Multifunctional keuze klein bedrijf

Pagina: 1
Acties:

• Arend_Akelig
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 12:31
Beste Tweakers,

Sinds kort ben ik terecht gekomen in de jungle van multifunctionals aangezien onze huidige multifunctional (Samsung 8380ND) bezig is met overlijden.
Nu ben ik zelf op onderzoek uitgegaan en heb twee accountmanagers over de vloer gehad maar werd hier nog niet wijzer van.
Om even te schetsen:

Huidige situatie:
-Samsung 8380ND geeft steeds vaker storing,
-beeldeenheden aan vervanging toe
-Reparatie is plusminus 450 euro en geeft geen garantie tot succes

Printgedrag nu/ wat willen we:
1000 printjes z/w per maand (hoog aangehouden)
300 printjes kleur per maand (hoog aangehouden)
Printen in kleur dubbelzijdig
Scannen naar mail
Dubbelzijdig scannen/ kopiëren via invoerlade
Snelheid maakt niet veel uit

Volgens mij zijn bovenstaande eisen niet heel bijzonder voor een bedrijf waar plusminus 5 mensen werken. We zitten qua gebruik denk ik net boven particulier en onder gemiddeld MKB.

De ene wil een kyocera taskalfa 2551ci aanbieden twv 3000 euro.
Ikzelf kwam ik op een HP laserjet pro MFP 476dn.

Mijn vraag aan jullie is:
-Welke merk hebben jullie goede ervaring mee in een vergelijkbare situatie?
-Waarom zitten er ontzettend grote verschillen in prijs?
-Welke prijsklasse moet ik aan denken om mijn klantvraag in te vullen?
-Is de Kyocera niet overkill voor onze klantvraag?

Alvast dank :)

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 13:02
ik denk dat de Kyocera inderdaad overkill is. hij kan 5 pagina's per minuut meer/sneller printen zal je op 1300 per maand niet merken. verschil is gewoon te groot.

• Fleximex
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13:29
De situatie is niet hetzelfde, maar wij hebben hier thuis een printer die ook veel kan. De Brother DCP-8250. Het is een zwart-wit printer die erg veel kan: scannen naar e-mail, direct naar je pc of direct naar dropbox (of vergelijkbare services). Verder gaat kopiëren makkelijk, normaal printen gaat snel. Ook zijn er toners beschikbaar die erg veel pagina's kunnen printen alvorens deze vervangen moet worden.
Ik ben op printer gebied sindsdien fan geworden van Brother.

Misschien is dit iets:
http://www.brother.nl/pri...dwt#specification-details
pricewatch: Brother MFC-L9550CDWT

In vergelijking met de HP die je noemt zit er eigenlijk niet zoveel verschil. De Brother print 50% sneller en de afdruk- & scanresolutie zijn een stuk hoger. De toners die je erbij kan kopen zijn duurder, maar printen ook meer pagina's.
Garantie bij de Brother is 2 jaar (eerste jaar on-site) en bij HP krijg je maar 1 jaar (via winkels natuurlijk altijd minimaal 2 jaar).

De Brother is 2,5x zo duur. Dus er zullen nog wat specificaties of services zijn die niet genoemd worden dat die prijs rechtvaardigt.

Misschien moet je eens bij andere bedrijven langsgaan en naar hun ervaringen vragen met de printer die zij hebben.

Het lijkt heel simpel: Ga voor de HP. Die HP voldoet aan al je eisen en is 'maar' €439. Maar zo simpel zal het toch niet zijn. Kwalitatief (qua gebruikte materialen bijvoorbeeld) zullen de Brother en die Kyocera toch beter zijn.

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Ik heb goeie ervaringen met BizHubs van Konica Minolta. Al is dat wel weer 9 jaar geleden dat ik nog op een printafdeling zat met zulke bulk printers (en waren de volumes wel een stukje hoger, maar deze lijn heb je ook voor klein/middel gebruik).

Wat voor constructie er was met de leverancier weet ik niet, wat ik wel weet is dat we per afdruk betaalde. In die prijs per afdruk zat onderhoud, service/storing en alle consumables bij inbegrepenzoals fuser, drum en toners.

Misschien is het wat overkill, maar een offerte opvragen met de informatie uit de OP kunnen bedrijven prima wat mee, en BizHubs doen exact wat je wil.

Ey!! Macarena \o/

• GB2
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14-02 11:31

GB2

Konica of zustermerk Develop is met deze print aantallen inderdaad interresanter, deze zijn wel in aanschaf duurder maar op een printje bespaar je in vergelijking met HP soms al 2 a 3 cent op zwart wit per afdruk en met kleur soms al 6 of 7 cent.
Reken dat eens uit over 5 jaar dan heb je hem al terug verdient daarnaast bij een service contract met Konica of Develop zit je ook met garantie goed, bij HP kan je wel een carepack nemen maar dat kost ook weer extra geld.

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
Buiten merk/type en initiële aanschafprijs moet je ook kijken naar een support/onderhoudscontract en niet zeker niet te vergeten de prijzen van cartridges en levensduur drum.

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

• GB2
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14-02 11:31

GB2

Nog ff tip, HP zegt bij toner dat er 5000 afdrukken gemaakt kunnen worden, nou haal ik dat nooit, zit meestal tegen de 3750 afdrukken dus doe niet toner 100 euro / 5000 afdrukken dus printje = 0,02 cent maar hou die marge wat hoger.
Pagina: 1