Toon posts:

Trage laadtijd website door van disk laden?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een shared hosting starterspakketje bij Versio.nl en nu viel me op dat telkens wanneer ik voor het eerst mijn website inlaad het erg lang (10+ seconden) duurt. Het gaat om een nagenoeg lege Wordpress site. Zodra de site een keer geladen is gaat het wel snel (na clearen cash) in ca. 2-3 seconden.

Volgens Versio is dit normaal, omdat de website na een bepaalde tijd niet opgevraagd te worden uit het RAM van de server verdwijnt en daarna weer van disk ingeladen moet worden.

Is dit inderdaad normaal of puur vanwege de goedkope hosting bij Versio het geval?
Ik heb er in ieder geval niets aan- wanneer je 10-100 bezoekers per dag hebt komen er geheid continu momenten voor dat de site dus veel te lang moet laden, waardoor je dus bezoekers kwijt raakt.

Waar moet ik op letten bij het afsluiten van nieuwe hosting wil ik hier geen last van hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij "shared hosting" is dit inderdaad normaal. Hoe drukker de andere websites op dezelfde server zijn, hoe eerder elementen van jouw website uit het RAM geheugen verdwijnen.

Je kunt een VPS gebruiken. Daar is het geheugen bijna volledig beschikbaar voor jouw website en niet onderhevig aan de drukte op andere websites op dezelfde server.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zonder meteen aan een VPS (en de hogere kosten) te gaan moeten er toch ook wel oplossingen zijn waarbij dit probleem minder extreem is lijkt me?
Zit er niet ook heel veel verschil tussen shared hosting bij verschillende providers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heb net nog eens gemeten: ca. 20-25 seconden om een simpele wordpress site te laden. Is toch niet normaal wel??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yemoke
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-10-2024
Simpel als in geen plugins en geen speciale themes? Hoe gaat dit met gewoon wat statische html pagina's?

[ Voor 4% gewijzigd door Yemoke op 16-03-2015 17:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaoscontrol
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21:05
Ik zal je zeggen, cpu maakt een hoop uit. Ik had een server met SSD's en een FX-8350 en moest bij een Wordpress site zo'n 5 seconden wachten voor hij de 1e keer geladen was. Nu heb ik een server met SSD's en een Xeon (zie signature) en is het instant, ook de 1e keer. (Of nouja, misschien bijna een halve seconde).

Inventaris - Koop mijn meuk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Yep. Simpel als in: verse WP install met 1 plugin: underConstruction.
Ook heb ik WP Super Cash plugin geprobeerd, maar dit maakt geen verschil.

Wanneer ik gewoon een statische index.html pagina met wat plaatjes gebruik ipv WP laadt hij wel snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rub147
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:50
Je zou Versio kunnen vragen of ze je kunnen verplaatsen naar een andere server. Waarschijnlijk staan op de server te veel websites.

De beste oplossing is om over te stappen naar een fatsoenlijke hoster.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Versio heeft hele trage hardware, een wordpress site kan bij een goede webhoster gemakkelijk in 1 seconde geladen worden (ook bij shared webhosting).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet dat Versio een echte low-budget provider is.. mijn vraag is dan ook of een 'fatsoenlijke' hoster niet dit soort belachelijke laadtijden heeft bij shared hosting?

Wat is de meest populaire goede hosting provider tegen echt lage kosten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 16 maart 2015 @ 17:59:
Ik weet dat Versio een echte low-budget provider is.. mijn vraag is dan ook of een 'fatsoenlijke' hoster niet dit soort belachelijke laadtijden heeft bij shared hosting?

Wat is de meest populaire goede hosting provider tegen echt lage kosten?
Nee, absoluut niet, ben dit nog vrij weinig tegen gekomen.

Als je interesse hebt in een webhosting pakketje om te testen kan je een PB naar me sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 08-10 21:24

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Versio is echt budget. Je kunt opperen voor Antagonist.nl, veel betere hosting voor 35 per jaar. Het kan altijd sneller en beter, maar Antagonist is in ieder geval responsiever en zakelijker.

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Thanks allen voor de reacties. Ik ga eens rondshoppen voor hosting.

Andere goeie ervaringen met shared hosting zijn ook welkom.
Pagina: 1