Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueFireGaming
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 23-06 22:18
Hallo allemaal,

Ik ben op het moment bezig met het installeren van een nieuwe 2TB HDD in mijn PC, maar toen ik er een partitie voor wou gaan maken viel mij het volgende op:
Afbeeldingslocatie: http://files.bluefiregaming.eu/img/SSDPartities.png(ja, geen thumbnail. I know, maar anders was het niet leesbaar 8)7 )

Dit is op mijnSamsung 840 EVO (250GB)) SSD. Is die 23,29GB die niet toegewezen is gewoon vrije ruimte als buffer, of kan ik die gewoon bij de C-schijf zetten voor meer opslag? Oftewel, hoort dat losse deel daar? :P

Het lijkt mij van niet, maar misschien wel dus daarom vraag ik het even aan jullie.
Hopelijk kunnen jullie mijn vraag beantwoorden.

Groeten,
BlueFireGaming

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lip
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

samsung magician heeft dat voor je gedaan, nu kan je 209,5GB vol schijven. Het gedeelte van 10% zorgt er voor dat alle cellen evenredig worden beschreven. (Ik ben vergeten hoe dat gereserveerde gedeelte heet)

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueFireGaming
Lip schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 07:54:
samsung magician heeft dat voor je gedaan, nu kan je 209,5GB vol schijven. Het gedeelte van 10% zorgt er voor dat alle cellen evenredig worden beschreven. (Ik ben vergeten hoe dat gereserveerde gedeelte heet)
Ah, dus dit moet ik gewoon zo laten en is dus gewoon een buffer?
Waarom maakt Magician dan niet een partitie daarvoor aan zodat je er niet bij kan... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• furian88
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 17-07 11:36
BlueFireGaming schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 08:33:
[...]

Ah, dus dit moet ik gewoon zo laten en is dus gewoon een buffer?
Waarom maakt Magician dan niet een partitie daarvoor aan zodat je er niet bij kan... :P
dat is de over provisioning.
dit hoort idd zo en is gedaan door samsung magician, hij schrijft geen partitie omdat anders de celblokken gereserveerd worden. en laat dat nou juist net niet de bedoeling zijn :) _/-\o_

https://pvoutput.org/list.jsp?userid=86006

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueFireGaming
furian88 schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 09:46:
[...]

dit hoort idd zo en is gedaan door samsung magician, hij schrijft geen partitie omdat anders de celblokken gereserveerd worden. en laat dat nou juist net niet de bedoeling zijn :) _/-\o_
Oja, tuurlijk. |:(

Oké, thanks! Dan weet ik genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lip
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

furian88 schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 09:46:
[...]

Dat is volgens mij dus niet zo, omdat dit gebeurd op blok niveau. M.a.w Windows heeft daar geen weet van. Wel moet je dan 10% vrije schrijfruimte overhouden.

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

Pagina: 1