Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Verwijderd

Topicstarter
Ik zoek een?
Een zakelijke telefoon waarbij het makkelijk is om email (kort) te beantwoorden. En waarbij de accu toch zeker wel een hele (werk)dag mee gaat.

Wat is je budget?
Ik zat te denken aan rond de 350 euro. Iets meer mag iets minder natuurlijk ook.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Het moet overweg kunnen met Exchange. Het wordt gebruikt om mail te ontvangen/zenden en te telefoneren. Standaardzaken als een agenda, adresboek enz enz moeten natuurlijk ook aanwezig zijn. Maar een belangrijk punt is de accu. Als privé telefoon heb en hou ik een HTC One M7 en die accu haalt geen volle dag als ik er veel mee doe.

Wat heb je zelf al gevonden?
Zelf ben ik uitgekomen op een Blackberry Classic. Het toetsenbord heb ik nog nooit mee gewerkt maar daar kan ik wel aan wennen. Toch zouden alternatieven om te overwegen ook fijn zijn.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 17-03-2015 11:09 ]

• Momus
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-01-2019
Ik zou naar Windows Phone kijken. Wat mij betreft de ideale zakelijke telefoons en vaak goed betaalbaar.

• parsnep
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 11-11 15:45

parsnep

Cloud-Master

lumia 930 bijvoorbeeld pricewatch: Nokia Lumia 930 Zwart windows phone werkt goed samen met exchange
accu duur staat hier reviews: Nokia Lumia 930: een nieuw tijdperk breekt aan lijkt me redelijk

(of oneplus one met monster accu :) )

[ Voor 47% gewijzigd door parsnep op 17-03-2015 11:28 ]

V&A | Everything to the Cloud!!

Verwijderd

Topicstarter
Nokia (met Windows Phone) was me ook al opgevallen dat dat wel goed betaalbare modellen zijn. Ik zal eens kijken.

Verwijderd

Je kan als je een full-touch telefoon wilt ook de BlackBerry Z30 overwegen.

Die is wat ouder, maar heeft ook de Blackberry hub en een erg goede batterijtijd.

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19:35
Als je met Microsoft integreerd is een Windows Phone de eenvoudige keuze. Kijk wel naar of je ook andere apps gebruikt en of er alternatieven voor zijn, er zijn gewoon iets minder apps in de Microsoft app store dan elders. Je kunt natuurlijk ook je prive telefoon er naast houden, dat is toch wel een mooi modelletje ;)

Verwijderd

Topicstarter
De telefoon wordt enkel zakelijk gebruikt straks, dus apps zullen niet echt nodig zijn.
De HTC hou ik er zeker naast het komende jaar. Mijn privé abonnement loopt ook gewoon nog een jaartje door. Daarna zal ik enkel het zakelijke abonnement gebruiken, ook voor privé. Scheelt me toch weer 30 euro in de maand.

Over Android ben ik niet zo te spreken na het een jaar gebruikt te hebben. Ik ga dus kijken naar BB en Windows. iOS vind ik mooi (heb jaren een iPhone 4 gehad) en fijn werken maar gewoon veel te duur (en ook van die telefoon viel de accu me erg tegen).

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 20-03-2015 11:34 ]

• Khayma
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-11 13:39
Ik zou toch neigen naar een 'simpele' BB. Een BB Classic is inderdaad een goeie kanidaat. Je zou eventueel, als je geen fysiek toetsenbord wilt even kijken naar de Z30. Anders moet je de BB Passpoort ook even bekijken. Hele rare vorm, is even wennen. Iemand op kantoor heeft zo een ding en heb er uurtje of 2 mee gewerkt. Werkt nog verassend goed. Door het grote scherm is het ook nog eens heerlijk om een mailtje op te tikken/lezen.

Verwijderd

De leap is ook aangekondigd Een licht veilig os met lichte hardware,Maar, door de lage resolutie, ontbreken van een paratek antenne en goede speaker is de z30 de aantrekkelijkste van de twee.

• Momus
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-01-2019
Appleman schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 11:36:
Ik zou toch neigen naar een 'simpele' BB. Een BB Classic is inderdaad een goeie kanidaat. Je zou eventueel, als je geen fysiek toetsenbord wilt even kijken naar de Z30. Anders moet je de BB Passpoort ook even bekijken. Hele rare vorm, is even wennen. Iemand op kantoor heeft zo een ding en heb er uurtje of 2 mee gewerkt. Werkt nog verassend goed. Door het grote scherm is het ook nog eens heerlijk om een mailtje op te tikken/lezen.
Wat is het voordeel van die BB boven een Windows Phone?

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Kan Windows Phone tegenwoordig eigenlijk goed met shared folders en delegatie etc in agenda's en mail omgaan?

• swhnld
Ik zou geen BB nemen als je op den duur het ook prive wil gaan gebruiken. BB heeft een erg beperkt marktaandeel waardoor er weinig apps voor zijn, ze bieden wel een mogelijkheid om bepaalde Android apps er op te krijgen maar ook dat heeft haken en ogen.
Na Android en iOS is Windows Phone het grootste platform in de wereld waardoor daar toch meer voor beschikbaar is. Daarnaast heeft Windows de integratie tussen mobiel en dekstop OS verreweg het beste voor elkaar.

Wil je toch ook de kleintjes overwegen, zou je ook een Jolla (249 Euro) kunnen bekijken met Sailfish OS er op, welke ook Android compatability bied: http://shop.jolla.com/eu_en/cat-jolla/jolla-1.html

Verwijderd

Op een BB kun je tegenwoordig Android apps installeren net als op de jolla. Dus dat is geen enkel probleem want daardoor is het app aanbod veel groter dan WP of andere kleinere platformen die geen Android apps ondersteunen.

Persoonlijk zou ik voor zakelijk gebruik zeker een Z30 of classic/passport nemen (afhankelijk van of je een full touch toestel wil of een met een fysiek toetsenbord) wegens de super goede batterij duur en BlackBerry hub. Die laatste is toch echt wel heel erg fijn in mijn ervaring (met een Z10)

• swhnld
Ja, dat zeg ik, je kunt Android apps installeren op BB, maar met beperkingen. Zo is er officieel geen ondersteuning voor de Google Play store waar de meeste apps in staan, maar wordt je verwezen naar de Amazon App store welke echter op de VS gericht is (Bijvoorbeeld, ik heb een 6 maanden terug via Amazon Netflix op een chinese Android willen neerzetten en kreeg toen met regio blokkering te maken, Google Play er op en ik kon wel Netflix installeren).
http://global.blackberry.com/en/apps.html

Verwijderd

Topicstarter
Op mijn prive telefoon gebruik ik ook niet al te veel apps eigenlijk. Wat sociale media en volgens mij kan dat ook prima op BB. Zaken als Netflix staan er wel op maar gebruik ik eigenlijk nooit. Ik internet er voornamelijk op en gebruik dus sociale media. Spelletjes die ik speel zijn maar zeer beperkt houdbaar en verliezen mijn interesse veelal na een paar keer al.

Verwijderd

Ik ben na jaren iOS en Android overgestapt op WP met een Lumia 930. Is echt een fantastisch toestel. Supersnel en vloeiend, nooit vastlopers of foutmeldingen en de integratie met Exchange werkt uitstekend (overigens niet beter dan op de andere OS-en). Tenzij je vrij exotische apps gebruikt, die mogelijk niet op WP bestaan, ga je zeker geen miskoop doen aan de Lumia.

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Verwijderd schreef op zondag 22 maart 2015 @ 17:29:
... WP met een Lumia 930... de integratie met Exchange werkt uitstekend ...
Ik kan nog steeds geen goede informatie vinden over of WP tegenwoordig wel goed overweg kan met shared calendars/mailboxen en delegatie etc. Heb jij daar toevallig ervaring mee?
Pagina: 1