Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Je blokkeert onze banners banner wordt getoond zonder reden

Pagina: 1
Acties:

• creator1988
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13-11 04:43
Zit hier op een spotty connection en ik zie ineens de "Je blokkeert onze banners :(" banner boven een topic verschijnen. Ik heb geen Ghostery / Adblock / etc. draaien. Ik heb het idee dat het komt omdat tijdens het laden van de pagina WiFi weg viel en wellicht daardoor een call naar de ad-server mislukt.

Idee: checken of navigator.onLine true is voordat de banner wordt getoond.

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Er wordt ook niet getest om welke reden de advertenties niet geladen worden, dat kunnen we ook helemaal niet testen. We hebben geen toegang tot je host-file, dns-resolv's, je lijst plugins, etc...

We kunnen alleen maar testen of er geprobeerd is banners te laden. Is dat niet gelukt, dan krijg je die melding. Als dat komt omdat je - zoals je beschrijft - half online bent, dan zal dat allicht ook kunnen gebeuren :)

Is dat 'navigator.onLine' iets dat ook daadwerkelijk betrouwbaar en in het gros van de browsers werkt?

Het lijkt er op dat het in ieder geval in Firefox niet heel erg zinvol werkt voor jouw scenario.
Desktop Firefox responds to the status of its "Work Offline" mode. If not in that mode, navigator.onLine is always true, regardless of the actual network connectivity status.
Dan is natuurlijk alsnog de vraag of je browser al doorhad dat je offline was op dat moment. Ik kan me voorstellen dat ie dat ook niet continu checked maar met enige vertraging controlleert.

• gimbal
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 30-08 11:52
Ik wilde even melden dat ik dit "probleem" ook had - ik gebruik dan wel adblock plus maar ik heb een uitzondering ingesteld voor tweakers.net.

Waar het bij mij dus spaak liep is dat mijn bedrijfscomputer achter een firewall met webfilter zit en dan krijg ik de melding eigenlijk altijd - waarschijnlijk omdat de firewall de ad content blokkeert. Als ik via een interne proxy naar het internet ga dan gaat de melding weg.

Dat is niet iets om op te lossen, het is gewoon een voorbeeld van hoe het kan gebeuren.

[ Voor 0% gewijzigd door gimbal op 16-04-2015 14:58 . Reden: Nederbraaks ]

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:25

crisp

Devver

Pixelated

Zie o.a. crisp in "Je blokkeert onze banners"

Een check op navigator.onLine zou kunnen, maar vooralsnog lijkt me dit een situatie die niet veel (en iig alleen tijdelijk) zal voorkomen. Op dit moment vind ik het geen dusdanige issue om hier nu actie op te ondernemen.

Intentionally left blank