wat is sneller 1x 2gb en 1 8gb of 2x 4 gb ram

Pagina: 1
Acties:
  • 2.527 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raptour
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 03-09-2024
Hallo.

Ik wil graag mijn pc upgraden maar nu heb ik een vraag wat is sneller 1x 2 gb en 1x 8gb ram
of 2x 4gb ram.

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jerrixbe
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 15-02 18:53
Afhankelijk of je ze daadwerkelijk in dual channel steekt - en of dat die RAM die je dan ook kiest dit ondersteund...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Dit is eigenlijk een vraag die je kan googelen zonder al te veel moeite, aangezien het feitelijk basiskennis is.
Maar dual channel geheugen (2x4gb) zal nét iets betere prestaties neerzetten dan single channel (1x4 of 1x8gb) geheugen.

Ik meen dat dit op maximaal 4% prestatieverbetering van het geheugen kan leiden, hetgeen nogal verwaarloosbaar is bij bijvoorbeeld gamen. Het kan wel lonen bij bepaalde applicaties die veel RAM/CPU vereisen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jerrixbe
stin00 schreef op maandag 16 maart 2015 @ 17:25:
Dit is eigenlijk een vraag die je kan googelen zonder al te veel moeite, aangezien het feitelijk basiskennis is.
Maar dual channel geheugen (2x4gb) zal nét iets betere prestaties neerzetten dan single channel (1x4 of 1x8gb) geheugen.

Ik meen dat dit op maximaal 4% prestatieverbetering van het geheugen kan leiden, hetgeen nogal verwaarloosbaar is bij bijvoorbeeld gamen. Het kan wel lonen bij bepaalde applicaties die veel RAM/CPU vereisen.
^ + hou er mee rekening als je in de toekomst nog extra upgrades wil steken qua ram dan zit je beter met 1x8GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raptour
Hallo
Ik heb nu 2x 2 gb ram in mijn pc dus 4gb
En nu zag ik ram stookje van 8 gb voor 70 euro
En 2 van 4 gb 80 euro
En dus dacht ik mischien doe ik die 8gb en een van de 2 gb in mijn pc maar vroeg ik af of dat even snel is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jerrixbe
Let vooral op naar kloksnelheid toe. Je PC zal namelijk draaien op de traagste lat. Stel dat je 1x2GB op 800mhz hebt en 1x8 op 1333, dan zal je 8GB ook op 800 draaien.

Vis ook even uit welk moederbord je hebt en of je überhaupt wel kan upgraden naar 1x8GB. Niet alle moederborden ondersteunen dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raptour
Ik denk het haast niet want dan 10 gb is al redlijk wat

En ik heb een medion e4000 e heb al gegooled maar erg wienig over te vinden

[ Voor 41% gewijzigd door raptour op 16-03-2015 17:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Registratie: April 2010
  • Niet online

GerardVanAfoort

Stomp niet af, blijf slijpen

Daar zitten meestal budget reepjes in. Zal wel 1333 of hooguit 1600 zijn. Gewoon ook Kingston value ram serie 2x 4 GB voor aanschaffen. 16 GB ga je nooit in een Medion gebruiken, dan gaat de rest over zijn nek :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raptour
Dus dit zal werken??
http://www.mediamarkt.nl/...2,1004235.html?langId=-11

En de strookje die en nu in zitten werken op 1600 mhz

[ Voor 18% gewijzigd door raptour op 16-03-2015 17:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Registratie: April 2010
  • Niet online

GerardVanAfoort

2 dezelfde reepjes (zelfde batch in fabricage) is het beste. Voorbeeld: http://azerty.nl/0-750-553207/kingston-valueram-.html
8 GB voor een schappelijk prijs, is alleen niet dat blauwe kleurtje...

Edit: corsair ook voordeliger gevonden
http://azerty.nl/0-750-42...00-cl9-1-5-v-niet-ge.html

[ Voor 32% gewijzigd door GerardVanAfoort op 16-03-2015 17:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raptour
Oke bedankt iedereen

Maar heb ik eigelijk nog een vraagje wat kan ik het beste upgaden om bijv. Gta v te spelen?

[ Voor 70% gewijzigd door raptour op 17-03-2015 09:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLBUURMAN
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 06-06 08:04

NLBUURMAN

Het Koffiemonster

raptour schreef op maandag 16 maart 2015 @ 17:56:
Oke bedankt iedereen

Maar heb ik eigelijk nog een vraagje wat kan ik het beste upgaden om bijv. Gta v te spelen?
dat hangt van de rest van je PC af, wat heb je op dit moment? ik gok op een A10-7800 aangezien je die Medion E4000E hebt genoemd. bedenk wel dat dit erg lastig up te graden is. kloksnelheid van je geheugen zal behoorlijk invloed hebben op je gameperformance.

een videokaart bijprikken gaat lastig worden, de Medion voedingen staan nou niet garant voor de beste kwaliteit (en 350W houdt dan niet echt over) en soms werken videokaarten gewoon niet.
de minimale settings zal je wel kunnen halen, je kunt GTA V dus wel spelen (als 't ooit uit komt :P) verwacht alleen geen hoge details of maximale resolutie. de recommended settings kun je wel vergeten met dit als basis.

R7-3700X/MSI B550 Tomahawk/32GB RAM/NZXT H440/Phanteks TC14PE/Asrock RX6600XT Challenger

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21:43

Mavamaarten

Omdat het kan!

Sorry, maar volgens mij heeft het geen zin om dit systeem te upgraden. Op die integrated graphics van je Medion PC gaat GTA V niet draaien. En als je al wil upgraden, ga je sowieso een nieuwe voeding moeten halen, en dan is het nog maar de vraag of je CPU het gaat trekken.

Ik zou sparen voor een nieuwe (zelfbouw) desktop. En vraag hier eerst om advies, want van voorgebouwde desktops blijf je beter weg als je budget al niet te groot is, daarmee wordt je alleen maar afgeript.

Android developer & dürüm-liefhebber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22:46

Thomg

Aww yiss

7800 icm niet zo snelle RAM is geen leuke game ervaring, GTA V kan je inderaad uit je kop zetten.

Verder helemaal eens met Mava.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 01-06 22:50

Pathogen

Shoop Da Whoop

stin00 schreef op maandag 16 maart 2015 @ 17:25:

Heb een jaar geleden oid, dacht zelfs op Tweakers?, een artikel gelezen dat 2x4GB of 1x8GB praktisch 0 uitmaakt, en dat het aansturen van 1 reepje in sommige gevallen juist sneller is.

Gevonden: reviews: De grote Tweakers-geheugentest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 02:25

br00ky

Moderator Harde Waren
Aankoopadvies vragen mag weer.. (maar lees eerst dit!).

Move naar CAA. Hier verwachten we eigenlijk een boel meer eigen input, dus er gaat meteen een slotje op. Zoek eerst alles van je huidige pc netjes uit, voordat je de vraag stelt over een upgrade.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.