Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

TrackID bij videoreviews

Pagina: 1
Acties:

• Dennis de Vries
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 20-11 15:30
Lieve redactie,

Het verbaast me telkens weer, die muziek onder de videoreviews. De meeste nummers die jullie gebruiken klinken erg tof.

Erg jammer vind ik daarom dat er nooit een trackID in of rondom de video te vinden is. Shazam heeft negen van de tien keer ook geen idee om welk nummer het nou precies gaat.

Daarom lijkt het me enorm handig als jullie heel kort in de video zelf (of in de tekst-versie van de review natuurlijk) een trackID meeleveren.

Groetjes!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Daar is al verschillende keren om gevraagd ;)

Meestal eindigt dat met een verwijzing naar Hoe heet dit nummer? Deel 42 of Shazam, die er inderdaad wel wat moeite mee heeft.

[ Voor 15% gewijzigd door Raven op 17-03-2015 07:39 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• Dennis de Vries
Dan snap ik eerlijk gezegd niet wat de redactie er van weerhoudt om gewoon een trackID mee te geven. Scheelt een hoop moeite toch?

• Wilbert de Vries
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07-10 20:49

Wilbert de Vries

Ex-hoofdredacteur
Ik verwijs graag naar onder meer deze reactie TradeMarkNL in "Gebruikte muziek bij zelfgemaakte reviews"

• Dennis de Vries
TradeMarkNL heeft goede punten, zeker. Toch zie ik niet in waarom 'we het om tal van redenen niet gaan doen'.

Op het forum of in de reacties vragen werkt waarschijnlijk negen van de tien keer, net als Shazam. Toch heb je dan die enkele keren dat andere mensen ook geen flauw idee hebben, of dat Shazam er simpelweg naast zit. Plus moet je bij die eerste methode wachten op je antwoord.

Een balkje in de video zou wellicht afleiden, dat snap ik ook. Waarom dan niet gewoon een trackID aan het einde van de tekstversie van de review? Of heel kort aan het einde van de video? Dan is er niks meer waar je je aandacht op zou moeten richten, en kan het dus ook niet afleiden.

• Dennis de Vries
bump

• Dennis de Vries
bump

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
- Shazamen is 1 seconde werk
- Naar de track vragen in een topic ook
Even uit dat andere topic..

Zoals Morzun al aangeeft werkt dat niet altijd. Dus die valt af
Naar de track vragen.

Waarom? Zo moeilijk is het toch niet om netjes onder de review te zetten "gebruikte muziek: bla - bla"?

Ik verwacht van Tweakers, die graag topics sluit vanwege gebrek aan eigen inzet (vaak terecht), ook wat meer eigen inzet :+

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

• Dennis de Vries
Eens met Ianerios.

• corset
Ik hoop dat hier nog een inhoudelijke reactie op komt.. Ik blijf erbij, voor een site die eigen input verwacht, wordt er in dit soort zeer kleine dingen (Ik bedoel, 1 regeltje typen. Niet zo moeilijk lijkt me :+ ) vrij weinig input getoond :p

(uiteraard weet ik dat andere delen van de site een hogere prioriteit hebben, iets met poging tot humor op een maandag ochtend)

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

• Wilbert de Vries
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07-10 20:49

Wilbert de Vries

Ex-hoofdredacteur
Het is meer dan 1 regeltje typen. Het vereist dat de videoredacteuren tijdens hun werkzaamheden gaan noteren welke nummers ze gebruiken, vervolgens gaan bijhouden wanneer dat nummer wordt gebruikt en vervolgens dat ook ergens gaan publiceren. Daar zijn onze werkprocessen simpelweg niet op ingericht en dat wil ik er ook niet op aanpassen. Er zijn zat manieren om te ontdekken welk nummer is gebruikt in een bepaalde video en als je het niet kunt ontdekken, dan is er het forum waar een user óf een van onze videoredacteuren je uiteindelijk prima kan helpen. Dát is ook des Tweakers ;)

• corset
Jammer :( Dus omdat het teveel moeite is om te typen

00:00 - 02:00 = xxxx
03:00 - 04:00 = yyyy

?

Beetje aparte logica.. Sorry, maar als ik dat ga typen, kost het me wat? 10 seconden? Waarom, omdat die lijst muziek er al is. Meestal heb je al een idee wanneer je welk nummer je waar gebruikt :)

Ik snap dat het werk kost, maar een werkproces aanpassen is nogal overdreven tbh.. Laten we het niet gaan overdrijven :p

(Ik snap wat je bedoeld hoor, het blijft toch extra tijd die je moet besteden aan iets)

[ Voor 9% gewijzigd door corset op 30-03-2015 09:41 ]

Pagina: 1