Beste Tweakers, ik pieker me suf maar kom er niet uit. Mijn idee lijkt eenvoudig, ik ben een verwoed video filmer en heb (naast een flink grote NAS van Synology, DS1010+ en DX510) ook nog een groeiende stapel van nu zo'n 30 HDD's (15 originelen, 15 clones). Ik wil ze wisselend kunnen aanspreken via ethernet op mijn beide Macs (iMac en MBP). Omdat ik redelijk vaak zal wisselen (opzoeken oude clips en nieuwe HDD's toevoegen), moeten de HDD's makkelijk te wisselen zijn (geen geschroef) en de connectors moeten opgewassen zijn tegen intensief gebruik. Een soort HDD jukebox dus, maximaal flexibel en uitbreidbaar.
Ik zoek in de richting van een docking unit met plek voor min 4 HDD's (of 2 van 2 HDD's), single drives (dus geen RAID), ik maak zelf clones als backups.
Een inbouw docking schijnt niet te bestaan, dus dan maar een extern apparaat, maar nu nog koppelen aan ethernet zodanig, dat elke HDD apart te benaderen is. Formatteren als HFS+ is ook errug handig.
Ik zie door de bomen het bos niet meer. Wie helpt me verder? Bij voorbaat hartelijk dank.
Paul
Ik zoek in de richting van een docking unit met plek voor min 4 HDD's (of 2 van 2 HDD's), single drives (dus geen RAID), ik maak zelf clones als backups.
Een inbouw docking schijnt niet te bestaan, dus dan maar een extern apparaat, maar nu nog koppelen aan ethernet zodanig, dat elke HDD apart te benaderen is. Formatteren als HFS+ is ook errug handig.
Ik zie door de bomen het bos niet meer. Wie helpt me verder? Bij voorbaat hartelijk dank.
Paul