Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eritia
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 02-11-2021
Hallo iedereen,

Over een paar dagen moet ik een kortfilmpje schieten met een Iphone. En om dingen te vergemakkelijken zou ik graag mijn Iphone (5) en mijn Ipad (mini3) met elkaar verbinden, liefst via BLUETOOTH (want als ik mijn Iphone als camera en wifi hotspot moet gebruiken, zal dat waarschijnlijk zorgen voor overbelasting).

Dus op zich probeer ik uit te vogelen hoe ik mijn Ipad kan gebruiken als mirror screen/remote monitor waarop ik in realtime kan zien wat mijn iphone camera aan het schieten is. Een beetje vertraging zou ik op zich niet erg vinden, maar liever realtime natuurlijk ;).

Dusss, als er iemand suggesties heeft, of meer vragen over wat ik precies bedoel,
shout ;).

Liefs,
Eritia

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Hoi Eritia, welkom op GoT :)

Zoals je wellicht in het algemeen beleid hebt gelezen, verwachten we hier enige mate van eigen inzet. Als je ons vertelt waar je naar gezocht hebt, wat je gevonden hebt, wat je geprobeerd hebt en waarom het niet voldeed, kunnen wij je het beste helpen, zonder te komen met suggesties die je al hebt geprobeerd. Daarnaast laat je zien dat je er ook moeite voor wilt doen, en wilt meedenken.

Dat gezegd hebbende, als je zoekt via Google naar use ipad as viewfinder for iphone komt er een hele lijst van applicaties voorbij die doen wat je wilt. Welke heb je hiervan al geprobeerd?

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eritia
Tot dusver heb ik geen applicaties geprobeerd, niet perse uit luiheid, maar ik zit 100 dingen tegelijk te researchen die ik probeer te achterhalen voor kortfilm met Iphone, zoals focus, licht, camera applicaties, en daar geraak ik wel vlot mee vooruit.

Het grote probleem in de research naar het verbinden van mijn Ipad naar mijn Iphone waar ik tegenaan loop is de noodzaak van een wifi connectie.
Ik heb dingen gevonden als:
http://www.cnet.com/news/...o-a-home-security-system/
http://www.tekrevue.com/tip/record-iphone-screen-quicktime/ maar hier heb je een kabel voor nodig en het gaat over een macbook eigenlijk
http://www.getidisplay.com/ zelfde verhaal, internet en via macbook
en dergelijke situaties eigenlijk...

En zoals ik al zei, het grote probleem is de wifi vereiste, wat ik dus wil vermijden...

En, wat ik al bijna zou vergeten, is dat de iphone de video opname zou moeten maken en de ipad eigenlijk enkel zou moeten fungeren als een tweede scherm/monitor, dus geen opname maken.
Als de ipad in the process zeg maar toch een opname zou maken, ook goed.
En ik ben nu door die applicaties aan het gaan, een aantal die ik tegenkom zijn voor still fotografie dus die vallen ook al weg...

[ Voor 18% gewijzigd door Eritia op 17-03-2015 01:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan00
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09-09 16:07
Eritia schreef op maandag 16 maart 2015 @ 23:57:
(want als ik mijn Iphone als camera en wifi hotspot moet gebruiken, zal dat waarschijnlijk zorgen voor overbelasting)
Waarom iets uitsluiten als je het niet zeker weet?
Ik weet het wel (net getest met iPhone 5 en iPad 3).
Het is gewoon mogelijk om hotspot en camera tegelijk te draaien.

Of je batterij het leuk vindt is een tweede, maar hé, daar bestaan draadloze accu's voor..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eritia
Jep, het is mijn laatste optie eigenlijk.
Ik woon in London momenteel en, het zal mijn databundel helemaal leegzuigen en inderdaad de batterij. Ik heb sowieso 2 draadloze en draagbare accu's bij mij, dus ja, als het moet dan moet het.

Ik prefereer gewoon een iets minder belastende optie als die er is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Hoezo zou dat je databundel leegzuigen? Je maakt een lokale hotspot aan op je telefoon en verbindt je tablet daarmee, niks met internet verder.
Dan een app erop (of als het er al standaard in zit op de iPad) waarmee je de camera kan delen en klaar :)

Fixing things to the breaking point...

Pagina: 1