Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Word Sjabloon, besturingselement gebruiken in tekstvak.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik zit met het volgende.

In word 2013 heb ik een sjabloon gecreëerd. Deze word op een netwerklocatie opgeslagen zodat
alle gebruikers gebruik kunnen maken van deze template. De bewerking wil ik dus graag beperken
tot het invullen van formulier gegevens, dit zorgt ervoor dat de opmaak van het document ook intact blijft.

Echter wanneer ik de bewerkingsbeperkingen instel kunnen de besturingselementen in de tekst vakken
niet meer worden bewerkt. Dit geld voor de velden waar tekst ingevuld moet worden, maar ook voor de inhoudsbesturingselementen voor galerieën met bouwstenen.

Ik heb het proberen op te lossen door de gebruikers alleen leesrechten te geven op het document zodat ze het later wel kunnen bewerken als ze het op een andere locatie opslaan. Echter dit gaf hetzelfde resultaat.

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Office 2013 hoort in Client Software algemeen. WOS-->CSA.

On topic: hoe stel je die bewerkingsbeperkingen in? Een document als formulier beveiligen zou precies moeten doen wat je vraagt. En hoe openen je gebruikers het sjabloon? Rechtstreeks of kiezen ze een nieuw document op basis van het sjabloon?

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

Verwijderd

Topicstarter
De bewerkingsbeperkingen stel ik in met de knop "Bewerking beperken" Vervolgens kies ik de optie "Formulieren invullen" Daarna start ik het afdwingen van de beveiliging waarvoor ik een wachtwoord moet ingeven.

De sjabloon woord geopend vanuit word op basis van het sjabloon.

Nog even voor de duidelijkheid, De formuliergegevens buiten de tekst vakken om werken wel.
Echter alleen de formulieren in de tekst vakken kunnen niet ingevuld worden.