Tweedehands systeem met slechte voeding kopen?

Pagina: 1
Acties:

• flashingst
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 24-02 12:28
Mijn oog is gevallen op een tweedehands systeem met de volgende specificaties:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core 2 Quad Q8400 Boxed€ 73,99€ 73,99
1Asus P5G41T-M LX€ 0,-€ 0,-
1Asus EAH6670/DIS/1GD5€ 0,-€ 0,-
1Seagate Desktop HDD ST2000DM001, 2TB€ 75,95€ 75,95
1NZXT H2 Zwart€ 0,-€ 0,-
1Corsair VS2GB1333D3€ 21,50€ 21,50
1Samsung 840 EVO 120GB€ 72,52€ 72,52
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 243,96

Ik kan dit systeem overnemen voor een totaalprijs van €100,-. Dat lijkt mij een nette prijs. Nu zie ik alleen dat er een HKC voeding in de PC zit (exact typenummer USP 5550) waar ik nogal mijn vraagtekens bij zet. De eigenaar zegt het systeem altijd te hebben gebruikt als server, nu heeft hij componenten toegevoegd om er een desktop systeem voor dagelijks gebruik van te maken. Is er een risico dat de PC componenten beschadigd zijn door de slechte voeding? Natuurlijk kan ik de PC werkend zien, echter kan ik daar natuurlijk niet uitgebreid stabiliteitstesten uit gaan voeren.

Ik ben van plan om later de CPU, mobo en GPU te vervangen om er een gaming desktop van te maken.

Wat is wijsheid?

• Jochemd13
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 18-03 21:44
Als je het zelf niet vertrouwd zou ik het niet doen, maar dat is aan jou.

Hier een paar symptomen van een slechte voeding http://smallbusiness.chro...d-power-supply-69724.html

• flashingst
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 24-02 12:28
Jochemd13 schreef op maandag 16 maart 2015 @ 19:16:
Als je het zelf niet vertrouwd zou ik het niet doen, maar dat is aan jou.

Hier een paar symptomen van een slechte voeding http://smallbusiness.chro...d-power-supply-69724.html
Tweedehands kopen blijft natuurlijk altijd een gok. Ik vraag me alleen af in hoeverre het mogelijk is dat een slechte PSU de andere componenten in de loop der tijd beschadigd. Als ik een fatsoenlijke voeding in deze PC plaats, is de kans dan groter dat componenten defect zullen gaan dan bij een systeem waar vanaf het begin een goede PSU in zit omdat er voorheen een matige voeding in heeft gezeten?

In principe is €100,- niet zo veel geld, aangezien de case van goede kwaliteit is en er een 120GB SSD en een 2TB HDD in zitten.

[ Voor 3% gewijzigd door flashingst op 16-03-2015 19:24 ]

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22:06

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Andere voeding ingooien en hopen dat niet teveel onderdelen zijn meegenomen in de extra slijtage. Voor de prijs kun je echt niet veel fout doen. Zelfs als je moederbord doorfikt is het nog steeds een koopje.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Als een voeding lekker veel riplle uitspuwt zal iig de GPU en het mobo zeker wel lijden, maar of ze echt zwaar beschadigt raken en hele levensjaren verliezen? Zelf denk ik het niet, puur omdat moderne componenten behoorlijk stevig zijn, maar The Mask zal zeker een beter en beter onderbouwd antwoord kunnen geven.

De prijs is opzich goed, gooi er een goede voeding in. en je zult een leuk systeempje hebben.

Overigens, dat mobo ziet er wel heel simpel uit voor die cpu,die toch aan de dorstige kant is. In dat opzicht zal het mobo steviger op zijn flikker hebben gekregen door de cpu dan door de psu.

People as things, that’s where it starts.