Toon posts:

Upgrade Mini ITX build met cpu, mobo en gpu

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Graag wil ik jullie tweakers vragen voor advies, ik ga mijn computer upgraden en heb een nieuwe CPU, GPU en Mobo nodig voor mijn Mini Atx build (voordat er wordt gereageerd over een mini atx wil ik graag vermelden dat mijn ouders gescheiden zijn en het ideaal zou zijn, ik geef daarom ook geen fucks om het feit dat ik niet 2 videokaarten erin kan doen etc,)

Ik zat te kijken naar de GTX 970, maar die is nogal duur, ook viel mijn oog op de 4690k. Dat past helaas niet in mijn budget, Enige ideen?

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Vooral gamen, ik wil mijn systeem voorbereiden op de nieuwe opkomende tom clancy's the division.

Wat mag het systeem gaan kosten?
500 + -

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ja, ik wil mijn corsair builder cx750 meenemen, hetzelfde geld voor mijn HDD en 8gb kingston ram, ik heb ook al een CPU watercooler. Het enigste dat ik nieuw wil is mijn Mobo, Cpu en Grafische kaart.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een CPU, een Mobo (mini-Atx) en een Grafische kaart.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Het liefst een Nvidia kaart, aangezien ik helemaal klaar ben met AMD, hetzelfde geld voor de CPU.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik zou graag mijn spellen beter willen runnen dan mijn R9 270x die ik er nu in heb zitten. Wat natuurlijk ook de bedoeling is van een upgrade. Het moederboard moet ook een Mini ATX zijn voor mijn Corsair 380T case.

Ga je overklokken?
Ja, ik ben van plan om mijn CPU te overclocken, ik heb dan ook een seidon 120m watercooler thuis liggen, dus dat zou geen enkel probleem moeten zijn.
Ga je voor de maximum prestaties van je nieuwe systeem of ben je tevreden met de standaard instellingen?
#ProductPrijsSubtotaal
1AMD FX-8320 Black Edition€ 145,-€ 145,-
1ASRock 970 Extreme3 R2.0€ 72,95€ 72,95
1Sapphire R9 270X 2GB GDDR5 OC DUAL-X Boost€ 166,50€ 166,50
1WD Blue WD10EZEX, 1TB€ 54,95€ 54,95
1Cooler Master Elite 430 Window (fan met rode LED) USB 3.0€ 36,75€ 36,75
1Corsair Graphite 380T Mini ITX Geel€ 149,46€ 149,46
1Cooler Master Seidon 120M€ 0,-€ 0,-
1Kingston ValueRAM KVR16LN11/8€ 66,95€ 66,95
1Corsair Builder CX750 Bronze€ 86,50€ 86,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 779,06

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 17-03-2015 16:09 ]

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online

br00ky

Moderator Harde Waren
Wat heb je zelf al gevonden? Zet dat in een PW-lijstje met de Handleiding Pricewatch. Zet voor het overzicht ook je huidige componenten even in een zelfde soort lijstje. Dan weten we precies wat je hebt. Er zijn immers nogal wat verschillende waterkoelers etc.

Verschuif ik meteen je topic naar CAA aangezien het een upgrade met slechts enkele producten betreft.

[ Voor 7% gewijzigd door br00ky op 17-03-2015 15:58 ]

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 15:52

Thomg

Aww yiss

Zou je eens even je hele pc neer kunnen zetten in een inventaris.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb op het moment de producten toegevoegd die ik al heb, het moederboard valt erg tegen, hetzelfde geld voor de CPU, laat staan de GPU.

• Thomg

Thomg

Aww yiss

Verwijderd schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 16:10:
Ik heb op het moment de producten toegevoegd die ik al heb, het moederboard valt erg tegen, hetzelfde geld voor de CPU, laat staan de GPU.
En waar precies merk je problemen op?
Dit is eerder een gevalletje problemen dan een cheapy pc.

Verwijderd

Topicstarter
Mijn probleem is vooral mijn processor. Ik wil terug naar een I5 en een Nvidia GPU, aangezien die betrouwbaar zijn. Ik had een eight core processor zoals je ziet, maar die is niet krachtig genoeg, zeker niet voor indie games of WoW, wat ik dus veel speel. R9 270x is ook niet goed genoeg voor the division IMO.

Dat is het zon beetje

Ik was vergeten dat mijn moederboard mijn CPU niet overclocked aan kan, wat de enige manier is op WoW normaal te runnen. hij overheat en throttled dan mijn cpu, zoals je kan zien in mijn eerdere topics.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 17-03-2015 16:19 ]

• Thomg

Thomg

Aww yiss

Verwijderd schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 16:17:
Mijn probleem is vooral mijn processor. Ik wil terug naar een I5 en een Nvidia GPU, aangezien die betrouwbaar zijn. Ik had een eight core processor zoals je ziet, maar die is niet krachtig genoeg, zeker niet voor indie games of WoW, wat ik dus veel speel. R9 270x is ook niet goed genoeg voor the division IMO.

Dat is het zon beetje
En je kan dit onderbouwen maw logs?

Er gaat hier iets grof mis met de pc of je wilt gewoon upgraden en zoekt een excuus.

Als het het tweede is, well, whatever, het is jouw geld, maar ik wil je gewoon behoeden van een onnodige upgrade als het straks het eerste blijkt te zijn en het oplosbaar is... :/

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil inderdaad ook upgraden, zeker mijn videokaart. Als ik upgrade however, dan vormt mijn moederboard een bottleneck, en ik wil graag een intel CPU. Dus ik moet sws een nieuwe mobo kopen, zeker voor mijn mini ITX build. Dus het is zeker geen smoes om te upgraden...

• Thomg

Thomg

Aww yiss

Wat dacht je van het proberen van een goede moederbord.
pricewatch: Gigabyte GA-970A-UD3P

En deze te combineren met een leuke SSD.
pricewatch: Crucial MX100 256GB

Overklok je processor dan eens lekker en kijk is hoe het gaat.

Dat moederbord trekt de 8320 telkens terug zodra die wilt gaan.

Als je dan nog niet tevreden bent kan je je nog beroepen op de wet verkoop op afstand en alsnog upgraden naar een intel setje. Kan je tenminste zeggen dat je het geprobeerd hebt.

• br00ky
  • Nu online

br00ky

Moderator Harde Waren
Iets gaat er hier fout. Heb je zeker weten die case? Want je hebt het nu over mITX, terwijl je moederbord ATX is, en je in je openingspost over mini ATX praat, wat helemaal niet bestaat.

Overigens zou je huidige set best nog wel eens prima kunnen zijn... de boel direct helemaal veranderen lijkt mij ook in eerste instantie zonde.

[ Voor 28% gewijzigd door br00ky op 17-03-2015 16:31 ]

Verwijderd

Ga anders voor een kant en klare pc, krijg je vaak meer voor je geld!! :)

Verwijderd

Topicstarter
Ja sorry, ik verwar altijd ATX en ITX. Dat is de case die ik heb bestelt al. Want een Mini ITX build is wat ik wil kopen. Hetzelfde geld voor een Intel CPU en Nvidia kaart... Ik ben klaar met de problemen die deze build opleveren die ik niemand zie hebben met hun PC. Ik wil terug naar Quad Core.

[/quote]
[quote]

Grappige keus kwa humor.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 17-03-2015 16:34 ]

• br00ky
  • Nu online

br00ky

Moderator Harde Waren
Verwijderd schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 16:32:
Ten eerste is dit voor TS niet relevant, want hij heeft al een boel in huis en ten tweede is dit (vaak) niet waar.
Verwijderd schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 16:33:
Ja sorry, ik verwar altijd ATX en ITX. Dat is de case die ik heb bestelt al. Want een Mini ITX build is wat ik wil kopen. Hetzelfde geld voor een Intel CPU en Nvidia kaart... Ik ben klaar met de problemen die deze build opleveren die ik niemand zie hebben met hun PC. Ik wil terug naar Quad Core.
Tja, dan móet je wel wisselen, aangezien je oude moederbord niet gaat passen en fatsoenlijke mITX AM3+ bordjes niet bestaan. Verkoop dan op zijn minst je oude spullen, heb je wat meer ruimte in je budget.

Kom ik bij de eerste (en imo ook belangrijkste vraag) wat heb je zelf al gevonden? Een open vraag zoals je nu stelt is eigenlijk niet de bedoeling...

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb mijn videokaart al verkocht ^^ de rest van de PC staat al op marktplaats.

Ik zat zelf te kijken naar deze videokaart (wss iets te duur) anders waarschijnlijk een gtx 960, de videokaart is niet echt een probleem. Ik zit altijd met de CPU en MOBO.
http://tweakers.net/product/405511/evga-geforce-gtx-970/

Ik zag dat er een tientje verschil zat tussen
http://tweakers.net/product/327143/intel-core-i5-4670k/
&
http://tweakers.net/product/385743/intel-core-i5-4690k/
Dus kan ik waarschijnlijk het beste voor de 4690K gaan, kwa prijs kwaliteits verschil.

Moederboarden? Dat vindt ik vresenlijk, vandaar ook deze post ^^

• Bo0bz
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 11:56
Verwijderd schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 16:40:
Ik zag dat er een tientje verschil zat tussen
http://tweakers.net/product/327143/intel-core-i5-4670k/
&
http://tweakers.net/product/385743/intel-core-i5-4690k/
Dus kan ik waarschijnlijk het beste voor de 4690K gaan, kwa prijs kwaliteits verschil.

Moederboarden? Dat vindt ik vresenlijk, vandaar ook deze post ^^
Verschil tussen deze CPU's ga je niet merken. Is 0,1 Ghz verder is alles gelijk aan elkaar. Dit win je makkelijk terug door een kleine OC te doen. Steek je tientje bij je andere apparatuur :-)

7360wp | 17*320 OZO | 6* 320 WNW | Loria 6008 | Fujitsu AGYG09LV | Gasloos sinds 10-07-2020 | Kia EV6 84kW

• br00ky
  • Nu online

br00ky

Moderator Harde Waren
Of overklokken helemaal laten vallen. Stop die 100 ( :o ) euro ergens anders in (SSD!!111!!).

/edit: wat is je budget trouwens echt, want 500 euro ga je niet redden.

[ Voor 30% gewijzigd door br00ky op 17-03-2015 16:46 ]

Verwijderd

Topicstarter
Bo0bz schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 16:43:
[...]

Verschil tussen deze CPU's ga je niet merken. Is 0,1 Ghz verder is alles gelijk aan elkaar. Dit win je makkelijk terug door een kleine OC te doen. Steek je tientje bij je andere apparatuur :-)
Yes :) Advies waar ik zeker wat aan heb, dankjewel.

Ik ga dus voor een 4670k, maar nu nog de keuze van het moederboard... Dat wordt lastig...

[/quote]
Of overklokken helemaal laten vallen. Stop die 100 ( :o ) euro ergens anders in (SSD!!111!!).
[quote]

Stel eens voor, wat zou jij doen? een SSD gaat niet zorgen dat mijn moederboard het beter doet, laat staan dat mijn cpu in een intel veranderd >.>

• br00ky
  • Nu online

br00ky

Moderator Harde Waren
Euh, niet overklokken all the way. Het heeft maar minimale invloed op je fps (in tegenstelling tot je huidige octocore, waar het wel nuttig kan zijn door de matige single core performance) en al met al ben je makkelijk 100 euro meer kwijt. Zeker op mITX, omdat dat al een relatief duur platform is.

pricewatch: Gigabyte GA-B85N Phoenix + pricewatch: Intel Core i5-4460 Boxed is leuk om mee van start te gaan. Prop er een pricewatch: Crucial MX100 256GB bij en je pc voelt ook nog eens een heel stuk soepeler aan dan dat die nu doet.

[ Voor 4% gewijzigd door br00ky op 17-03-2015 16:51 ]

Verwijderd

Topicstarter
br00ky schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 16:48:
Euh, niet overklokken all the way. Het heeft maar minimale invloed op je fps (in tegenstelling tot je huidige octocore) en al met al ben je makkelijk 100 euro meer kwijt. Zeker op mITX, omdat dat al een relatief duur platform is.

pricewatch: Gigabyte GA-B85N Phoenix + pricewatch: Intel Core i5-4460 Boxed is leuk om mee van start te gaan. Prop er een pricewatch: Crucial MX100 256GB bij en je pc voelt ook nog eens een heel stuk soepeler aan dan dat die nu doet.
Is er nog wel ruimte voor een paar Ghz overclocken? naar 3.5-3,8ghz bijvoorbeeld? Of zelfs een 4670k inplaats vaan een 4660?

• br00ky
  • Nu online

br00ky

Moderator Harde Waren
(Echt) overklokken op een B85 moederbord gaat niet, dus dat is makkelijk. Nee. Daarbij kan je een 4460 niet eens overklokken. Voor overklokken heb je dus Z87/97 en een 4690K (of eventueel 4670K) nodig.

Het lijkt me verstandig als je zelf eens op zoek gaat naar game benchmarks van verschillende games. Je zult zien dat de meerprijs van een overklokbaar systeem (neem daarbij ook de meerprijs van je moederbord mee) bij lange na niet rechtvaardigt wat je erbij krijgt.

[ Voor 15% gewijzigd door br00ky op 17-03-2015 16:54 ]

Verwijderd

Topicstarter
br00ky schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 16:53:
(Echt) overklokken op een B85 moederbord gaat niet, dus dat is makkelijk. Nee. Het lijkt me verstandig als je zelf eens op zoek gaat naar game benchmarks van verschillende games. Je zult zien dat de meerprijs van een overklokbaar systeem (neem daarbij ook de meerprijs van je moederbord mee) bij lange na niet rechtvaardigt wat je erbij krijgt.
Dat is ook zeker waar, ik zit vast in de World of warcraft mentaliteit waar aleen je CPU overclocken zin heeft. Zou een 4670k erop passen? Het voelt wel fijner om een iets hogere CPU te hebben, aangezien er wel ruimte is.

• br00ky
  • Nu online

br00ky

Moderator Harde Waren
Ik snap dat je ogen gaan schitteren van meer MHz, maar als overklokken zinloos is, dan is een snellere stock cpu dat toch net zo goed?

• Thomg

Thomg

Aww yiss

Je zegt ruimte te hebben, maar ik mis een SSD welke echt een must is bij een high-end build.

Iig, een 4670K / 4690K dat niet op een Z97/Z87 plankje zit en dus geen overklok heeft is weggegooid geld in mijn ogen.

Verwijderd

Topicstarter
br00ky schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 16:56:
Ik snap dat je ogen gaan schitteren van meer MHz, maar als overklokken zinloos is, dan is een snellere stock cpu dat toch net zo goed?
^^^^^^^^^^^

Deze man weet veel

Ik denk dat ik dan wel zeker weet wat ik ga kopen, dankjewel :)

• br00ky
  • Nu online

br00ky

Moderator Harde Waren
Je gaat dan veel meer plezier beleven aan een SSD, stop je geld dus daar in :).

offtopic:
Nog ter ondersteuning, een 4670K is grofweg 30% duurder dan een 4460. Laat mij één gamebenchmark zien waar die 30% sneller is dan een 4460.

[ Voor 9% gewijzigd door br00ky op 17-03-2015 16:59 ]

Verwijderd

Topicstarter
br00ky schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 16:59:
Je gaat dan veel meer plezier beleven aan een SSD, stop je geld dus daar in :).

offtopic:
Nog ter ondersteuning, een 4670K is grofweg 30% duurder dan een 4460. Laat mij één gamebenchmark zien waar die 30% sneller is dan een 4460.
Ik kan dus ook veilig een GTX 970 op dit moederboard met deze CPU zetten? :)

• br00ky
  • Nu online

br00ky

Moderator Harde Waren
Dit moederbord, je bedoelt die ik hierboven link? Waarom niet?

[ Voor 64% gewijzigd door br00ky op 17-03-2015 17:04 ]

• Thomg

Thomg

Aww yiss

Verwijderd schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 17:01:
[...]

Ik kan dus ook veilig een GTX 970 op dit moederboard met deze CPU zetten? :)
Die je nu hebt? Ja.
Die B85 phoenix? Sure.

De vraag is eerder waarom niet.

Edit: Brooky was me weer is voor :X

[ Voor 9% gewijzigd door Thomg op 17-03-2015 17:04 ]

Verwijderd

Topicstarter
Inderdaad op de B85 Phoenix. Thx guys nu kan ik veilig mijn onderdelen bestellen:

Mobo: B85 phoenix
CPU: i5-4660
Gpu: GTX 970 EVGA 4gb etc,
En de SSD

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 17-03-2015 17:06 ]

• Thomg

Thomg

Aww yiss

Verwijderd schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 17:06:
Inderdaad op de B85 Phoenix. Thx guys nu kan ik veilig mijn onderdelen bestellen:

Mobo: B85 phoenix
CPU: i5-4660
Gpu: GTX 970 EVGA 4gb etc,
En de SSD
4660?
En als je een 970 gaat halen van EVGA, zorg ervoor dat het een FTW ACX 2.0 is, de rest is erg mager tov concurrenten.

Verwijderd

Topicstarter
Nice, dankje jongens! Heb mn comouter in elkaar gezet en hij runt als een zonnetje! Dying light, ultra settings 60 fps! Verder ben ik heel tevreden met het moederboard :) epische LEDS aan de onderkant.

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 13:02
Verwijderd schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 08:07:
Nice, dankje jongens! Heb mn comouter in elkaar gezet en hij runt als een zonnetje! Dying light, ultra settings 60 fps! Verder ben ik heel tevreden met het moederboard :) epische LEDS aan de onderkant.
Het Show je Build! Topic

showen die build!!!
Pagina: 1