1440p Dell Ultrasharp U2515H of een goede 1080p?

Pagina: 1
Acties:

• Septimus_
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 02-09-2024
Hallo,

Ik wil graag een 2e monitor kopen en ik kan niet kiezen tussen de Dell Ultrasharp U2515H of een andere goede 1080p monitor.
Mijn desktop is op het moment niet heel sterk, kan geen enkele nieuwe AAA game op ultra aan. En ik ben eigenlijk ook niet van plan binnenkort mijn pc te upgraden.
Opzich vind ik mijn 1080p die ik op het moment heb ook prima. en gezien mijn pc kan ik waarschijnlijk beter een tweede 1080p halen.

Wat zouden jullie doen? Ik weet het niet meer, enige wat ik weet is dat ik echt een tweede monitor moet hebben.

• paragon
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:54
Ik neem aan dat je de "2de" monitor dan ook niet gaat gebruiken om te gamen dus ik zou persoonlijk voor de Dell gaan. 1440P is heerlijk.

• Septimus_
Nee, op 1 monitor gamen ( de 1440p dan, deze wordt m'n main ) en de andere er naast voor het internetten en weet ik veel wat. Ik doe ook werken met photoshop en solidworks. En zit er over na te denken om iets met youtube te gaan doen haha.

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20:30

RnB

Ik kan de Dell U2515H ten zeerste aanraden.
De beeldkwaliteit is top, de resolutie op dat formaat is fantastisch. Met gamen zal je system wat meer moeite hebben, maar desnoods game je op een geschaalde resolutie.

Verwijderd

Ik heb 2x de pricewatch: Dell Ultrasharp U2713H Zwart heerlijk al die extra pixels t.o.v. 1080p.
Kan zo ook1080p beeldmateriaal bewerken op 100% zoom zonder te moeten scrollen, etc.

Heb er ook nog een pricewatch: Samsung Syncmaster 226BW Zwart in portret naast staan voor e-mail/browsen. Perfecte combi! :)

Ook gamen op 1440p gaat lekker (GTX 970), nét even wat meer ruimte allemaal.

• Rye
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 13-01 01:46

Rye

Persoonlijk zou ik altijd gaan voor twee identieke monitoren. Het liefste ook van dezelfde productiebatch zodat de verschillen in de panelen hopelijk miniem zijn.
Het ziet er mooier uit op je bureau als je twee dezelfde schermen hebt en er zal dus ook minder verschil zijn in kleurreproductie (iets wat mij erg belangrijk lijkt als je met photoshop en solidworks werkt).

Ook vind ik het prettig om schermen te hebben met dezelfde PPI. Dus verhouding resolutie tegenover schermgrootte. Zo beweegt je muis op een constante snelheid op beide beeldschermen en zijn objecten van bijv. 500x500px ook even groot op beide schermen.

Als je grafisch werk doet dan zou ik sowieso al gaan voor een fatsoenlijk IPS- of MVA-paneel. Een hogere resolutie is daarbij ook nog eens handig omdat je dan meer werkruimte hebt (mits je geen scaling toepast).

www.ping-win.nl

• Septimus_
Aaaah zo lastig, de afwegingen die ik maak zijn geld en praktisch nut. Ga ik echt profijt hebben van 1440p ? En opzich doe ik niks met mijn geld dat op de bank ligt, dus ik zou het gewoon kunnen kopen haha, maar toch wel fijn om iets van bv 150 euro te halen ipv 300 eu ( ik ben 19 ).

• Septimus_
De monitor die ik nu heb kan ik nergens meer kopen :P.
En ik hoor van anderen dat een 1440p naast een 1080p prima werkt. En de kleurreproductie is te calibreren zodat het gelijk is, en ik photoshop toch niet over de 2 schermen tegelijk, dus dat zou ook niet echt een probleem moeten zijn. Maarja, schermen met hetzelfde resolutie hebben wel een klein voordeel ja.

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 20-03 00:22

Thomg

Aww yiss

Septimus_ schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 16:09:
En ik hoor van anderen dat een 1440p naast een 1080p prima werkt.
Doe het zelf ook, het is best wel "doable" en je went er wel aan, maar het staat niet mooi nee.

1440p is een verademing om mee te werken, ook bij alleen browsen.

[ Voor 10% gewijzigd door Thomg op 17-03-2015 16:13 ]

• pwillemske
  • Registratie: November 2014
  • Niet online
Misschien is het handig om je systeem te posten. Iedereen raadt hier 1440p aan (wat ik ook zou doen) maar het valt vies tegen als je alles op medium moet zetten om 30fps te halen, dus bij deze, wil je je systeem specs posten??

Zoals vrijwel iedereen zegt: 1440p is geweldig. Ik zelf heb er geen ervaring mee (ik ben nog aan het sparen...heb nu een 720p tv :-( )

Lord-The-Gamer (L-T-G)

• Thomg

Thomg

Aww yiss

pwillemske schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 16:54:
Misschien is het handig om je systeem te posten. Iedereen raadt hier 1440p aan (wat ik ook zou doen) maar het valt vies tegen als je alles op medium moet zetten om 30fps te halen, dus bij deze, wil je je systeem specs posten??
Dan game je toch op de 1080p scherm?

Shooters als BF4 speel ik daar bijvoorbeeld op omdat ik teveel concessies moet doen qua grafische kwaliteit vs fps. Komt toevallig ook mooi uit dat die 120Hz lightboost doet, zie het maar als een win-win :)

• pwillemske
  • Niet online
Thomg schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 16:58:
[...]

Dan game je toch op de 1080p scherm?

Shooters als BF4 speel ik daar bijvoorbeeld op omdat ik teveel concessies moet doen qua grafische kwaliteit vs fps. Komt toevallig ook mooi uit dat die 120Hz lightboost doet, zie het maar als een win-win :)
Ja dat kan natuurlijk ook, maar mij lijkt niet dat je een supermooi scherm koopt voor 300 euro om het daarna alleen te gebruiken voor browsen etc. Met gamen lijkt me het juist mooi zo'n 1440p scherm (of widescreen, maar dat is hier niet relevant geloof ik)

Lord-The-Gamer (L-T-G)

• Thomg

Thomg

Aww yiss

pwillemske schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 17:00:
[...]

Ja dat kan natuurlijk ook, maar mij lijkt niet dat je een supermooi scherm koopt voor 300 euro om het daarna alleen te gebruiken voor browsen etc. Met gamen lijkt me het juist mooi zo'n 1440p scherm (of widescreen, maar dat is hier niet relevant geloof ik)
Tuurlijk wel. Natuurlijk kan ik ervoor kiezen om soms op het 1440p te spelen voor de grafische niet zo intensieve spellen die ook niet echt profijt hebben van een hogere refreshrate ( LoL, indies ).
BOBW

Als ik er de ruimte en I/O voor had stond hier een triple 1440p setup. :7

[ Voor 6% gewijzigd door Thomg op 17-03-2015 17:03 ]

• pwillemske
  • Niet online
Thomg schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 17:02:
[...]

Tuurlijk wel. Natuurlijk kan ik ervoor kiezen om soms op het 1440p te spelen voor de grafische niet zo intensieve spellen die ook niet echt profijt hebben van een hogere refreshrate ( LoL, indies ).
BOBW

Als ik er de ruimte en I/O voor had stond hier een triple 1440p setup. :7
Hahaha, ik heb dan liever een 3440x1440 scherm (curved please). Dat is nog een kleine droom naast een 2011-3 setup :9

Lord-The-Gamer (L-T-G)

• Just_A_User
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:45
Septimus_ schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 16:09:
En ik hoor van anderen dat een 1440p naast een 1080p prima werkt. En de kleurreproductie is te calibreren zodat het gelijk is, en ik photoshop toch niet over de 2 schermen tegelijk, dus dat zou ook niet echt een probleem moeten zijn. Maarja, schermen met hetzelfde resolutie hebben wel een klein voordeel ja.
Dat heb ik ook gehad.

Ik had een U2713hm van Dell, en daarnaast nog een 'oude' BenQ met 1920x1080. Het is gewoon kut werken als de resoluties niet aan elkaar gelijk zijn, ook als je geen applicaties gebruikt die op 2 schermen tegelijkertijd gebruikt wordt.

Ik heb het opgelost door een 40" 3840x2160 Philips monitor te kopen, maar dat is qua oplossing eigenlijk een mug doodslaan met een sloopkogel :P

Och ja, je moet toch wat he.

• Septimus_
Haha ja, I see. Ik had zelf bijna een keer een 34'' Ultrawide LG monitor gekocht, maarja, toen waren de niewue monitors alweer in aantocht... dus liet ik het oude model maar liggen.
Pagina: 1