Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[HTTPS]Kan geen beveiligde websites openen...

Pagina: 1
Acties:

• kazz1980
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-08 22:44

kazz1980

Goh... Ik hier?

Topicstarter
Krijg bij alle beveiligde (https) websites de melding dat mijn verbinding mogelijk niet privé is met een kruisje door https heen.

Het betreft een oud 2ehands systeem met Windows XP SP3 en ik heb geen flauw idee wat de vorige eigenaar (mijn pa) er mee gedaan heeft! Ik heb inmiddels de virusscanner uit, de firewall uit, de systeemdatum staat goed. Ik ben door de ideeën heen!

Op deze manier is deze PC die vooral ook bedoeld is voor internetten nutteloos... (nb. uiteraard is er nog de uitweg om te formatteren en opnieuw te installeren - maar daar zit ik niet direct op te wachten!)

Iemand?

hier stond iets interessants, maar het is even weg...

• Jeroen_ae92
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 28-11 14:17
Neem dit topic van afgelopen weekend als voorbeeld: Internet werkt, maar geen Google

U+

• kazz1980

kazz1980

Goh... Ik hier?

Topicstarter
Nope, ook al geprobeerd. Mijn host file is schoon.

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-11 18:21
Check dns/hosts file of er niet iets wazigs in staat (Zie de link hierboven bv). En welke browser?
kazz1980 schreef op maandag 16 maart 2015 @ 19:05:

Op deze manier is deze PC die vooral ook bedoeld is voor internetten nutteloos... (nb. uiteraard is er nog de uitweg om te formatteren en opnieuw te installeren - maar daar zit ik niet direct op te wachten!)

Iemand?
Uh.. niet meer gebruiken? Anno 2015 met een XP machine willen internetten...... Als er windows gebruikt moet worden koop dan voor 100 eur een simpel C2D ding met Win7 licentie.

Maar mogelijk kun je ook prima uit met een simpele linux distro. Zeker voor wat simpel surfen is daar helemaal niets mis mee. Maar ik gok dat vervangen een slimmere keus is, meestal zijn die PC's met XP ook antiek (lees: dagwaarde 25 eur max ofzo)

• kazz1980

kazz1980

Goh... Ik hier?

Topicstarter
Ja, vervangen zit er nu dus even niet in... Ik heb het hier mee te doen! Heb geen andere PC, moet Windows hebben ivm muziek software die er ook op staat.

Chrome is de browser. Dit moet toch wel op te lossen zijn? Of zit het puur in het gegeven dat OS verouderd is?

[ Voor 30% gewijzigd door kazz1980 op 16-03-2015 19:23 ]

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10:42

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

De problemen met XP zijn uitgebreid in het nieuws geweest. Aan je probleem te horen heb jij ook zo'n totaal verrotte install. Als je perse XP wil blijven gebruiken zal je op z'n minst een keer moeten formatteren en herinstalleren. Niet alleen herinstalleren maar ook echt alles wissen en formatteren, inclusief de bootloader.

Wat voor bijzondere muziek software staat er op die niet onder Windows 7 of Linux werkend te krijgen is?
Wat vind je belangrijker, internet of die muzieksoftware? Ik ben bang dat je een keuze zal moeten maken.

Sorry voor de harde woorden maar mooier kan ik het niet maken. Met XP nog op internet gaan en dan ook nog de virusscanner en firewall uitschakelen is niet meer te verantwoorden.

[ Voor 14% gewijzigd door CAPSLOCK2000 op 16-03-2015 19:41 ]

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Oh, had je al nvm.

[ Voor 72% gewijzigd door CyBeR op 16-03-2015 19:55 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• Ximon
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 24-11 11:08
Gokje: Internet Explorer denkt het wel goed te doen? Er zou iets mis kunnen zijn (lees: virus) met de rootcertificaten op jouw systeem. Chrome kan a.d.h.v. certificate pinning zien dat er iets mis is en laat het rode kruis zien.

Zo niet: post in ieder geval welke certificaten Chrome laat zien bij een afgekeurde HTTPS verbinding.

(╯°□°)╯︵ + ︵ x ︵ + ︵ x ︵ + ︵ x ︵ + ︵ x

• kazz1980

kazz1980

Goh... Ik hier?

Topicstarter
Internet Explorer stond er niet op. Heb ik inmiddels geinstalleerd, maar nog niet kunnen uitproberen...

Mijn probleem met de muzieksoftware is vooral dat ik de installatie kwijt ben :/ Dus nieuwe install betekent dat ik de software gewoon kwijt ben :( Nie handig!

Maar dit werkt zo ook niet! Dus ga toch eens kijken naar Windows 7 dan maar. Duur geintje. Jammer.

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Nu online

Standeman

Prutser 1e klasse

Tja.. als je de muzieksoftware toch kwijt bent na een herinstall, kan je beter kijken naar een linux distributie. Dat kost dan weer niets.

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Installeer Firefox en kijk of deze hetzelfde probleem heeft.
IE & Chrome gebruiken de SSL mogelijkheden van Windows maar Firefox heeft zijn eigen SSL implementatie en certificate store.

[ Voor 6% gewijzigd door Juup op 17-03-2015 10:22 ]

Een wappie is iemand die gevallen is voor de (jarenlange) Russische desinformatiecampagnes.
Wantrouwen en confirmation bias doen de rest.

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-11 18:21
kazz1980 schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 09:59:
Internet Explorer stond er niet op. Heb ik inmiddels geinstalleerd, maar nog niet kunnen uitproberen...

Mijn probleem met de muzieksoftware is vooral dat ik de installatie kwijt ben :/ Dus nieuwe install betekent dat ik de software gewoon kwijt ben :( Nie handig!

Maar dit werkt zo ook niet! Dus ga toch eens kijken naar Windows 7 dan maar. Duur geintje. Jammer.
duur geintje... naja aankloten met XP kost meer :)

Image trekken (dan heb je iig een full backup), nieuwe pc fixen en proberen. Met wat klooien krijg je t vast nog wel aan de gang. als je geluk hebt is het kwestie van files overkopieeren. Mogelijk wat registry-keys kopieeren en/of dlls handmatig registreren. Path verwijzingen kun je in de registry wel editten naar de Win7-varianten.

Kun je de installer-log nog wel zien? Mogelijk staat die nog in de programmafolder op de XP machine. Dan kun je die ook gebruiken om te zien welke keys enz er aangemaakt zijn.

Heeft de leverancier geen setup meer voor je?

En anders gewoon een ander muziekprogrammatje gebruiken?

[ Voor 7% gewijzigd door DJSmiley op 17-03-2015 11:36 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:04

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

kazz1980 schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 09:59:

Bedenk dat de installatiemedia voor een programma en de licentie om het te mogen gebruiken twee verschillende dingen zijn. Als jij een geldige licentie hebt, maakt het niet uit hoe je aan je installatiemedia komt (en omgekeerd, heb je die niet, dan mag je zelfs de meest originele installatiemedia niet gebruiken). Allicht staat een licentiekey oid in je huidige install, evt kun je daarmee een nieuwe doen, of iig support krijgen en misschien gratis/tegen bescheiden onkostenvergoeding een nieuw set installatiemedia toegestuurd krijgen.
Voor je iets onomkeerbaars doet, even voor de zekerheid met een LiveCD/USB draaien om 100% helder te hebben dat het aan je WinXP install ligt. Lijkt me trouwens 99.99% waarschijnlijk, maar als het daar niet aan ligt doe je veel moeite en mogelijk ook kosten zonder dat het probleem opgelost is. Het zou namelijk ook kunnen liggen aan een caching proxy die niet netjes met SSL omgaat...

Oslik blyat! Oslik!

• ivan797
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 23-11 20:37
staat je systeem tijd/datum wel goed ingesteld, deze wordt mee genomen in de aanvraag voor een https verbinding

Artificial Intelligence usually beats real stupidity.

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Tja, als je een tweede PC beschikbaar hebt, kun je eventueel een VM maken met de software van jouw huidige desktop? Dan heb je in ieder geval nog je Windows XP en de licentie van dat muziekprogramma, omdat je dan middels P2V (Physical 2 Virtual) een clone maakt van de PC in kwestie.

Een andere optie: Is de licentie van dat muziekprogramma niet gewoon uit het register te halen?
Moet haast wel. Om welk muziekprogramma gaat het?
Pagina: 1