Geen surround geluid uit turtle beach ear force z60

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powermarcel10
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 07:29
Tweakers,

Ik heb gister een turtle beach ear force z60 gekocht. Om te gamen wilde ik graag een surround headset hebben om zo in games een beter idee te hebben waar objecten buiten het beeld zich bevinden. Na het lezen van veel goede reviews over de turtle beach ear force z60, met zn 7.1 channel DTS Headphone:X Surround was ik erg benieuwd naar het geluid.

Om maar met de deur in huis te vallen, hij valt me tot nu toe erg tegen! Het geluid is met bijvoorbeeld EqualizerAPO wel redelijk te tweaken, maar ik krijg het surround gedeelte niet aan de praat.

Ik heb de koptelefoon in Windows 7 netjes geconfigureerd als 7.1 onder afspeelapparaten. Echter mis ik totaal de surround beleving in games. Op de surround remote heb ik het profiel voor games geselecteerd waarmee de boel in surround hoorbaar zou moeten zijn.

Er kunnen een paar dingen aan de hand zijn:

-Het apparaat is defect.
-Surround sound 'werkt' , maar het valt mij gewoon flink tegen.
-Ik moet iets instellen, of niet iedere game wordt ondersteund?

Over dat laatste; ik heb het geprobeerd met Sniper Elite V3 en Crysis 3. Bij beide games kun je in het menu niks instellen voor wat betreft speaker setup.

Heeft iemand enige ervaring met surround headsets, en kan hij zijn bevindingen hier delen? En me wat tips geven over hoe ik het aan de praat krijg en hoe ik het kan testen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Het ziet er niet naar uit dat je iets verkeerd doet, gezien de manual. Ik kan me alleen zo moeilijk voorstellen dat je in deze games geen audio surround settings kan aanpassen. Volgens onderstaande site is er in Crysis gewoon een audio output selectie aanwezig in het menu.

http://pcgamingwiki.com/wiki/Crysis_3

Juist op de PC kun je dit soort zaken toch in den treure tweaken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16:22

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Je hebt toch redelijk wat testen die je 'surround' kunnen weergeven? Ik zie dat je dit alleen hebt getest met games, maar dat is toch wel wat te summier om te concluderen dat het waardeloos werkt ;)

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powermarcel10
bram1984 schreef op maandag 16 maart 2015 @ 22:42:
Het ziet er niet naar uit dat je iets verkeerd doet, gezien de manual. Ik kan me alleen zo moeilijk voorstellen dat je in deze games geen audio surround settings kan aanpassen. Volgens onderstaande site is er in Crysis gewoon een audio output selectie aanwezig in het menu.

http://pcgamingwiki.com/wiki/Crysis_3

Juist op de PC kun je dit soort zaken toch in den treure tweaken?
Bedankt voor je reactie.. Er staat inderdaad dat Crysis 3 tot 7.1 ondersteund. Waarschijnlijk doet hij dat ook wel, maar laat hij de surround settings afhangen van wat je in windows hebt geconfigureerd. Daar is zoals ik aangaf de headset gewoon als 7.1 geconfigureerd.
Outerspace schreef op maandag 16 maart 2015 @ 23:22:
Je hebt toch redelijk wat testen die je 'surround' kunnen weergeven? Ik zie dat je dit alleen hebt getest met games, maar dat is toch wel wat te summier om te concluderen dat het waardeloos werkt ;)
Je hebt gelijk; vergeten te vermelden. Ik heb wat films geprobeerd, wat dolby soundtracks op youtube, en nog wat bestandjes gedownload, maar ik merk echt helemaal niks van surround.

Het geluid popt gewoon over van links naar rechts en andersom. Er is niks waarneembaar van een geluid dat 'achter' me vandaan komt, en in shooters is niet waarneembaar of een tegenstander link of rechts achter je staat.

Ik heb dus het idee dat de surround functie van de headset het gewoon niet doet.

Inmiddels ben ik wat verder gaan kijken en heb ik inmiddels de gratis versie van Razer surround gedownload. Hiermee kun je met elke willekeurgie stereo koptelefoon surround nabootsen, en ik moet zeggen dat dit al een heel stuk beter werkt. Je hebt daadwerkelijk meer surround beleving.

Ik denk dat mijn headset dus retour gaat en ik naar een andere optie ga kijken.

Hebben jullie ervaring met surround headsets? Of eventueel surround software? Ik ben heel erg benieuwd naar jullie ervaringen.

Een andere oplossing die me te binnen schoot is om een externe USB geluidskaart te kopen van bijvoorbeeld asus of creative. Deze hebben volgens mij virtual surround opties in de drivers. Hierop zou ik dan gewoon een goede stereo headphone kunnen aansluiten, en uiteindelijk wellicht een betere kwaliteit krijgen. De microfoon gebruik ik toch niet omdat ik voornamelijk singleplayer game, en anders zou ik altijd nog een losse microfoon kunnen aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taygeta
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15:22

Taygeta

KTM 790 Adventure

Ik zou inderdaad voor een goede stereo headset gaan.
Heb zelf ook die 7.1 headsets gehad.. en ja, opzich werkt het prima hoor maar heb veel meer plezier aan mijn headset nu. Op een een of andere manier klinkt dat 7.1 in een headset... hol ofzo.

Ik heb zelf een sennheiser PC360 en zou niet meer anders willen.
Of de sennheiser PC350, die is closed ear. (waardoor je omgevingsgeluiden bijna niet/niet hoort)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powermarcel10
Taygeta schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 12:17:
Ik zou inderdaad voor een goede stereo headset gaan.
Heb zelf ook die 7.1 headsets gehad.. en ja, opzich werkt het prima hoor maar heb veel meer plezier aan mijn headset nu. Op een een of andere manier klinkt dat 7.1 in een headset... hol ofzo.

Ik heb zelf een sennheiser PC360 en zou niet meer anders willen.
Of de sennheiser PC350, die is closed ear. (waardoor je omgevingsgeluiden bijna niet/niet hoort)
Maar gebruik je nog software om surround na te bootsen? Of is je geluid ook tijdens games gewoon 2.0.

Ik wil games wel graag in virtual surround kunnen spelen. Ik heb het nu even kunnen testen met razer surround software, en zie surround in games wel echt als een waardevolle toevoeging. De vraag is alleen welke oplossing ik hiervoor tref met een goede stereo headset.

Er zijn nog al wat marketingstermen waarvan ik niet goed weet op welke ik moet afgaan. Met heeft het over 'dolby headphone', al kom ik dit weer niet tegen op goede geluidskaarten van asus of creative, 'dolby digital live' en 'dts connect' maar heb geen idee wat nou het beste is.
Pagina: 1