Toon posts:

Probleem subwoofer en front speakers

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo. Ik heb nu sinds paar dagen jbl es80's en loop nu al tegen de eerste hindernis op. Ik heb een Samsung fx700 versterker en die wil de bas aansturen of via de zuilen of alleen via de sub... Er zit een prologic iix mogelijkheid op en heb 4.1 aangezet maar met muziek vias de Jack geeft hij de lage tonen alleen via de zuilen door en de de sub niet. Nu is er een instelling dat je kunt aangeven of je grote of kleine front speakers gebruikt. Als ik de speakers instel op klein dan doet de sub wel mee maar dan gevende zuilen geen laag meer aan. Ik moet er trouwens bij vermeldde dat als het via de optische kabel van de ps3 gaat dat de zuilen en de sub dan wel samen laag geven. Misschien ligt het eraan dat muziek via analog gaat en pa3 vias digitaal ? Ik zou graag wat hulp willen.
M.V.G kaj

• christiaans
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 24-01 23:59
Ik kan geen info vinden over je versterker maar ik ga er vanuit dat dit een onderdeel is van een HTiB setje.

Waarschijnlijk is deze versterker beperkt in het instellen van crossovers omdat er vanuit wordt gegaan dat je altijd icm sub speelt.

Ik zou eens rondkijken voor een echte surround- of stereoversterker. Je haalt dan veel meer uit je speakers.

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 12:11

FeaR

In GoT we trust

Verwijderd schreef op maandag 16 maart 2015 @ 19:12:
Nu is er een instelling dat je kunt aangeven of je grote of kleine front speakers gebruikt. Als ik de speakers instel op klein dan doet de sub wel mee maar dan gevende zuilen geen laag meer aan.
Dat werkt zoals het zou moeten. Large of Small heeft niets te maken met de effectieve grootte van de speakers. Als je speakers helemaal geen laag meer geven nadat je de speakers op "small" in hebt gesteld dan staat de crossover wellicht nog te hoog. Als je deze naar beneden zet zullen de speakers meer laag doen en de subwoofer minder, je zal hier een mooie middenweg tussen moeten vinden. Als je laag uit zowel de front speakers als de subwoofer wilt hebben zal je de speakers op large moeten zetten en zoeken naar een functie als "Double Bass" of "LFE + Main", dat verschilt per merk hoe het genoemd wordt.

Overigens is testen met een instelling als Pro Logic niet de beste. Dit maakt van stereo een soort van pseudo-surround waardoor daar mee testen niet geheel het effect zal hebben als een native surround-track als DTS dan wel Dolby Digital.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Verwijderd

Topicstarter
Oké super bedankt voor de handige informatie fear ik zal vandaag even kijken of ik het kan vinden ! Gr kaj

Verwijderd

Topicstarter
Het is een 7.1 130w HW C700 samsung receiver ;)

• christiaans
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 24-01 23:59
Lijkt toch een normale surroundversterker. Wat FeaR zegt klopt in dat geval:)
Pagina: 1