Foto's laten adrukken in afwijkend formaat?

Pagina: 1
Acties:
  • 2.034 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xthemes.us
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 25-06 18:56
Kan iemand mij een afdrukservice for foto's met een afwijkend formaat aanwijzen?
Ik heb van de Ikea een fotolijst waar foto's van 12x17cm in kunnnen maar ik kan op de sites van bijvoorbeeld de Hema en Kruidvat deze optie niet selecteren/invoeren op sommige sites komt 13x17 wel voorbij maar dat is nog steeds niet wat ik zoek.

Zelf afdrukken is helaas geen optie want ik heb een laserprinter die nou niet bepaald fotokwaliteit doet. Zelf bewerken van foto's om aan de juiste verhoudingen te komen is geen problemen. Ik ben geen photoshop-wizard maar kan met croppen en resizen wel uit de voeten met de Gimp.

Weet niet of deze post in het juist forum staat maar ik zoek in principe wel een shop (online service bij voorkeur).

MSI GX640 - 8GB RAM, Radeon 5970, 80GB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roytoch
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 28-09 19:43

Roytoch

Nietes

Real-life croppen? Als in met een mesje / schaar :) scheelt je een hoop gedoe / zoeken.

Welles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ESteg
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-09 13:52
12x17 klinkt alsof de lijst bedoeld is voor 13x18, een gangbare fotomaat, met aan alle zijden 0,5 cm overlap. Is die 12x17 cm de opening in de lijst, of daadwerkelijk de beschikbare ruimte voor de foto aan de achterzijde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 08:21

Fiber

Beaches are for storming.

Dat. Of een gewone 10x15 met gebruik van een (vaak meegeleverd) passe-partout...

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Het Shopping Forum is niet bedoeld voor "waar kan ik X kopen?" en daar valt dit topic wel onder. Ik ga nog even kijken of het elders past.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xthemes.us
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 25-06 18:56
De passe-partout uitsparing (de ruimte voor de foto) is 12x17cm, of ~12.2x17.2cm, er zit iets van een schuine helling in het karton zelf, neem aan om het plaatsen van de foto te vergemakkelijken. 13x18 gaat in ieder geval niet passen.

Het betreft verwarrend genoeg deze lijst Ikea Ribba en daar op de Ikea site wordt 13x18 aangegeven, op de productverpakking zelf staat 12x17. Ik vermoed dat de reactie van Esteg + Roytoch dan maar de oplossing zal moeten worden. Even dubbelchecken of er niks belangrijks bij de rand van de foto staat :).

@Gambieter mijn excuses voor het ongemak, dit leek mijn inziens het meeste geschikte forum.

MSI GX640 - 8GB RAM, Radeon 5970, 80GB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 08:21

Fiber

Beaches are for storming.

Xthemes.us schreef op maandag 16 maart 2015 @ 18:33:
De passe-partout uitsparing (de ruimte voor de foto) is 12x17cm, of ~12.2x17.2cm, er zit iets van een schuine helling in het karton zelf, neem aan om het plaatsen van de foto te vergemakkelijken. 13x18 gaat in ieder geval niet passen.

Het betreft verwarrend genoeg deze lijst Ikea Ribba en daar op de Ikea site wordt 13x18 aangegeven, op de productverpakking zelf staat 12x17. Ik vermoed dat de reactie van Esteg + Roytoch dan maar de oplossing zal moeten worden. Even dubbelchecken of er niks belangrijks bij de rand van de foto staat :).
De foto moet achter dat kartonnen passe-partout. En ja dan valt er inderdaad een klein randje van af. Maar je hoeft niet te gaan knippen. Meestal maak je de achterkant van het lijstje los om de foto er in te doen.

[ Voor 4% gewijzigd door Fiber op 16-03-2015 20:52 ]

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waar is je schaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ESteg
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-09 13:52

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marly
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05-2021
Fiber schreef op maandag 16 maart 2015 @ 20:51:
[...]

De foto moet achter dat kartonnen passe-partout. En ja dan valt er inderdaad een klein randje van af. Maar je hoeft niet te gaan knippen. Meestal maak je de achterkant van het lijstje los om de foto er in te doen.
Dit dus ;) De foto moet niet in de passe-partout, maar er achter (oftewel er onder), dat is juist de bedoeling van een passe-partout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 29-09 15:22

BaRF

bijna kerst

Als je trouwens laat printen bij een lokale foto boer kunnen ze ongetwijfeld de fotos wat kleiner afdrukken zodat er minimale info af valt als je een passepartout gebruikt :)

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Intussen genoeg tips gehad om verder mee te kunnen. Ik zie geen ander forum waar dit past, vandaar een slotje :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.