hulp nodig(!) wifi extender/repeater?

Pagina: 1
Acties:
  • 402 views

• g1de0n
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17-11-2025
De situatie:

Momenteel zit ik op de wifi van een modem die nogal ver weg zit, wat resulteert dat ik alleen heel dicht bij het raam moet zitten. Verre van ideaal.
Ik ben op zoek een oplossing in deze situatie, wellicht met een extender die het signaal beter kan oppikken en het kan 'versterken' zodat ik overal in mijn appartement signaal heb.

Tricky:

Ik heb een extender o.i.d. nodig die ik ver van de modem kan installeren, dus zonder WPS knop e.d. Het wachtwoord van de modem heb ik.

M.a.w:

Ik heb een apparaat nodig die het wifi signaal kan oppakken en kan versterken, zonder dat ik het modem hoef te gebruiken.

Verwijderd

Geen range extender oid gebruiken. Je kan beter gaan voor een AP die je bekabeld aansluit op je modem.

• Kalief
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17:08
Helemaal wat Jelle zegt. Je moet vermijden dat je laptop/tablet/phone voortduren moet kiezen uit twee signalen omdat zowel je modem als AP/repeater een draadloos signaal geven.

Niemand wordt Kalief in plaats van de Kalief!

• g1de0n
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17-11-2025
Dank voor jullie snelle replies. Helaas kan ik niet bij het modem, dat is de tricky part. Ik zit nu op het modem, maar kan er fysiek niet bij.
Dus het moet allemaal wireless gaan...

Verwijderd

g1de0n schreef op maandag 16 maart 2015 @ 18:38:
Dank voor jullie snelle replies. Helaas kan ik niet bij het modem, dat is de tricky part. Ik zit nu op het modem, maar kan er fysiek niet bij.
Hoe ziet het netwerk eruit, waarom zou je niet bij het modem kunnen?

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15:03
g1de0n schreef op maandag 16 maart 2015 @ 18:38:
Eigenaar vragen of je erbij kan. Dit klinkt als dat je meelift op de buren en ze het niet mogen weten. Dat is net niet de bedoeling hier op GoT

Maar goed, ontopic: Je kan dit bv wel met DD-WRT doen. Dat staat op de pagina van DD-WRT uitgelegd:
http://www.dd-wrt.com/wiki/index.php/Repeater_Bridge

Zoals gezegd komt het echter de stabiliteit en performance niet ten goede. Beste is zoals gezegd een (extra) AP plaatsen. Bij voorkeur 5Ghz als je een echt stabiele verbinding wilt.

Verwijderd

Hallo allemaal?

Ook hier het probleem welke extender repeater kopen.
beneden hebben we goed bereik, maar boven in de achterste kamer
gaat het niet zo goed daar is nog een klein streepje)

Ik heb het gisteren geprobeerd met een netgear ex6100 ICT APP .
Dit lukte niet.
tot op het einde alle lichtjes die moesten branden, die branden
maar toen moest ik onze code ingeven (die op de modem staat)
en kreeg toen melding onjuiste ingaven.
de code is wel juist.
de modem is een bbox3
en we hebben windows 8.1

heb een beetje rondgekeken op het net, en een paar schreven
dat sommige niet compatibel zijn met win 8 ,???

welke repeater extender is voor ons het beste ?
dank !!!

• akatar
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15:27
beste keus:
kabeltje trekken met los accespoint

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:06

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Het is niet de bedoeling om een 'oud' topic van iemand anders omhoog te schoppen en vervolgens j eigen probleem erin te zetten. Start dan gewoon een eigen topic.
Wel een kritische kanttekening voor je een nieuw topic start : als je in Netwerken een topic plaatst gaan we er wel vanuit dat je enige basiskennis van netwerken hebt.

Tijd voor een nieuwe sig..

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.