Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zomborro
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 18-08 21:38

Zomborro

USCSS Nostromo crew member

Topicstarter
Ik wil graag een Asus ROG Swift PG278Q aanschaffen, echter na het lezen van vele reviews zijn een paar dingen duidelijk: Iedereen is weg van deze monitor en de meerwaarde welke deze biedt, echter er zijn nogal wat problemen bekend o.a. met dode / defecte pixels.

Nu ben ik niet zo bang dat ik een monitor kan terugbrengen wanneer deze niet goed functioneerd zoals in het geval van flickering of sterke backlight bleeding. Maar welke shop moet ik gebruiken voor een soepele pixelgarantie? Ondanks een policy dat zelfs meerdere pixels stuk mogen zijn vind ik dat als ik een serieus bedrag voor een monitor betaal, ik ook mag eisen dat alles naar behoren werkt en ik dus niet akkoord hoef te gaan met zelfs een dode pixel.

Heeft iemand goede ervaringen met shops mbt het terugbrengen van een monitor wanneer deze een of meerdere dode / defecte pixels heeft?

It's life, Jim, but not as we know it...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomaszcs
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 17:35

tomaszcs

✔️

Mijn advies is dan om voor Coolblue te kiezen. Zij doen niet moeilijk met ruilen of terug sturen ivm pixels. In mijn ervaring werd de afhandeling van garantie goed afgehandeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Binnen de bedenktermijn mag je (bij webwinkels) zonder opgave van redenen terugsturen. Waarbij je wel alsnog vooraf de Shop reviews http://tweakers.net/shopreview wilt checken vwb service etc.
edit:
Zolang je in NL koopt, 'natuurlijk'.

Ook kan je bij sommige (veel?) winkels een losse 'pixelgarantie' kopen. Wat gezien voorgaande vooral een 'we zullen niet zeuren'-belofte is.. (En nuttig kan zijn voor dode pixels na de eerste dagen gebruik).

offtopic:
Vreemd genoeg heb ik ondanks de aanschaf van over de jaren heen 2 a 3 dozijn laptops en TFTs nog nooit 1 dode pixel gezien.

[ Voor 4% gewijzigd door F_J_K op 17-03-2015 09:52 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zomborro
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 18-08 21:38

Zomborro

USCSS Nostromo crew member

Topicstarter
Bedankt voor de tips, over het terugsturen binnnen de bedenktermijn had ik nog niet bij stilgestaan.

Tsja dode pixels komen ook bij mij niet vaak voor (slechts eenmalig bij een van de eerste TFTs die ik destijds kocht), maar zoveel dode pixcel ervaringen bij dit type monitor kan ik niet negeren. Vandaar deze voorzorg.

It's life, Jim, but not as we know it...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Pixelgarantie, niet doen! erg duur. Schermen ALTIJD online kopen, dan mag je minimaal twee weken zoeken naar puntjes en die eventueel zonder discussie retour sturen.
tomaszcs schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 09:43:
Mijn advies is dan om voor Coolblue te kiezen. Zij doen niet moeilijk met ruilen of terug sturen ivm pixels. In mijn ervaring werd de afhandeling van garantie goed afgehandeld.
Coolblue is geen slechte zaak, maar wel duur. De afhandeling is wettelijk geregeld dus andere (nederlandse) webshops moeten dat ook netjes afhandelen.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Koop op Afstand is Europees geregeld;
http://eur-lex.europa.eu/...2011:304:0064:0088:nl:PDF

maar uiteraard kijk je wel tegen hogere retourkosten aan, en blijft het mogelijk dat sommige winkels de discussie proberen aan te gaan. Dus Nederlands of niet, altijd even de reviews checken.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 20-03-2015 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Verwijderd schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 14:08:

maar uiteraard kijk je wel tegen hogere retourkosten aan
Dat zie ik als een voordeel, net als wanneer de verzendkosten niet gratis zijn.
Waarom? Die kosten zijn toch voor de klant, alleen zitten ze dan niet in het product ingeprijst zodat je weet dat je de werkelijke kosten betaalt.
En waarom zou het een probleem zijn retourkosten te betalen? Als ik in de auto moet stappen naar een bepaalde winkel kost me dat ook geld (en vooral ook een hoop extra tijd). Die paar euro voor postnl daar kom ik wel overheen.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zie mijn link die wijst naar Europa, waar eerder gezegd wordt dat het iets Nederlands zou zijn. Het gaat om hogere kosten bij verzenden naar Europa ipv binnen Nederland, niet of ze bij de prijs in zitten of dat je in de auto zou stappen. Daar wijs ik op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huigie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07:50

Huigie

ㅤㅤKAIZEN

Ik zou nog ff wachten... pricewatch: Acer XB270HU Zwart

Specs

Pagina: 1