Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JesseMacaw
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 05-06 01:21

JesseMacaw

Electronicafanaat

Topicstarter
Hoi allemaal, ik heb van een kennis een aantal maanden terug een Microsoft Surface RT 64 GB gekregen, omdat hij in het water was gevallen en het niet meer deed. Ik heb hem weer aan de praat gekregen, en mocht hem toen houden omdat de accu stuk was. Nou wilde ik de tablet vandaag dus graag updaten naar Windows 8.1 RT, omdat ik dan meer apps kan downloaden. Dat wilde niet, ik kreeg error code 0xC1900101 - 0x30017.
Ik probeerde het daarna nog een keer, met hetzelfde resultaat. Daarom besloot ik om de Surface te resetten, net zoals ik had gedaan toen ik hem kreeg, met de herstel ISO van de Microsoft website.
Dat heb ik twee keer geprobeerd, de eerste keer liep de Surface vast op 55% en vroeg hij om opnieuw op te starten, bij de tweede poging liep hij vast op 60%.
Nu heb ik dus het probleem dat als ik de aan-knop indruk, hij na vijf seconden weer uit valt. Ik las op internet dat het kon liggen aan de accu, dus die heb ik eruit gehaald (nu wel een stuk lichter 8)7 ). Ik zit echter nog steeds met hetzelfde probleem.
Natuurlijk heb ik eerst op Google gezocht, en ik vond een aantal dingen:
- Volume UP + power knop, de Surface doet niets
- Volume Down + power knop, de Surface gaat aan en valt na ~5 seconden weer uit
- Volume Down + power knop met recovery USB-stick, zelfde als zonder USB
- Power knop herhaaldelijk kort indrukken, Surface gaat aan en valt na ~5 seconden weer uit
Ik kan dus geen oplossing vinden, zelfs na twee uur zoeken :X , dus ik ben op het moment behoorlijk moedeloos. Ik snap dat dit apparaat al behoorlijk wat heeft meegemaakt en dat de kans vrij groot is dat hij nooit meer tot leven komt, maar weten jullie misschien een andere oplossing?