Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coffee
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 15:14
Beste Tweakers,

Een aantal maanden terug heb ik mijn gerootte nexus 5 (4.4.4 Stock) aan mijn vriendin gegeven, aangezien ik zelf upgrade naar een OPO, maar dat terzijde. Na een aantal maanden begon te telefoon vaak random uit te vallen. Ik heb dit geprobeerd te repareren door de cache te wipen, maar helaas resulteerde dit in het verlies van de baseband software.

Als antwoord daarop heb ik grotendeels de bestanden gebackupped (d.m.v. adv pull), de hele telefoon gereset en weer terug gezet (d.m.v. adv push).
Nu werkte dit redelijk goed. De meeste apps hoefde ze niets voor te doen, sommige voortgang van games was nog aanwezig. Voor andere apps werkte het iets minder goed. Daar deden ze het pas weer na het gebruik van "wis gegevens", wat voor de meeste apps werkte.

Nu mijn probleem;
- Alle foto's die al (door het terug zetten) op de telefoon staan kunnen bekeken worden, maar geen enkele foto die ze zelf later maakt kan ze bekijken.
- Binnen Whatsapp kan ze geen foto's/video's openen.
- Ze kan geen screenshots nemen (foutmelding: geheugen is in gebruik).
- Swiftkey wil de gedownloade taalpakketten niet opslaan.

Nu verwacht ik zelf, dat aangezien ze de via adv push terug gezette foto's wel kan zien, dat er iets mis is met de rechten op de bestanden in die map (dat verklaard ook dat er alleen problemen rondom foto's zijn). Echter heb ik geen idee waarom swiftkey geen taalpaketten wil downloaden...

Enig idee?

Alvast bedankt!

Coffee.

P.s.
De melding die komt bij het maken van een screenshot:
Afbeeldingslocatie: https://us-east-1-links-infinit-io.s3.amazonaws.com/550842969f7c8118298014ee/1%20copy.jpg?AWSAccessKeyId=AKIAIPTEKRYOSJORHQMA&Expires=1426691131&Signature=ZQkx2R12L5IqRATYmlCvo9Cfg48%3D
Sorry voor de vinger afdrukken :(

De melding die komt bij het downloaden van foto's via whatsapp:
Afbeeldingslocatie: https://us-east-1-links-infinit-io.s3.amazonaws.com/5508429a798e5b28f998e793/2%20copy.jpg?AWSAccessKeyId=AKIAIPTEKRYOSJORHQMA&Expires=1426691104&Signature=tIbW1rF/keOcsFwdM1R301FfU6w%3D

[ Voor 25% gewijzigd door Coffee op 17-03-2015 16:08 ]

EV3 +A LR, HA Yellow, Prusa Mini+, ERGA08EAV3H7 & EHBH08EF6V

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:25
heb je root rechten? dan zou je permissies kunnen fixen..

persoonlijk zou ik echter gewoon de laastste factory images flashen via fastboot (of toolkit), je kan dan eventueel nog wat zaken zoals foto's en whatsapp terug plaatsen op de "sdcard" (normaal toegankelijk deel van opslag)

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 662921

Kijk eens op marktplaats daar zit vast wel een pc boer die hem maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coffee
Prulleman schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 16:49:
heb je root rechten? dan zou je permissies kunnen fixen..

persoonlijk zou ik echter gewoon de laastste factory images flashen via fastboot (of toolkit), je kan dan eventueel nog wat zaken zoals foto's en whatsapp terug plaatsen op de "sdcard" (normaal toegankelijk deel van opslag)
Ja, ik heb root rechten..

Ik vraag me alleen af of het inderdaad aan de rechten ligt... Nuja, ik zal hem vandaag of morgen maar helemaal resetten!

Bedankt voor je reactie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:25
dit is ook wel vaag trouwens:
Ik heb dit geprobeerd te repareren door de cache te wipen, maar helaas resulteerde dit in het verlies van de baseband software.
dit zou echt niet moeten kunnen... er zou ook zomaar een hardware issue met je flash kunnen zijn

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coffee
Prulleman schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 10:59:
dit is ook wel vaag trouwens:

[...]

dit zou echt niet moeten kunnen... er zou ook zomaar een hardware issue met je flash kunnen zijn
Ik vond het ook heel erg raar. Nu heb ik toen ik hem voor het eerste geroot had hetzelfde probleem, alleen kon ik het juist fixen door de cache te wipen.

Misschien is het ook goed om aan te geven dat /data niet mountable was in TWRP en in android zelf, maar wel aanspreekbaar via adb...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 22:35

TommieW

Numa numa.

Misschien even de firmware bij Google downloaden, die flashen en geen back-up terug zetten? Kan je iets makkelijker troubleshooten.

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 13 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

Pagina: 1