Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Verwijderd

Topicstarter
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaanden vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een?
iPhone, maar niet de nieuwe 6, doch wel met degelijk internet

Wat is je budget?
Het equivalent van rond de 30 euro per maand, kan ook eerst los een bedrag en dan een goedkoper abo zoals ik dat bij mijn vorige twee phones gedaan heb

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Beetje appen, hier en daar filmpjes kijken, vooral gewoon het gevoel hebben dat de gebruikerservaring werkt en je niet tegen limieten aanloopt

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik heb voorheen een iPhone 4 gehad met Vodafone en was daar zeer tevreden over. Desondanks ben ik gezwicht voor de verleiding van de eerste HTC One (m7) toen deze uitkwam vanwege de mooie materialen en de stijl, maar de telefoon is me niet zo goed bevallen als de iPhone die ik hiervoor had. Ook het abo van HN dat ik erbij heb voldoet op zich net aan maar ik stoor me toch soms aan geen dekking en traag internet. Ik wil dus terug naar iPhone doch hoef niet meer zo nodig het nieuwste van het nieuwste te hebben, sterker nog de 6 vind ik niet zo mooi en eerlijk gezegd vind ik ook de 40 euro plus die je inmiddels neer moet tellen om 'the (niet meer zo heel nieuwe) new hotness' te hebben net wat te veel van het goede. Zodoende was mijn eerste gedachte de 5S, ik houd tenslotte nog steeds wel van mooie materialen. De 5S is ook nog wel prijzig IMHO maar valt toevallig met het HN abo dat ik nu ook heb net binnen de grens van wat ik bereid ben uit te geven voor een telefoon. Maar dan is daar ook nog de 5C met als plus voor hetzelfde bedrag de optie op een beter abo...deze telefoon is inmiddels wel een stuk goedkoper geworden en voor (vergeleleken met optie 1) een paar euro minder per maand verkrijgbaar met 4G abo van KPN, dus dat beloofd snel internet van naar verluid nog steeds de provider met de beste dekking van het land. Ik vind de tel wel wat minder mooi en wat me ook licht zorgen baart zijn de geruchten dat 'ie, anders dan de 5S, eerder door Apple verstoten gaat worden van iOS updates (maar dat is speculaas dat weet ik). Mijn dilemma in het kort komt dus neer op; mooie/dikke tel met minder abo, of minder mooie/dikke tel met beter abo

Welke vragen heb je hier nog over?
De belangrijkste vraag is over het 4G abonnement van KPN (het zou gaan om 1000mb + 150 min), dit is namelijk wat ikzelf het minst goed kan beoordelen, hoe veel beter is het in vergelijking met een normale internetbundel van HN en hoeveel beter is de dekking. Wat zijn vooral de praktische gebruiksvoordelen, heb je nog steeds vaak dat het netwerk wegvalt en dat je moet wachten op het laden van pagina's en filmpjes of is dit echt verleden tijd met 4G (van KPN). Is het voordeel zo groot dat je het zelf als prioriteit zou stellen boven een mooiere telefoon of zou je liever de tel die je wilt hebben in je klauwen hebben en af en toe netwerkfrustraties voor lief nemen?
Andere vraag is of ik iets over het hoofd zie mbt het vergelijk 5S-5C; ik weet dat de 5S een snellere chip heeft en dus misschien langer geupdate blijft worden (de snelheid van de 5C lijkt me in principe voldoende voor mij, de updates zijn wel een mogelijk puntje) en ik weet dat de 5C een el cheapo plastic cover heeft (obviously)...maar misschien gebruikerservaring van iets wat ik nog moet weten? Opslag geheugen is niet belangrijk want dat gebruik ik toch niet echt.

Ben benieuwd wat de gedachten hierover zijn.

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 13-11 12:05
Simpel gezegd, in het algemeen heeft KPN een goede dekking maar net als iedere netwerk zitten er vast wel gaten in.

Hollandsnieuwe gebruikt netwerk van Vodafone, uit ervaring prima netwerk.

Verwijderd

Topicstarter
Mizgala28 schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 16:53:
Simpel gezegd, in het algemeen heeft KPN een goede dekking maar net als iedere netwerk zitten er vast wel gaten in.

Hollandsnieuwe gebruikt netwerk van Vodafone, uit ervaring prima netwerk.
Het gaat me niet alleen om de dekking an sich maar vooral ook mbt het verschil 4G (50 mbps) tov het 3G (14,4 mbps) wat HN maximaal biedt en hoe dat verschil zich uitwerkt in de praktijk.

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 13-11 12:05
Verwijderd schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 17:04:
[...]

Het gaat me niet alleen om de dekking an sich maar vooral ook mbt het verschil 4G (50 mbps) tov het 3G (14,4 mbps) wat HN maximaal biedt en hoe dat verschil zich uitwerkt in de praktijk.
Simpel, die 50mbps haal je niet, je komt rond de helft of minder uit en heel soms in de buurt van wat KPN belooft (dus in grotere steden meestal).
Wat HN bied is 3G, die snelheid is ook theoretisch dus je komt meestal op 10mbps of hoger.

Wat providers zeggen is vaak de max, echter 3G bestaat al langer dus je komt eerder in de buurt van beloofde snelheid in vele plekken in Nederland, dan wat 4G belooft, die snelheden zijn bij lange na niet overal beschikbaar.

In het algemeen zal KPN wel sneller zijn, maar niet zoveel als wat de max snelheid belooft, tenzij in grotere steden.

Verwijderd

De iPhone 5S is natuurlijk de betere telefoon, maar daarmee ook duurder. Als je lange support wenst is de 5S echter denk ik de correcte keuze omdat de processor daarvan niet veel langzamer is als die in de iPhone 6 en tevens gebaseerd is op dezelfde architectuur en de nieuwste ARM instructiesets gebruikt.

4G is natuurlijk sneller en KPN dekking is beter. Ja, het is net waar je de voorkeur legt en hoe belangrijk jij de snelheid van je internet vindt. Ik kan het je ook niet zeggen want heb nooit 4G gebruikt ;).

Verwijderd

Topicstarter
Heb net de 5S bestelt...#slotje

• blackspeedy
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 01:02
Thx dat je nog even laat weten wat je hebt gedaan :)
Pagina: 1