Beste Tweakers,
Ik zit momenteel met een dilemma.
Momenteel game ik op 1920 x 1200, met een 550Ti prima als je niet teveel eisende games speelt.
Nu komen er binnenkort toch een hoop coole titels aan: The Witcher 3, GTA V etc.
Omdat dit een hoop grafisch geweld vereist was mijn eerste plan om mijn GPU te upgraden richting een GTX970, ik blijf het een hele sloot geld vinden maar dat moet maar voor een keer
Een andere optie is om bij de 550Ti te blijven en een nieuw mobo, CPU, ram en SSD te kopen. Nog een andere optie is een goedkopere GPU te kopen en een kleine SSD als bootdrive.
Voor mijn werk heb ik geen zware CPU nodig. Het zwaarste wat ik gebruik is Graphpad Prism op mijn macbook. (Dit zal ook mijn primaire werkmachine blijven ivm handzaamheid op het lab.)
Bestellen kan en mag zeker in Duitsland(!) daar woon ik ook, echter is in Nederland bestellen ook geen probleem!
Ik heb voor de handzaamheid even het lijstje ingevuld voor jullie:
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen op 1920 x 1200, VEEL tekst verwerken, grafieken en figuren maken (vergt niet veel rekenkracht)
Wat mag het systeem gaan kosten?
Maximum prijs is ter hoogte van een GTX970, ~370 euro.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Mijn huidige systeem bestaat uit de volgende componenten:
Coolermaster Stacker 830 (Ja dat enorme ding
)
Q9550 @4,0 GHZ
8GB DDR2
EVGA 780i SLI FTW
2x WD black 640GB in RAID0
GTX550Ti
550W Seasonic
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Videokaart, CPU, SSD, RAM, Mobo
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik ben mijn gehele leven een Nvidia/Intel-boy geweest. Intel als CPU staat voor mij als een paal boven water. AMD sta ik zeker voor open als het om GPU's gaat.
Ik sta ook zeker open als het tweedehands betreft!
Ga je overklokken?
Met een nieuwe CPU ga ik niet meer overclocken.
Uiteraard heb ik zelf als research gedaan
Scenario 1
pricewatch: EVGA GeForce GTX 970 4GB ACX 2.0
Scenario 2
pricewatch: Crucial MX100 256GB
pricewatch: Intel Core i5-4460 Boxed
pricewatch: Gigabyte GA-Z97P-D3
pricewatch: Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU
Scenario 3
pricewatch: Sapphire R9 280X 3GB GDDR5 TRI-X OC
Ik hoop dat ik jullie zo voldoende heb geïnformeerd. Mocht er nog meer informatie nodig zijn dan hoor ik het graag
Helaas lukte het me niet om z'on mooi lijstje uit de pricewatch te maken met de prijzen.
Alvast 1000-maal dank.
Ik zit momenteel met een dilemma.
- Mijn huidige build upgraden met een nieuwe graka
- Upgraden naar nieuw mobo, CPU en SSD
- SSD en goedkopere Graka
Momenteel game ik op 1920 x 1200, met een 550Ti prima als je niet teveel eisende games speelt.
Nu komen er binnenkort toch een hoop coole titels aan: The Witcher 3, GTA V etc.
Omdat dit een hoop grafisch geweld vereist was mijn eerste plan om mijn GPU te upgraden richting een GTX970, ik blijf het een hele sloot geld vinden maar dat moet maar voor een keer
Een andere optie is om bij de 550Ti te blijven en een nieuw mobo, CPU, ram en SSD te kopen. Nog een andere optie is een goedkopere GPU te kopen en een kleine SSD als bootdrive.
Voor mijn werk heb ik geen zware CPU nodig. Het zwaarste wat ik gebruik is Graphpad Prism op mijn macbook. (Dit zal ook mijn primaire werkmachine blijven ivm handzaamheid op het lab.)
Bestellen kan en mag zeker in Duitsland(!) daar woon ik ook, echter is in Nederland bestellen ook geen probleem!
Ik heb voor de handzaamheid even het lijstje ingevuld voor jullie:
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen op 1920 x 1200, VEEL tekst verwerken, grafieken en figuren maken (vergt niet veel rekenkracht)
Wat mag het systeem gaan kosten?
Maximum prijs is ter hoogte van een GTX970, ~370 euro.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Mijn huidige systeem bestaat uit de volgende componenten:
Coolermaster Stacker 830 (Ja dat enorme ding
Q9550 @4,0 GHZ
8GB DDR2
EVGA 780i SLI FTW
2x WD black 640GB in RAID0
GTX550Ti
550W Seasonic
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Videokaart, CPU, SSD, RAM, Mobo
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik ben mijn gehele leven een Nvidia/Intel-boy geweest. Intel als CPU staat voor mij als een paal boven water. AMD sta ik zeker voor open als het om GPU's gaat.
Ik sta ook zeker open als het tweedehands betreft!
Ga je overklokken?
Met een nieuwe CPU ga ik niet meer overclocken.
Uiteraard heb ik zelf als research gedaan
Scenario 1
pricewatch: EVGA GeForce GTX 970 4GB ACX 2.0
Scenario 2
pricewatch: Intel Core i5-4460 Boxed
pricewatch: Gigabyte GA-Z97P-D3
pricewatch: Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU
Scenario 3
pricewatch: Sapphire R9 280X 3GB GDDR5 TRI-X OC
Ik hoop dat ik jullie zo voldoende heb geïnformeerd. Mocht er nog meer informatie nodig zijn dan hoor ik het graag
Helaas lukte het me niet om z'on mooi lijstje uit de pricewatch te maken met de prijzen.
Alvast 1000-maal dank.