• plexter22
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 05-09-2025
Ik had een vraag aan de mede tweakers .kan op google niet echt veel over vinden.zou 2 fans op de achterkant willen bevestigen voor de afvoer van de warmte.want dat loopt best wel op.wat zou de beste manier zyn onderkant blazen of bovenkant zuigen.

Mvg plexter

Verwijderd

Hoe weet je dan dat die te heet wordt? Of is het meer dan een televisie voor jou?

• plexter22
Nee omdat warmte meestal de grote sloper is van de plasma tv en aangezien ze niet meer gemaakt worden..

Mvg plexter

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07-2025
Ze hebben vaak al fans ingebouwd. Ik zou even kijken hoe die opgesteld zijn en dan pas iets toevoegen/aanpassen.

Het kan bijvoorbeeld al genoeg zijn om de fans te vervangen door efficiëntere modellen. Om dat de TV niet weet dat ze vervangen zijn zal die ze hetzelfde blijven aansturen, maar om dat de efficiënter zijn zal de koeling beter werken.

• plexter22
De reden dat ik deze vraag stel is t feit dat mijn moeder heb een lg plasma die is al byna 10 jaar oud en doet t nog prima staat dag en nacht aan daar zitten fans in .En ik ben al aan myn 6de tv bezig model 60 inch van lg 2014 laatste model
Wil deze toch graag een tydje houden .plasma word niet meer gemaakt .Heb gekeken zitten geen fans in .Wat is de beste opties beneden en dan laten blazen want warmte gaat tuurlijk omhoog.Of boven op monteren en als exhaust.

Mvg plexter

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 03:04

FeaR

In GoT we trust

Een plasma van tien jaar oud is ook niet te vergelijken met eentje van een huidige generatie. Veelal kunnen plasma TV's hun warmte kwijt door het scherm, alleen op de hogere modellen waar een glasplaat voor zit is dit lastiger en zie je actieve koeling. Het scherm moet zijn warmte kwijt, dat is de reden dat bij mijn plasma TV de fans warme lucht afvoeren aan de bovenzijde.

offtopic:
Zou je je post iets beter willen controleren voor je hem plaatst? Over d dan wel dt's zullen weinigen vallen, maar een "y" gebruiken als ”ij"; een spatie voor een punt en dan de volgende zin aan de punt vast en behoorlijk lange zinnen leest best irritant. Tevens is groeten op GoT niet nodig, zie daarvoor het beleid.

[ Voor 31% gewijzigd door FeaR op 16-03-2015 22:50 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Pagina: 1