• derpadin
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 18-01 10:22
Beste tweakers,

Ik heb in december een Asus G751-JY gekocht, en het beest bevalt me zeer goed! Alleen is de laptop de laatste paar weken echt warm. De CPU wordt 85-90 graden tijdens het spelen van world of warcraft, en de GPU wordt 75 graden. Voorheen was de CPU 70 graden en de GPU rond 65. Het lijkt mij dat er iets mis is met de laptop, want er zit geen stof in de laptop en voorheen deed hij het gewoon goed. Ik heb Coolblue ( waar ik de laptop heb gekocht ) gebeld en van hun mocht ik de koelpasta veranderen ( Weten jullie of ik dit dan ook echt mag doen? garantie etc.) en dat ik de laptop terug kan sturen naar Asus zo dat hun kunnne kijken wat het probleem kan zijn. Denken jullie of het verstandig is om de koelpasta te veranderen of hem terug te sturen? Of vallen de temperaturen wel mee voor een redelijk nieuwe laptop?

met vriendelijke groet,

Derpadin

• Veng7
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 19-11-2023
Kijk eens met de taskmanager of er geen onverwachte processen lopen. Hoe warm wordt de CPU en GPU bv. in idle stand? Malware?

Weet veel niet, daarom slechts garantie tot op de stoep ;-) Vraag je niet af of je opslagmedium defect kan raken, maar vraag je af wanneer dat zal gebeuren! En dan?

• derpadin
Beste Veng7

Ik zie geen vreemde processen en malwarebytes vindt niks spannends.
Vind het maar een vreemd verhaal, heb hem nu op een cooling pad en hij zit nu op ongeveer 80 graden wat ik opzich nog steeds warm vind ( zeker met een cooling pad ). Vind het wel jammer, want het is echt een beest vaan een machine.

• derpadin
Sorry voor de late reactie trouwens.

• Dennis van der Stelt
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:06
Inderdaad een raar verhaal. Kan bijna niet anders dan dat er iets op de achtergrond draait wat CPU bezig houdt. Heb je in Task Manager wel processen van alle users gezien? Heb je Resource Monitor al 's open gehad om te controleren of er wat draait?

Kan software zijn wat geen virus is, maar wat gewoon (evt. door bug) lekker resources staat te vreten.

Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg.