Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramFris
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 25-12-2023
Hallo allemaal, ik heb twee problemen en dat is dat de firmware van de Nas zelf en de firmware van de FTP sever flink is verouderd.
Als ik probeer aan te melden op de FTP server via Filezilla dan geeft hij aan dat het TLS certificaat als sinds 2008 is verlopen.

Weet iemand waar ik de nieuwste firmware kan vinden voor deze Nas en hoe ik een nieuwere service kan installeren voor de FTP server?
alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaronStrypsteen
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 22-08 13:18
Wat is het exacte modelnummer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Het TLS certificaat is waarschijnlijk niet perse verlopen maar sowieso al niet geldig om mee te beginnen. Dat is ook niet gek, waarschijnlijk heb je nooit ergens een certificaat aangeschaft en is ie gewoon lokaal gegenereerd zonder root CA.

Er is waarschijnlijk geen nieuwe firmware, de meeste non-mainstream hardware krijgt na een paar jaar gewoon nul updates.

Je opties zijn:

- Beter protocol gebruiken zoals SFTP wat over SSH loopt
- Custom firmware gebruiken
- Ding hacken en nieuw certificaat aanmaken of kopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramFris
johnkeates schreef op maandag 16 maart 2015 @ 20:47:
Het TLS certificaat is waarschijnlijk niet perse verlopen maar sowieso al niet geldig om mee te beginnen. Dat is ook niet gek, waarschijnlijk heb je nooit ergens een certificaat aangeschaft en is ie gewoon lokaal gegenereerd zonder root CA.

Er is waarschijnlijk geen nieuwe firmware, de meeste non-mainstream hardware krijgt na een paar jaar gewoon nul updates.

Je opties zijn:

- Beter protocol gebruiken zoals SFTP wat over SSH loopt
- Custom firmware gebruiken
- Ding hacken en nieuw certificaat aanmaken of kopen
de laatste twee opties lijken mij het beste alleen ik zou niet weten hoe ik dat moet doen.
ik zag ook dat hij bij het verbinden proftpd gebruiktr, misschien kan ik daar iets mee doen?
http://www.proftpd.org/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramFris
dat moet ik vanavond even kijken