GHZ)
Motherboard: GA-990FXA-UD3 rev 4.0
GPU(s): 4x Gigabyte 280x
RAM: 8 gig

Heb ook getest met CrystalDiskInfo, daar staat dat de SSD 100% in orde is.
AHCI staat aan, geen powersaving functies en voor de rest loopt alles als een tierelier. Desktop wordt vaak gebruikt voor (redelijk) zware database operaties en vooral daarom is het belangrijk dat de SSD volledig volgens specificaties presteert.

Iemand enig idee wat hier aan de hand is? :) Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hartstikke goede resultaten; weinig mis mee.

Je AMD-chip met powersaving kan de IOps-resultaten iets drukken. Je zegt 'geen powersaving functies' maar betekent dit dat je alles hebt uitgeschakeld in het BIOS? Zo ja, wat dan precies? CnQ/C1E?

Hoe kom je aan de waarden die de SSD volgens jou zou moeten geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vidra
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15:56

Vidra

Vragen?

Lijkt mij niets mis te zijn met de resultaten. Wellicht het moederbord/CPU (AMD) een iets beperkende factor is in tegenstelling tot de intel (based) systemen waar de meeste tests op gedaan worden.

Wellicht bedoel je benchmarks zoals:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/o46x6Gpclo3a0NQlhjKvMEAq/full.jpg

Welke gemaakt is door mede-tweaker Don Roberto op een i5 systeem, zie ook zijn Review van de MX100 512 GB.

[ Voor 5% gewijzigd door Vidra op 17-03-2015 17:37 ]

Executive Director | aan mijn uitspraken kunnen geen rechten worden ontleend! | Build: AMD 7800X3D - 32GB - AMD RX 7900XTX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwillemske
  • Registratie: November 2014
  • Niet online
Erg offtopic, maar how the f*ck kan je 4 gpu's op een fx laten draaien?!

Ontopic,
Volgens mij niks mis mee hoor. Slecht is het in ieder geval niet :)

Lord-The-Gamer (L-T-G)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shoot_me507
Verwijderd schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 17:30:
Hartstikke goede resultaten; weinig mis mee.

Je AMD-chip met powersaving kan de IOps-resultaten iets drukken. Je zegt 'geen powersaving functies' maar betekent dit dat je alles hebt uitgeschakeld in het BIOS? Zo ja, wat dan precies? CnQ/C1E?

Hoe kom je aan de waarden die de SSD volgens jou zou moeten geven?
Ik vergeleek het idd met de waardes die door de persoon onder je gepost zijn. Jammer om te horen dat de AMD systemen wat minden presteren. Ik heb idd alles uitgeschakeld in de Bios, ook voor mn CPU overclock. CnQ/C1E, cool&quiet, etc etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shoot_me507
pwillemske schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 17:58:
Erg offtopic, maar how the f*ck kan je 4 gpu's op een fx laten draaien?!

Ontopic,
Volgens mij niks mis mee hoor. Slecht is het in ieder geval niet :)
Gebruikte het vroeger met 6 gpu's als mining systeem. Nu lopen 2 gpu's in crossfirex en de andere 2 zijn over het algemeen bezig met video bewerking of minen nog af en toe wat bij :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Intel i5 3570K @ 4,2 Ghz
Dus overgeclockt, en dat verklaart ook de iets hogere 4K-scores.

Maar je zou nog kunnen proberen van driver te wisselen, kijken of dat wat uitmaakt. Je kunt met AS SSD zien welke driver je gebruikt linksbovenin. Als dat de AMD-driver is, dan kun je overwegen naar Microsoft AHCI over te stappen. Je controller mag dan niet in RAID-modus ingesteld staan; dat werkt alleen met de Microsoft-drivers.

Bedenk ook dat 100MB/s aan 4K al 25.000+ IOps betekent. Vroeger draaiden databases op hardeschijven die 60 - 150 IOps deden per stuk. Dus je mag toch een stevige database hebben als een enkele moderne SSD niet genoeg zou zijn. Daar kunnen tig hardeschijven voor draaien om dezeflde score te bereiken; tenzij je vals speelt met een slimme write-back controller. Dan verberg je de traagheid en stel je de I/O in feite uit.

De MX100 is beschermd met power-caps waardoor hij niets sinds de laatste FLUSH aan data verliest. Daar zit een belangrijke feature voor jou want er zijn weinig consumenten SSDs die deze feature hebben - een must voor iets als een database.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lazybones
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-09 00:02
Screenshot geeft ook aan dat de benchmark van Don Roberto gemaakt is met een volledig lege schijf, waar dus niets op stond en niets op draaide. Ik gok dat bij jou daar de Windows installatie ook nog op stond. Drukt natuurlijk ook wel iets de resultaten.
Verder: prima resultaten, die verschillen ga je niet eens merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shoot_me507
Verwijderd schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 18:03:
[...]

Dus overgeclockt, en dat verklaart ook de iets hogere 4K-scores.

Maar je zou nog kunnen proberen van driver te wisselen, kijken of dat wat uitmaakt. Je kunt met AS SSD zien welke driver je gebruikt linksbovenin. Als dat de AMD-driver is, dan kun je overwegen naar Microsoft AHCI over te stappen. Je controller mag dan niet in RAID-modus ingesteld staan; dat werkt alleen met de Microsoft-drivers.

Bedenk ook dat 100MB/s aan 4K al 25.000+ IOps betekent. Vroeger draaiden databases op hardeschijven die 60 - 150 IOps deden per stuk. Dus je mag toch een stevige database hebben als een enkele moderne SSD niet genoeg zou zijn. Daar kunnen tig hardeschijven voor draaien om dezeflde score te bereiken; tenzij je vals speelt met een slimme write-back controller. Dan verberg je de traagheid en stel je de I/O in feite uit.

De MX100 is beschermd met power-caps waardoor hij niets sinds de laatste FLUSH aan data verliest. Daar zit een belangrijke feature voor jou want er zijn weinig consumenten SSDs die deze feature hebben - een must voor iets als een database.
Yep, je hebt gelijk. Een van de redenen dat ik voor de MX100 ben gegaan is voor de (gedeeltelijke) uitval bescherming. Ik heb net even AS SSD uitgeprobeerd, de SATA AHCI controller is "storahci". Op het moment denk ik niet om RAID te gaan gebruiken, maar wellicht in de toekomst wel.

Ik ben op het moment bezig met het analyseren van verscheidene vrij grote databases dus de iops komen goed van pas. Het overigens na nog een paar kleine bios aanpassingen de volgende resultaten weten te behalen:
Afbeeldingslocatie: http://i59.tinypic.com/2dslmr8.jpg

Ik zal zo meteen even kijken hoe moeilijk (of makkelijk) het is om over te stappen naar de Microsoft drivers.

Hartstikke bedankt voor de hulp allemaal! _/-\o_ :)
Pagina: 1